Temassız kart pazarında rekor büyüme

TechnoLogic 16 Aralık 2013 0
Temassız kart pazarında rekor büyüme

Gelişen teknoloji ile birlikte tüketicilerin ödeme yöntemleri de hızlı şekilde değişmeye devam ediyor. Eylül ayında Visa temassız kartların sayısı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 artarak 6.5 milyon adete ulaştı. Bu rakam Avrupa’daki toplam 73 milyon olan Visa temassız kartların yüzde 9’una denk geliyor

Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesine paralel olarak tüketicilerin harcama ve ödeme yöntemleri de hızla değişiklik gösteriyor. Kasalarda daha az vakit geçirmek isteyen tüketiciler temassız kartlar sayesinde ödemelerini hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Geçtiğimiz sene Eylül ayında Türkiye’de 4.6 milyon adet olan Visa temassız kart sayısı, son 12 aylık dönemde yüzde 41 artışla 6.5 milyon adete yükseldi. Bu büyüme ile Türkiye’de Visa kredi kartlarının %20’si temassız özelliğine sahip oldu. 2013 Eylül ayı sonunda Avrupa’daki temassız Visa kartların sayısının 73 milyon adet olduğu göz önüne alındığında, Türkiye’deki temassız kartların oranı Avrupa’nın yüzde 9’u oldu.

Tüketicilerin sahip oldukları temassız kartları kullanabilecekleri POS Terminallerinin sayısı da artmaya devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Eylül ayında 58 bin olan temassız POS’ların sayısı yüzde 35 oranında artarak 78 bine yükseldi. Temassız kartlarla tüketicilerin yaptığı ortalama alışveriş ise 19.8 TL olarak hesaplandı.

Visa Europe Türkiye Ülke Müdürü Merve Tezel konu ile ilgili değerlendirmesinde “Ödeme sistemleri konusunda Türkiye Avrupa’da önemli bir yere sahip. Temassız kartlarda Avrupa’daki toplam kart sayısının yüzde 9’u Türkiye’de bulunuyor. POS sayısındaki artış da tüketicilerin bu kartları daha fazla noktada kullanmasına olanak tanıyor. Türk tüketicisinin yeniliklere açık olması ve teknolojik gelişmeleri hızlı takip etmesi ülkemizin yenilikçiliğin üssü konumunu pekiştiriyor. Temassız kullanımı, zaten hızlı ve kolay olan çip ve PIN ile alışverişe göre az oranda kullanım farkı yaratıyor gibi görünse de, araştırmalarımıza göre tüketiciler temassızı tecrübe ettiklerinde özellikle küçük meblağlı ödemelerde bu özelliği tercih etmeye ve aramaya başlıyor. Temassız kullanım noktalarının yaygınlaşmasına, ileride hız kazanacak olan NFC ve diğer yenilikçi ödeme şekilleri için önkoşul olması sebebiyle de çok önem veriyoruz ” diye konuştu.

Bir cevap yazın »