‘Pizzacı değil pizza satan teknoloji firmasıyız’

TechnoLogic 07 Haziran 2018 0
‘Pizzacı değil pizza satan teknoloji firmasıyız’

Teknolojiye vizyoner yaklaşımı ve hayata geçirdiği inovatif uygulamalarla, tüm operasyonlarını iyileştirip hızlandıran Domino’s Pizza Türkiye, müşteri memnuniyetini de her geçen gün arttırıyor. DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, Türkiye’de büyümeye hızla devam eden Domino’s Pizza franchise sistemini, bugün, yapılan yatırımlar ve sahip oldukları teknolojik alt yapı sayesinde başarıyla uyguladıklarını söylüyor.

85 ülkede faaliyet gösteren Domino’s Pizza, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli teknolojik dönüşümlere imza atıyor. Yaptığı işi sadece ‘bir mutfak ve dükkan’ ile sınırlı tutmayan Domino’s Pizza, farkını lezzetinin yanı sıra hayata geçirdiği teknolojik uygulamalarla da ortaya koyuyor. Kullandığı teknoloji sayesinde ürününü müşterisine en hızlı şekilde ulaştıran, çok hızlı veri toplayıp çok hızlı geri bildirim alabilen ve bunları yine hızlı şekilde yanıtlama imkanına sahip olan marka, müşteri memnuniyetini de her geçen gün yukarı taşıyor.

En çok indirilen uygulama

İnovasyon alanındaki yatırımları sayesinde, 2017’de dünyada dijital kanallardan toplam 6,1 milyar doların üzerinde satış elde eden Domino’s, e-ticaret hacmi ve trafikler bazında da Türkiye’nin en büyük gıda perakendecisi konumunda. Online sipariş kanallarının trafiği aylık 3 milyonu geçen Domino’s Pizza Türkiye’nin indirilme sayısı 1 milyon 130 bin’e ulaşan mobil uygulaması ise Türkiye’de hızlı servis restoranları sektöründe en fazla indirilen uygulama olma özelliğini taşıyor.

“Rakiplerimizden farkımız kullandığımız teknoloji”

İnovasyon Merkezi’nin açılmasıyla hız kazanan operasyon, üretim ve benzeri alanlardaki toplam teknoloji yatırımlarını son beş yılda 23 milyon TL’ye çıkaran Domino’s Pizza Türkiye, bu süreçte dijital kanallara 12 milyon TL yatırım yaptı. DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, “Hızlı servis pazarında güçlü rakiplerimiz var ama bizi farklı kılan şey teknolojimiz. Bugün evlere servis ciromuzun yüzde 48’ini dijital kanallardan aldığımız siparişler oluşturuyor. Ancak dijital alanda daha gerçekleştirebileceğimiz çok şey olduğunu biliyor ve bunun için durmaksızın çalışıyoruz. Amacımız, Domino’s Pizza’dan sipariş vermeyi hangi kanalı kullanıyor olursanız olun, en kolay ve en hızlı hale getirmek” diyor ve kendilerini neden pizza satan bir teknoloji firması olarak gördüklerinin altını çiziyor. Dükkanlarının yüzde 70’inin franchise’lar tarafından işletildiğine de dikkat çeken Saranga, “Türkiye’de çok geniş bir franchise ağına sahibiz, büyümeye de devam ediyoruz. Bu sistemi mükemmel şekilde işler kılabilmek, ciddi bir teknolojik altyapı gerektiriyor. Franchise sistemimizin başarısında, bugüne dek teknolojiye yaptığımız yatırımlar çok etkili bir rol oynuyor” diyor.

Müşteri memnuniyeti her şeyden önde

Şimdiye dek pizzaseverlerin diledikleri her yerden en kolay şekilde pizza sipariş verebilmesi için dominos.com.tr, mobil websitesi, iOS ve Android app’ler, Tek Tıkla Sipariş ve Facebook Messenger Chatbot gibi farklı sipariş platformları geliştiren marka, Domino’s Her Yerde projesi ile 2017 Stevie Ödülleri’nde “Gold Stevie” ödülüne layık görüldü. Bu uygulama farklı cihazlar arasındaki entegrasyonu sayesinde kullanıcıya pizza siparişini, örneğin masa üstünden verdiyse, sipariş kendisine ulaşana kadar olan süreci mobil telefonundan takip etme olanağı sunuyor. Müşteri ayrıca seçimini chatbot üzerinden bildirip ödemesini daha önce tanımladığı hesabından otomatik olarak yapabiliyor.

