TechnoLogic – Toplu taşıma araçları AVM’ye rakip


Toplu taşıma araçları AVM’ye rakip

TechnoLogic 07 Nisan 2015 0
Toplu taşıma araçları AVM’ye rakip

Inveon araştırmasına göre hareket halindeyken yapılan mobil alışverişin payı her geçen gün hızla artıyor. Toplam 630 milyon TL’lik ciroya denk gelen alışverişin yüzde 15’i sabah işe gidiş ile akşam eve dönüş saatlerinde gerçekleşiyor.

İşe yetişmeye çalışırken ve iş çıkışında trafikte geçirilen uzun saatler e-ticaret sitelerine yaradı. Türkiye’de dolaşım halindeyken yapılan mobil alışverişin yüzde 15’inin mesai saatleri öncesi ve sonrasında gerçekleştirildiğine dikkat çeken Inveon Kurucu Ortağı ve CEO’su Yomi Kastro, “Mobil alışverişin payı her geçen gün artıyor. Alışverişin önemli bir kısmı ev ve ofis dışında hareket halindeyken yapılıyor. Örneğin birini beklerken, serviste, otobüs, metrobüs gibi toplu taşıma araçlarında. ” dedi.

Yazılım ve internet teknolojileri ile verimliliği artıran çözümler sunan Inveon’un yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de mobil alışveriş internette alışverişe göre 3 kat fazla büyüdü. Türkiye, BAE ve Çin’in en yoğun mobil alışveriş yapılan ülkeler arasında yer aldığını dile getiren Kastro, mobilin en hızlı büyüyen segment olması nedeniyle markaların bu alandaki yatırımlarını artırdığını ifade etti. Kastro, 3G ile en yoğun e-ticaret alışveriş saatlerinin 14.00-18.00, Wifi ile ise 19.00-22.00 arasında gerçekleştiğini söyledi.

Metrobüste alışveriş keyfi

E-ticaretin toplam cirosunun 14 milyar TL’ye ulaştığını belirten Kastro, “Mobil alışveriş cirosu 1.4 milyar TL, mobil alışveriş içinde gerçek mobil yani 3G bağlantı ile dolaşım halindeyken yapılan alışverişin oranı ise yüzde 45. Bu oran da Türkiye’de 630 milyon TL’lik ciroya denk geliyor. Özellikle işe gidiş ve işe dönüş saatleri olan 08.00-09.00 ila 17.00-18.00 saatlerinde e-ticaret sitelerinden alışverişin yoğunlaştığını gözlemliyoruz. 630 milyon TL’lik alışverişin yüzde 15’i bu saatlerde yapılıyor. Otobüs, metrobüs, vapur ve servis araçlarında insanlar telefonlarıyla vakit geçiriyorlar, büyük bir kısmı da alışveriş yapıyor” diye konuştu.

Metro istasyonlarında bağlantı olmamasının e-ticaret siteleri açısından dezavantaj olduğunu aktaran Yomi Kastro, “Türkiye’de metroda bağlantı hızını güçlendirmek için yapılacak bir yatırımın mobil alışveriş cirosunu yılda en az 20 milyon TL artacağını tahmin ediyoruz” dedi.