TechnoLogic – Sabit genişbant abone sayısı 7,8 milyona ulaştı


Sabit genişbant abone sayısı 7,8 milyona ulaştı

TechnoLogic 21 Ekim 2015 0
Sabit genişbant abone sayısı 7,8 milyona ulaştı

Türk Telekom Grubu üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, mobil gelirler yıllık yüzde 14 büyüdü, mobil abone sayısı ise 17 milyona ulaştı.

Türk Telekom Grubu 2015 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Şirketten yapılan yazılı açıklamaya göre, grup, yılın üçüncü çeyreğinde abone kazanımını sürdürdü.

Konsolide gelir yıl sonu beklentilerine uygun olarak (UFRYK – 12 inşaat gelirleri hariç) yüzde 7,3 büyüme gösterdi. Konsolide FAVÖK, bir defaya mahsus kaydedilen operasyonel gider kalemleri hariç tutulduğunda, yıllık bazda sabit kalırken, FAVÖK marjı yüzde 37 oldu. Yılın ilk 9 ayında FAVÖK 3,9 milyar liraya yükselerek yıl sonu beklentilerine paralel gerçekleşti.

Mobil gelirler yıllık yüzde 14 büyüme ile güçlü büyümesini sürdürdü. Mobil abone sayısı da 17 milyona ulaştı.

Faturalı abone oranı yüzde 50 ile pazardaki lider konumu pekiştirdi. Mobil data gelirleri üçüncü çeyrekte yıllık yüzde 38 artarken, akıllı telefon penetrasyonu yüzde 64’e yükseldi.

Açıklamada yer alan bilgilere göre, toplam sabit genişbant abone sayısı 7,8 milyona ulaşırken, 94 bin olan net kazanımın 88 bini fiber altyapıyı kullanan abonelerden geldi. UEFA Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi münhasır maç yayınları ile mevcut IPTV platformunu tamamlayıcı olarak kurulan uydu platformu lansmanı ile artan kapsama alanının etkisiyle TV abone kazanımı üçüncü çeyrekte net 56 bin olarak gerçekleşti. 2015 yılı yatırım harcaması ise spektrum lisans ücretleri hariç tahmini 2,3 milyar liradan 2,9 milyar liraya çıkarıldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Türk Telekom CEO’su Rami Aslan, sonuçlara ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türk Telekom Grubu olarak operasyonel anlamda güçlü olduğumuz bir çeyreği geride bıraktık. Elde ettiğimiz yıldan yıla büyüme oranı, Türkiye’nin tek entegre telekom şirketi olarak yakınsama yaklaşımımızla birlikte gelir kaynaklarımızı çeşitlendirme çabalarımızın bizi doğru yöne sevk ettiğini gösteriyor.

Entegre tekliflerimizin her bir unsurunu güçlendirmek için tutkuyla çalışıyoruz. Lider sabit hat ürün ve hizmetlerimize ek olarak mobil alanda da kendimizi daha yukarılara çıkacak şekilde konumlandırdık. Fiber ve mobil şebekeye yıllardır yaptığımız yatırımlar ve hizmet seviyemizdeki iyileşmenin, müşteri sadakatine yansıdığını görüyoruz.

Üçüncü çeyrek, Grubumuzun sürdürülebilir performansı için önemli bir kilometre taşı niteliği taşıyor. Ağustos ayında mobil iletişim alanında yeni spektrumlar elde etmek için başarılı bir ihale süreci yaşadık ve çok avantajlı bir spektrum portföyü satın almayı başardık. Bu ihalenin ardından başlayan yeni dönemde, fiber şebekedeki güçlü liderliğimiz ve mobil alandaki spektrum pozisyonumuzun desteğiyle yeni nesil mobil hizmetlere liderlik etmeye kararlıyız.

Televizyon işinde entegre tekliflerimizi güçlendirmek için önemli inisiyatiflerin lansmanını yaptık. UEFA Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi maçlarını münhasır içerik olarak yayınlamaya başladık. Ayrıca, yeni uydu platformumuzu lanse ederek kapsama alanımızı genişlettik. Bu inisiyatiflerin ilk sonuçları abone net kazanımı açısından çok olumlu oldu. Müşterilerimizi yaptığımız her şeyin merkezinde tutarak ürün ve hizmetlerimizi iyileştirmeye ve pazardaki liderliğimizi güçlendirmeye devam edeceğiz.”