Müşteri memnuniyetini ölçmek ve artırmak üzere geliştirilen diğer projelerden Pizza Tracker, tüketiciye sipariş süreçlerini anlık olarak takip etme ve yönetme olanağı sağlarken, Customer Experience Engine ile offline ile online arasında köprü oluşturularak her bir siparişin kalitesi ayrı ayrı ölçülebiliyor. Bu uygulamada, müşteri telefonda sipariş verse bile ona SMS atılarak, oradaki linke tıklayıp memnuniyet anketi doldurması isteniyor.

Sıcak Takip ile müşteriler daha memnun, motorcular daha güvende olacak

Domino’s Pizza’nın yeni uygulaması Sıcak Takip ile müşteri memnuniyetinin arttırılması ve şubedeki güvenlik ile verimliliğin en üst seviyeye çıkarılması hedeflenmektedir. Bundan sonra siparişler, şube içinde takip edilebildiği gibi şube dışında da hem müşteri hem de Domino’s Pizza tarafından kontrol edilebilecek. Müşteriler siparişini getiren motorcunun fotoğrafını, bilgilerini görebilecek ve motorcuları puanlayabilecekler.

Dükkânların kontrolü artık cepten yapılıyor

Domino’s Türkiye’nin, operasyon yönetimini hızlandırmak ve iyileştirmek üzere kullanıma açtığı Cep Cini uygulaması tüm Domino’s Pizza dükkanlarını cebe taşıyor. Bölge ve üst kademe yöneticilerine şubeleri uzaktan izleme imkanı da sunan Cep Cini ile bir franchise dükkanında olmasa bile, alınan sipariş sayısından gün sonundaki satışa, gelen şikayetlerden kurye ile yaşanan aksaklıklara kadar her şeyi bu uygulama ile adım adım takip edebiliyor. Gerektiğinde müşteriyi direkt arıyor, aksaklıkların nedenlerini tespit edip en hızlı şekilde aksiyon alıyor.

Pizza butonunu tıkla, pizzan kapıya gelsin

Markanın hızına hız katmak üzere yaptığı keyifli inovasyonlarından en yenisi ise Acil Pizza Butonu. Şimdilik yalnızca internet üzerinden en fazla sipariş veren müşterilere verilecek olan Acil Pizza Butonu’nu, ilerleyen dönemde dileyen tüm müşteriler Domino’s Pizza dükkânlarından satın alabilecek. Domino’s Pizza hesabı üzerinden sipariş üyeliği tanımlanarak kullanıma hazır hale getirilen buton, daha önce kullanıcı tarafından butona tanımlanan tek tık siparişini, basıldığı andan itibaren 30 dakika içinde adresine teslim ediyor.

IT projeleri ödüle doymuyor

Domino’s Pizza Türkiye, dijital teknolojiler ve satış kanalları için kendi IT departmanında 45 kişilik bir ekiple çalışıyor. Şirketin halka arz sürecinde yapılan analizlerde IT becerisinin önemli bir kriter olduğunu vurgulayan DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, “İngiltere ve ABD operasyonlarıyla aynı seviyede değerlendirildik. Bu çalışmalarımız bize dünyanın en saygın iş ödülleri organizasyonlarından Stevie Awards 2017’de teknoloji ve dijital alanlarda, Gold Stevie de dahil toplam beş ödül kazandırdı. İnovasyonlarımız, ürünlerimiz, kaliteli servisimiz ve ulaşılabilir fiyatlarımızla sadece pazarı değil, tüketicilerin beklentilerini de şekillendirdik. Yeni kanallar üzerinde de çalışmalarımız devam ediyor” diyor.

Ödüller

Geçen 22 yılda yaptığı teknolojik yatırım ve çalışmalarının meyvelerini birer birer toplayan Domino’s Pizza Türkiye, 2017 yılında 14’ncüsü düzenlenen Uluslararası Stevie Ödülleri’nde Teknoloji ve Dijital’de beş kategoride birden ödül aldı. Proje isimleri ve alınan ödüller şöyle:

Domino’s Her Yerde, ‘Integrated Mobile Experience’ kategorisinde Golden Stevie, Mobil Mahalle, ‘Producivity’ kategorisinde Silver Stevie, Zen Reporting ‘Business Government’ kategorisinde Silver Stevie, Experience Evalutaion Engine Project, ‘Product Development Management or Team of The Year’ kategorisinde Bronze Stevie, Domino’s Pizza IT Departmanı ise ‘IT Department Of The Year’ kategorisinde Bronze Stevie ödülü.

Domino’s Her Yerde projesi, ayrıca geçtiğimiz yıl IDC Türkiye Dijital Retail Summit etkinliğinde, ‘En İyi Müşteri Deneyimi’ kategorisinde de birincilik ödülüne layık görüldü.