TechnoLogic – Seth Godin’den pazarlama sırları


Seth Godin’den pazarlama sırları

TechnoLogic 29 Ocak 2014 0
Seth Godin’den pazarlama sırları

“Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı”na, bestseller listelerinde en üst sıralara tırmanan kitapları, başarılı girişimleri ve tüm dünyada verdiği konferanslarla pazarlama alanında markalaşan Seth Godin konuk oldu.

Konferansta “Hepimiz Acayibiz” başlıklı bir konuşma yapan Seth Godin, tüketim tabanını oluşturan “normal” insanların sayısının hızla azaldığını belirterek, pazarlama alanında artık “Farklı insanlara farklı davran” mottosunun geçerli olduğuna işaret etti.

Godin, “Endüstri ekonomisi, size söyleneni en iyi şekilde yerine getirmenizi gerektiriyordu. 20. yüzyıl boyunca bu yöntemle önemli başarılar elde edildi. Oysa artık endüstriyel ekonomiden ‘bağlantı ekonomisi’ne geçtik. İnternet etkisiyle oluşan yeni dünya, pazarlama alanında da yaygın reklam ve tanıtımın hegemonyasını kırdı. En meşhur markalar, ortalama insana ortalama ürünler sunanlar değil. Bugün artık kimse diğerlerinin aynısı olan bir ürünü satın almak istemiyor” değerlendirmesinde bulundu.

Artık ortak ilgi alanlarının oluşturduğu kabileler halinde yaşandığına işaret eden Godin, internet ağının daha güçlü hale geldikçe daha fazla insanın bağlantılar kurmak üzere bu ağa katıldığını söyledi.

Kendine has özellikleriyle farklılaşan bu “kabile” türü topluluklarda liderliğe ihtiyaç olduğunu belirten Godin, dinleyicilere “Kendinizi ait hissettiğiniz kabile hangisiyse bulun ve ona liderlik edin” önerisinde bulundu.
Bağlantı ekonomisinde koordinasyon, güven, izin ve fikir alışverişi ile değer yaratıldığını ifade eden Godin, tüm bunların cömertlik ve sanat temellerine dayandığını dile getirdi.

Godin, pazarlama profesyonellerini, “Benim işim patronumu mutlu etmek, bana söyleneni yapmak diyemezsiniz. Sürünün bir parçası olmak istemiyorsanız siz de ‘başını yerden kaldırma’ diyen sürüngen beyine karşı çıkmalısınız” sözleriyle harekete geçmeye davet etti.

Seth Godin kimdir?

New York Mount Vernon’da doğan ve 1982 yılında Tufts Üniversitesi’nden bilgisayar ve felsefe alanında mezun olmuştur. Godin’in Stanford Üniversitesi İş İdaresi ve Yönetimi dalında MBA derecesi bulunmaktadır. Seth Godin’in tüm dünyada yayımlanmış ve 35’ten fazla dile çevrilen 17 kitabı yayınlanmıştır. Kitapları en çok satanlar listesine giren Godin, sanayi devrimi sonrası fikirlerin yayılma şekli, pazarlama, liderlik ve her şeyin değişimi konusunda yazmaktadır. Seth Godin, Lincphin,Tribes, The Dip ve Purple Cow’dan isimli kitaplarıyla tanınıyor.