TechnoLogic – Renault-Nissan ittifakından sürücüsüz araç müjdesi


Renault-Nissan ittifakından sürücüsüz araç müjdesi

TechnoLogic 17 Ocak 2016 0
Renault-Nissan ittifakından sürücüsüz araç müjdesi

Renault-Nissan İttifakı, 2020’ye kadar otonom sürüş teknolojisine sahip 10’dan fazla araç lanse edeceğini duyurdu.

Renault tarafından yapılan açıklamaya göre, Renault-Nissan İttifakı gelecek dört yıllık süreçte ABD, Avrupa, Japonya ve Çin’de otonom sürüş özelliklerine sahip bir dizi otomobil tanıtacağını teyit etti. Söz konusu teknoloji, kitlesel pazarlara yönelik ana akım otomobillerde kullanılacak. Ayrıca, Renault-Nissan insanların iş, eğlence araçları ve sosyal ağlar için sürekli online kalmaları amacıyla bir dizi yeni bağlantı uygulamasını lanse edecek.

Verilen bilgilere göre, Renault-Nissan İttifakı, halihazırda endüstrinin sıfır emisyonlu araç lideri durumunda bulunurken, ittifak, Aralık 2010’da San Francisco Bay bölgesinde satılan ilk Nissan LEAF’ten bu yana yaklaşık 300 bin elektrik motorlu otomobil satışı gerçekleştirdi.

İttifak’ın sunduğu araçlardaki güvenlik ve verimlilik düzeyi dikkate değer biçimde yükselirken, Japonya’da Nissan araçlarındaki ölümcül ve ciddi yaralanmalar son 20 yılda yüzde 61, Renault otomobilleri içindeki ölümcül ve ciddi yaralanmalar ise son 15 yılda yüzde 80 azaldı.

Otonom sürüş sayesinde tüm ölümlü kazaların yüzde 90’ına sebep olan sürüş hatalarının azaltılacağı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bu yıl ‘tek şerit kontrolü’ özelliğine sahip araçlar piyasaya sürülecek. Söz konusu özellik sayesinde otomobiller yoğun, dur-kalklı trafik de dahil olmak üzere otoyollarda otonom biçimde yol alabilecek. 2018’de ise İttifak, sürüş esnasında tehlikeleri kendi kendine değerlendirebilecek ve şerit değiştirme kabiliyetine sahip ‘çoklu şerit kontrolü’ teknolojili araçları lanse edecek. 2020 yılında da şehir içi kavşaklarda ve yoğun şehir içi trafiğinde sürücü müdahalesi olmaksızın kendi kendini yönlendiren ‘kavşak otonomisi’ teknolojisinin lansmanı yapılacak.

İttifak, 2016 yılının ilerleyen dönemlerinde mobil cihazlara yönelik yeni bir otomotiv uygulamasını lanse edecek. Bu uygulama sayesinde otomobil ile uzaktan etkileşime girilebilecek. Önümüzdeki yıl ise ilk ‘İttifak Multimedya Sistemi’ lanse edilecek. Bu sayede yepyeni multimedya ve navigasyon özelikleri ile gelişmiş akıllı telefon entegrasyonu ve kablosuz harita güncellemeleri mümkün olacak. 2018 yılında yeni bir platform sayesinde bireysel ve ticari müşterilere yönelik yeni Sanal Kişisel Asistan özelliği desteklenecek. İttifak’ın tüm otonom sürüş teknolojisi sürücünün tercihine bağlı olarak kullanılabilecek.”

RenaultMegane

“Renault-Nissan yaklaşık 5 milyar dolarlık araştırma ve geliştirme bütçesine sahip”

Açıklamaya göre, 2014 yılında Renault-Nissan, her iki şirketin mühendislik organizasyonlarını birbirlerine daha da yakınlaştırdı ve Renault ve Nissan’daki mühendisler bir arada çalışarak bir sonraki nesil teknolojilerin kendi kendini tekrarlamasını azaltmaya gayret etti.

Renault ve Nissan mühendisleri her iki şirkette ve tüm markalarda kullanılacak şekilde donanım ve yazılım uygulamaları da dahil olmak üzere bir ‘teknoloji kiti’ geliştirdi.

Bunun yanı sıra, Renault, Nissan, Infiniti ve diğer İttifak markalarından gelecek ürün ekipleri, kendi modellerinin içinden ilgili uygulamaları seçebilecek. İleri düzeyli araştırma ve geliştirme konusundaki bu ortaklık sayesinde Renault ve Nissan daha verimli ve az maliyetli çalışma imkanı bularak müşterilerine yüksek değerli otomobiller sunma fırsatını elde edebildi.

Renault-Nissan yaklaşık 5 milyar dolarlık araştırma ve geliştirme bütçesine sahip. Tüm dünyada her 10 otomobilden bir tanesini satan en büyük dördüncü otomobil grubu. Atsugi, Japonya, Guyancourt, Fransa, Farmington Hills, Michigan ve Sunnyvale, California’da araştırma merkezlerine sahip. Renault-Nissan aynı zamanda Hindistan, Brezilya, Romanya, Türkiye ve Çin’de büyük mühendislik merkezlerine sahip.

Açıklamada görüşlerine yer verilen İttifak Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Ghosn, “Renault-Nissan İttifakı ‘sıfır emisyon ve sıfır can kaybı’ şeklindeki iki hedeflerine sıkı sıkıya bağlıdır. Üç kıtada otomobiller için otonom sürüş ve bağlantı teknolojisini geliştirmek ve yaygınlaştırmak istememizin nedeni budur” ifadelerini kullandı.

İttifak, ayrıca teknoloji yöneticisi Ogi Redzic ile anlaşma gerçekleştirdi. Ogi Redzic İnternet Bağlantı Teknolojili Otomobiller ve Mobilite Hizmetleri Departmanı Başkan Yardımcısı olarak görev alıyor.

Redzic Renault-Nissan’a Nokia, NAVTEQ, Motorola ve kablosuz iletişim cyberPIXIE’de görev yaptıktan sonra geçti. Redzic, son olarak Nokia HERE’de Otomotiv Departmanı Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. Üstleneceği yeni rol son derece önemli olan Redzic Paris’te görev yapacak ve hem Fransa hem de Japonya’daki ekiplerden sorumlu olacak.