Şirketler Vodafone FikirÇarkı ile dünyaya açılacak

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı kapsamında 92 girişimciyle ayrıntılı görüşmeler yaptıklarını ve 18 projeye destek verdiklerini belirterek, “3 projemizin ise Londra merkezli şirketler olarak kurulmasına destek verdik. Bu faaliyetlerimiz sonucunda 4 ay gibi kısa bir sürede 1 milyon lirayı aşan bir yatırım bütçesine ulaşabilmek bizleri mutlu eden bir gelişme oldu” dedi.

Vodafone Türkiye, Türkiye Vodafone Vakfı (TVV), Uluslararası Girişimcilik Merkezi (UGM) ve Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği Business Angels’ın (BUBA) katkılarıyla oluşturulan Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı’nın geldiği nokta ve örnek projeleri İspanya’nın Barcelona kentinde, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2015 öncesi düzenlen bir toplantı ile paylaşıldı.

Toplantıda konuşan Buruk, Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen bir şirket olarak, girişimcilik ve inovasyon konusuna büyük önem verdiklerini kaydetti.

Yaklaşık 4 ay önce tanıttıkları inovasyon ve girişimcilik programı Vodafone FikirÇarkı ile dijital fikirleri olan genç girişimcilere önemli fırsatlar sunduklarını aktaran Buruk, araştırmaların Türkiye’de girişimcilik ekosisteminin büyük potansiyel vaat ettiğini gösterdiğini dile getirdi.

Küresel Girişimcilik Monitörü’nün 2013 yılı Türkiye sonuçlarına göre, Türkiye’deki her 100 kişiden 32’sinin gelecek 3 yılda girişimcilik faaliyetinde bulunmayı planladığını vurgulayan Buruk, bunun iyi bir haber olduğunu, dünyadaki diğer örneklere göre çok daha yüksek olduğunu ifade etti.

Yetişkinlere ise “Girişimciliğin iyi bir iş olup olmadığının” sorulduğunu aktaran Buruk, araştırmada yetişkinlerin yüzde 74’ünün girişimciliği statüsü yüksek bir iş olarak nitelendirdiğinin altını çizdi.

Bir başka çarpıcı rakamın ise 2006 yılında girişimcilik olarak nitelendirilebilecek olan işlerde çalışanların sadece yüzde 15’i üniversite mezunu iken, 2013’te bu sayının yüzde 44’e çıktığını aktaran Buruk, bunun üniversite mezunları arasında girişimciliğin önemini gösteren bir sayı olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

“Diğer yandan, Vodafone Toplum ve İletişim Enstitüsü tarafından hazırlanan ve aralık 2014’te Berlin’de açıklanan ‘Dijital Dönüşümü Konuşmak’ isimli araştırma, kendi işini kurma ya da bir ‘start up’ için çalışma isteğinin Türkiye’de çok yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye’deki 18-30 yaş arası gençlerin yüzde 62’si anne ve babalarından daha iyi bir hayata sahip olduklarını düşünüyorlar. Başka bir çarpıcı araştırmaya göre ise Türkiye’deki gençlerin yüzde 28’i ‘dijital dönüşümle birlikte tabiki işler kayboluyor, fakat iş imkanları çok daha fazla, dolayısıyla gelecek daha iyi olacak’ diyor.

Ülkemizde sürdürülebilir inovasyonun başarısı için bu isteğin desteklenmesi gerektiğini ve genç neslin girişimleriyle ülke ekonomisine dahil edilmesinin Türkiye için önem taşıdığını düşünüyoruz. Bu kapsamda, Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı kapsamında dijital fikirleri olan genç girişimcilerimiz için yılda toplam 5 milyon liralık maddi destek sağlayacağız.”

“Bugüne kadar 235 proje ön değerlendirme komitesinden geçti”

Ender Buruk, Türkiye’deki genç beyinlerin sahip olduğu dijital fikirleri duymak, toplamak ve desteklemek amacıyla geliştirdikleri Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı’nın girişimcilerden büyük ilgi gördüğünü söyledi.

İlginizi çekebilir:  Intel 7. nesil işlemcili oyun bilgisayarı

120 fikir toplayarak beklentilerinin üzerinde bir ilgi gördükleri pilot uygulamanın ardından kasım 2014 itibariyle tüm Türkiye’nin hizmetine sundukları programda, bugüne kadar 235 projenin ön değerlendirme komitesinden geçtiğini belirten Buruk, 92 girişimciyle ayrıntılı görüşmeler yaptıklarını ve 18 projeye destek verdiklerini kaydetti.

Ayrıca 45 melek yatırımcının da programlarına üye olduğunu ve bunların oluşturdukları toplam fonun 30 milyon lirayı aştığı bilgisini veren Buruk, “3 projemizin ise Londra merkezli şirketler olarak kurulmasına destek verdik. Bu faaliyetlerimiz sonucunda 4 ay gibi kısa bir sürede 1 milyon lirayı aşan bir yatırım bütçesine ulaşabilmek bizleri mutlu eden bir gelişme oldu” dedi.

Şu anda 280 tane çözüm ortakları olduğunu bildiren Buruk, geliştirdikleri ve bir firma olmaya başlayan girişimleri de bu 280 firmanın içine alarak, geliştirdikleri ürünleri değerlendirebileceklerini ifade etti.

Programın bu denli yüksek ilgi görmesinin Türkiye’de girişimcilik konusundaki heyecanın ve ihtiyacın görülmesi açısından anlamlı olduğunu düşündüklerini ifade eden Buruk, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu dönemde girişimcilerin melek yatırımcı ihtiyaçlarının yanı sıra giderek gelişen vizyonlarına da şahit olduk. Özellikle girişimcilerin yaptıkları işleri dünyaya açma, ürünlerini küresel arenaya taşıma konusunda şirketimizin global gücünden destek alma taleplerinin öne çıktığını söylemek isterim. Biz de Vodafone olarak girişimcilerimizin bulundukları coğrafyanın ötesine taşımaya çalıştıkları heyecanı paylaşıyoruz.

Hayallerini bizlerle paylaşarak Londra’da ofis açmaları için katkıda bulunduğumuz 3 projemizden biri olan Segmentify, Vodafone FikirÇarkı olarak destek verdiğimiz girişimlere güzel bir örnek oluşturuyor. Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda web sayfalarını kişiselleştiren bir platform sunan Segmentify’ın hedefi de dünyaya açılmak. Vodafone olarak, global bilgi birikimimizi ve deneyimimizi kullanarak, Segmentify’ın küreselleşme vizyonuna katkıda bulunacak olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

“İlk kapıyı geçenlere 20 bin lira, ikinci kapıyı geçenlere 85 bin lira gibi belirlediğimiz miktarlar var”

Buruk, FikirÇarkı içerisinde yer alan şirketlerden henüz birini satın alma noktasına gelmediklerini, bu işe başlayalı 4 ay olduğunu söyledi.

Şirketlere verdikleri destekte belirledikleri miktarların olduğunu aktaran Buruk, “İlk kapıyı geçenlere 20 bin lira, ikinci kapıyı geçenlere 85 bin lira gibi belirlediğimiz miktarlar var. Fakat konunun çekiciliğine göre bu rakamların artma fırsatı da var. Ama bir projeye 5 milyon lirayı yatırır mısınız derseniz, büyük ihtimalle o noktaya gitmez. Bu arada BUBA’nın içinde oldukça yüksek bir kapital var. Girişimler için bu kapitalden faydalanma fırsatı olabilir. Bir de zaten o büyüklükte paraya ihtiyacı olan bir firma işini çevirmeye başlamıştır. Biz orada ekosistemimize alarak, büyütebilmeyi tercih edebiliriz” şeklinde konuştu.

Segmentify Genel Müdürü Murat Soysal ise mart 2014’te özellikle e-ticaret sitelerine kullanıcı alışkanlıklarına göre kampanya ve öneriler geliştirme olanağı veren bir yazılım sunmak amacıyla yola çıktıklarını söyledi.

Bugün gelinen noktada ellerinde dünyaya açılmaya hazır bir ürün olduğunu aktaran Soysal, bugün e-ticaretin merkezi Londra olduğunu, şirketlerinin merkezini Londra’da açtıklarını kaydetti.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir