TechnoLogic – TeknoSA, Click & Collect ile teslimatı kolaylaştırıyor


TeknoSA, Click & Collect ile teslimatı kolaylaştırıyor

TechnoLogic 04 Aralık 2014 0
TeknoSA, Click & Collect ile teslimatı kolaylaştırıyor

TeknoSA, yeni nesil perakendecilik modeli omni-channel’da (çoklu kanal) Click & Collect uygulamasını tüketicileriyle buluşturdu. TeknoSA müşterileri, Click & Collect ile teknosa.com üzerinden verdikleri siparişlerini istedikleri mağazadan 1 saat içerisinde teslim alabiliyor.

TeknoSA açıklamasına göre, dünyada da yeni bir anlayış olan çoklu kanal yapılanması, tüketiciye dijital ve fiziki kanalların hepsinde kesintisiz entegre hizmet imkanı sağlıyor ve müşterilerin herhangi bir kanal ile değil direkt marka ile tek deneyim yaşaması anlamına geliyor. Omni-channel yapılanmasının önemli adımlarından biri olan TeknoSA uygulaması Click & Collect ise, teknosa.com üzerinden verilen siparişlerin, istenilen mağazadan 1 saat içinde teslim alınmasına olanak sağlıyor.

Perakende sektörünün geleceğinde omni-channel yapılanmasının büyük önem taşıdığını belirten TeknoSA Pazarlama Direktörü Cemal Cem Işık, “Bugün müşteri, ürün ve hizmetlere her kanaldan istediği her anda ulaşmak ve kesintisiz bir deneyim yaşamak istiyor. Biz, geçtiğimiz yıldan itibaren çoklu kanal stratejisine dönük yatırımlarımızı artırmaya başladık. Müşterilerimizin, mağazalarımızdan, bilgisayardan, cep telefonundan veya tabletten alışveriş yaparken bütünsel ve tek bir deneyim yaşamalarına öncelik veriyoruz” ifadelerini kullandı.

Click & Collect uygulamasının büyük bir ilgiyle karşılaştığını dile getiren Işık, şunları aktardı: “Click & Collect bu yoldaki önemli adımlarımızdan biri. Tüketicilerimiz, bugün Click & Collect uygulamamız ile teknosa.com üzerinden verdikleri siparişlerini 1 saat gibi kısa bir süre içinde istedikleri mağazamızdan teslim alabiliyor. Bu uygulamamız, kısa sürede büyük ilgi gördü ve Click & Collect satışları 1 hafta gibi bir sürede toplam satışların yüzde 11’ine ulaştı. Click&Collect’in kısa sürede gördüğü ilgi, bu oranın daha da artacağının göstergesi. TeknoSA olarak, bundan sonra da tüketicilerimize değer katan, fayda sağlayan projeler sunmaya devam edeceğiz.”

Click&Collect ile en çok sipariş veren il İstanbul, sepet tutarı en yüksek il ise Elazığ oldu. Açıklamada yer verilen bilgilere göre, Türkiye’nin öncü bilgi teknolojisi şirketlerinden Bimsa’nın tecrübe ve bilgi birikimi ile hazırlanan güvenilir altyapı uygulaması, kısa sürede 60 farklı ilde kullanılmaya başlandı.

Click & Collect uygulamasında siparişlerin yüzde 30’u İstanbul’dan, yüzde 12’si Ankara’dan, yüzde 6’sı Bursa’dan, yüzde 5’i İzmir’den verildi. Bu illeri sırasıyla Adana, Eskişehir, Antalya, Konya, Gaziantep, Manisa, Mersin ve Kayseri illeri takip etti. Elazığ, Niğde, Uşak, Hatay, Zonguldak, Isparta, Mersin ve Antalya ise sepet tutarı en yüksek iller oldu.

Click & Collect ile sipariş verilen ürünlere bakıldığında yüzde 45’inin cep telefonu, yüzde 27’sinin bilgisayar, yüzde 12’sinin ses ve görüntü cihazları, yüzde 7’sinin ise beyaz eşya kategorisine ait olduğu gözlemlendi.