Phorm Türkiye ofisinden açıklama var

TTNET tarafından Gezinti adlı site üzerinden kullanılmaya başlanan Phorm adlı kişiselleştirilmiş içerik ve reklam uygulamasıyla ilgili tartışmalar devam ederken, şirketin Türkiye ofisinden yazılı bir açıklama geldi. Açıklamada Phorm’la ilgili merak edilen sorulara yanıt verilmeye çalışılıyor. Sözkonusu açıklamayı yorumsuz paylaşıyoruz:

İnternet üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirirken reklamverenlere de yepyeni ve etkili tanıtım imkanları getiren Phorm’un yenilikçi teknolojisi PT Reklam tarafından Türkiye’de kullanıma sunuldu. Phorm, kullanıcıların internet deneyimini geliştirmek üzere tasarlanmış özel bir hizmet platformuna sahip bulunuyor. Bu platform sayesinde internet kullanıcıları, internet üzerinde o dönemdeki güncel ilgi alanlarıyla ilintili bilgilere özel bir web sayfası aracılığıyla kolaylıkla ulaşabiliyor, hatta karşılaştıkları reklamların bile ilgi duyabilecekleri konular çerçevesinde özel olarak gösterilmesini sağlayan ücretsiz bir hizmet alıyorlar.

Phorm tarafından sunulan hizmet kullanıcı onayıyla başlıyor

Phorm’un sunduğu hizmetten yararlanmak isteyen bir kullanıcının, hizmeti kullanmaya başlamadan önce kendisine çevrimiçi olarak yapılan davete mutlaka onay vermesi gerekiyor. Kullanıcılar sisteme katılmayı seçtikleri andan itibaren daima anonim kalıyorlar ve kimliklerinin belirlenmesi hiçbir şekilde söz konusu olmuyor. Phorm’un hizmetinden yararlanmakta olan internet kullanıcıları diledikleri zaman basit ve kolay bir şekilde sistemden ayrılabiliyorlar. Hiçbir şekilde kişileri tanımlamayan sistem, kimliği ortaya çıkarabilecek hiçbir bilgiyi depolamıyor ve kullanıcıların gezinme geçmişini kaydetmiyor. Phorm platformu, kullanıcıların ilgileneceği doğru içeriği bulmak ve ilgi alanlarına uygun içerik ve reklamları göstermek için, yalnızca kullanıcıların nelerden hoşlandığını öğrenme yaklaşımıyla çalışıyor. Bu sayede kullanıcının kim olduğu ya da nereden internete bağlandığı bilinmeksizin sadece belirlenen ilgi alanlarına göre içerikler sunuluyor. Kişisel bilgilerin gizliliğine gösterilen önem, Phorm’un geliştirdiği teknolojinin temel noktasını oluşturuyor. Phorm bu yaklaşımıyla internet üzerindeki benzer servislerden farklılaşıyor ve endüstri standartlarını yeniden belirliyor.

İnternet kullanıcılarına gösterilen içeriklerin kişiselleştirilmesi için Phorm kendi geliştirdiği tavsiye motorundan yararlanıyor ve sistemindeki online reklamları kullanıcıların güncel ilgi alanlarıyla eşleştirerek görüntülüyor. Phorm’un geliştirdiği platform hizmetiyle birlikte hem internet reklamları çok daha etkin bir şekilde kullanılabiliyor, hem de büyük ya da küçük tüm internet sitelerinin reklam alanlarından gelir elde etmeleri sağlanarak, sektöre ve internet dünyasına önemli bir değer temin ediliyor. Phorm’un yenilikçi platformu sayesinde daha önce hiç reklam geliri elde etmemiş web sitelerinin bile kazanç sağlamaları mümkün olabiliyor.

Phorm platformu aracılığıyla sunulan hizmet, reklamverenler istedikleri kitlelere daha doğru bir şekilde ulaşırken, her büyüklükteki internet sitesinin reklam alanlarından gelir elde etmesine imkan veriyor. Phorm’un ilgi alanına dayanan reklam platformu, reklamverenlerin ve ajansların online kampanyalarını, doğru tüketiciye doğru zamanda ulaştırmalarına yardımcı oluyor. Bu sayede reklamverenler odaklı kampanyalar ve rafine bir yaklaşımla son derece geniş bir kitleye ulaşma olanağına sahip oluyor.

İnternette dolaşan kullanıcıların davranışları bir ilgi kanalıyla eşleştiğinde, kullanıcının ilgi alanına giren reklamlar kullanıcıya gösteriliyor. Sonuçta reklamverenler sıfıra yakın bir israfla etkin ve hedefe yönelik kampanyalar gerçekleştirebiliyorlar. İnternet kullanıcıları ise güncel ilgi alanlarına yönelik reklamları görüntüledikleri için, o dönemde gerçekten ilgi duyacakları kampanyaları inceleme olanağına sahip oluyor ve reklamveren firmaların sunduğu avantajları kaçırmıyorlar.

Phorm’un kişiselleştirme süreci nasıl çalışıyor?

Phorm platformu, bir kullanıcıyı internet üzerindeki milyonlarca diğer kullanıcıdan ayırabilmek için, sisteme katılmayı seçen kullanıcının internet tarayıcısına “tarayıcı çerezi” olarak kaydedilen 24 haneli rastgele bir numara atıyor. Çerez kullanımı reklam endüstrisinde standart olmasına karşın, kullanıcının bütünüyle anonim kalmasını sağlayan Phorm sistemi bu özelliğiyle kendi alanındaki hizmetlerden farklılaşıyor. Phorm sistemi rastgele atanan bu 24 haneli numarayı hiçbir şekilde kişiyle ilişkilendirmiyor ve kişinin kimliğini asla tespit etmiyor ya da etmeye çalışmıyor. Söz konusu 24 haneli numara internet üzerinde gezindikçe, ziyaret ettiği sayfalar sistem hafızasındaki ilgi alanı kanallarıyla eşleştiriliyor. Ziyaret edilen internet sayfası, sistem hafızasındaki ilgi alanı kanalıyla eşleşince, 24 haneli numara ve görüntülenen sayfayla ilintili ilgi alanı kanalı arasında bir bağlantı bulunduğu tespit edilmiş oluyor. Her türlü kişisel bilgiden arındırılmış bu ilişkiden, Phorm platformu aracılığıyla sunulan özelleştirilmiş hizmetin kullanıcıya ulaştırılmasında faydalanılıyor.

Örneğin, 24 haneli numara atanmış internet tarayıcısı, bir fotoğraf makinesi üreticisinin internet sitesini ziyaret ettiğinde, sistem bu 24 haneli numaranın fotoğraf makinelerine ilgi duyduğunu öğreniyor. Aynı şekilde eğer fotoğraf makinelerinin makro lenslerine ilişkin bir sayfa ziyaret edildiyse, sistem bu kullanıcının makro lensler hakkında bilgilenmek istediğini varsayarak özelleştirilmiş içerik ve reklamları bu doğrultuda görüntülüyor.

Phorm platformu AB mevzuatına uygun çalışıyor

Phorm’un teknolojisi Avrupa Birliği mevzuatına tamamen uyumlu olarak çalışıyor. Phorm’un sunduğu çözümü inceleyen Veri Güvenliğinden Sorumlu Avrupa Birliği Komisyon Üyesi, kullanıcılardan izin alarak ve gizliliklerini koruyarak çalışması halinde, Avrupa’da yasal olarak faaliyet gösterebileceğini bildirmiş bulunuyor ve Phorm’un Türkiye’de sunduğu çözüm bu her iki koşulu da sağlıyor.

Etik yaklaşımını korumaktan hiçbir zaman vazgeçmeyen Phorm, kullanıcıları daha ilk aşamada bilgilendirerek, güvenli ve etkili bir şekilde hizmet sunmayı sürdürüyor ve uluslararası alanda saygı gören bir şirket olarak çalışmalarına devam ediyor. Phorm’un teknolojisi zaman içerisinde çok yönlü bir anlayışla, mükemmel işleyiş ve etik değerler daha fazla merkeze alınacak şekilde geliştirilerek bugünkü boyutuna ulaşmış bulunuyor. Dünyanın çeşitli ülkelerinde hiçbir yasal sorunla karşılaşmadan faaliyet göstermekte olan Phorm, yeni pazarlara yönelik çalışmalarını da kesintisiz bir şekilde sürdürüyor.

Phorm vergisini Türkiye’de ödüyor, ekonomiye değer yaratıyor

Phorm’un Türkiye’deki tüm çalışmaları, Phorm’un kendi şirketi olan PT Reklam aracılığıyla yürütülüyor. Merkezi İstanbul’da bulunan PT Reklam tüm faaliyetlerini Türkiye’deki kanunlar çerçevesinde sürdürüyor. Sektördeki diğer bazı firmaların aksine yurtdışı merkezli olarak değil de Türkiye’de kurulduğu için de vergisini Türkiye’de ödeyerek hızla büyüyen bir pazarda ekonomiye gerçek anlamda değer yaratıyor.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  Apple, iPhone 5S ve 5C'yi tanıttı

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir