Tüketiciler öfkeli: Sony Xperia Z1 yamuluyor

TechnoLogic 27 Mart 2014 13
Tüketiciler öfkeli: Sony Xperia Z1 yamuluyor

Sony Mobile, Xperia Z1 model telefonuyla kullanıcılarını üzüyor. Ürünün reklamlarda anlatılan özelliklere sahip olmadığını iddia eden tüketiciler, cihazlarında eğrilme-yamulma gibi sorunlar yaşadıklarını belirttiler.

Sony Mobile’ın Xperia Z1 model cep telefonunu tercih eden kullanıcılar hayal kırıklığına uğruyor. Herhangi bir darbeye maruz kalmadığı halde telefonlarında eğrilme-yamulma olduğunu iddia eden tüketiciler, ürünün reklamlarda anlatılan özelliklere de sahip olmadığını belirtiyor.

Şikayetvar’a gelen şikayetlere göre, cihazın tanıtımlarında “Su geçirmez” ibaresi yer almasına rağmen yüzlerce tüketici ürünün su geçirdiğini ve su geçirmesinden dolayı da garanti dışı kaldığını ifade ediyor. Tamir için ise fahiş ücretler istendiğini belirten kullanıcılara, henüz Sony Mobile yetkililerinden bir açıklama gelmedi.

Tüketici şikayetlerinden bazıları şöyle:

“Sony Xperia Z1 Cep Telefonu Yamuldu!”

“Sony Xperia Z1 model cep telefonu şarjdayken çok ısınıyordu. Şarj yerinden arkaya doğru yamuldu, üst tarafı eğrildi. Sony ‘i aradım anlattım her şeyi, değişim istediğimi onarımını dahi kabul etmediğimi belirttim. Servise gönderdim. Bana bir kaç gün içinde kullanıcı hatası var diye raporlayıp geri göndermişler. Ana karta fiziksel temas varmış. Bunu asla kabul etmiyorum. Şarjda çok ısındığı için olabilir darbe almadı o telefon. Birçok sayıda bu sorunla karşılaşan var araştırırsanız bulacaksınız zaten görüntüleriyle birlikte.”

“Sony Xperia Z1 Eğrildi.”

“Yaklaşık 2.5 ay önce aldığım Sony Xperia Z1 eğrildi. Telefon düşmedi, kırılma-çatlama yok ama şekil olarak bariz eğri duruyor. Garantisi olduğu için yetkili servise yolladım. Ana kartında fiziksel hasar var dendi eğri diye gönderdiğim telefonun ana kartı da eğriymiş. Ben o telefonu o hale getiremem mümkün değil. ‘Cebinize mi koydunuz?’ diyorlar. Kullanıcı hatası olduğu için garanti dışı bırakmışlar ve pahalı olduğunu için de işlem yapmadan geri yollamışlar, döneceğiz dediler dönmediler.”

“Su Geçirmez Diye Gerçek Dışı Reklam Yapıyorlar”

“2 hafta önce aldığımız Sony Xperia Z cep telefonu su geçirdi ve telefon bozuldu. Servise götürdüğümüzde, cihazın su aldığı için garanti kapsamı dışında kaldığı ve cihazın satış fiyatına yakın bir bedelle tamir edilebileceği söylendi.”

“Aynı telefondan 3 tane aldım cihazın üçüncüsü suya dayanıksız çıkınca ‘kullanıcı hatası var’ dediler. Ötekiler su almıyor dedikçe bahane buldular.”

“İnternet sayfalarında suya dayanıklılığı olduğu halde cihazın su geçirdiğini söylediğimizde bu özelliğinin olmadığı ve yapacakları bir şey olmadığı söylendi. Hem web sayfalarında, hem de yaptıkları reklamlarda su geçirmez özelliğinden bahsetmelerine rağmen böyle bir özellik olmadığını söylediler.”

“Sony Xperia Z1’i Denedim Su Geçirdi.”

“Sony Xperia Z1 almış olduğum ürünü 15 gün kullanabildim. Çalışma ortamında sıvı ile çok temas olduğu için bu telefonu tercih ettim, fakat 20 cm su bidonu içine düşen telefonumu hemen aldım, fakat su geçirdi. Garantiye gönderdiğimde kullanıcı hatası sayıldı. Telefon şu an çöp ve tamir için 2000 TL istediler.”

13 Yorum »

  1. ilker suoğlu 19 Haziran 2014 at 14:13 - Reply

    Mrb öncelikle benim cihazımdada ön plastik çerçevesinde açılmalar var aynen arkadaşların dediği gibi şarj soketinden üst tarafı geriye doğru yamuldu servise göndersem diyecem ama diğer arkadaşlara denen şeyin aynısı banada denecek o nedenle hiç uğrqşmıycağım önerisi olan varmı

    • Kerem 12 Temmuz 2014 at 14:37 - Reply

      Samsung al.

  2. asdfg 26 Temmuz 2014 at 05:43 - Reply

    Benim xperia z1 su geçirdi 1 ay boyunca şarjdayken acıldı fakat sony yazsısından sonra kendini kapatıyordu tamir için teknik servise gönderdim 400 tl istediler yaptırmadım 1.5 ay sonra kendiiliğinden açıldı şu anda hiç bir problemi yok.

  3. levntshn 17 Ekim 2014 at 14:31 - Reply

    Sony Telefon da kullanıcılarını üzdü bir mağdur da benim. Reklamlara inanıp da telefon almayın, aldıysanız da evde sakın denemeyin su geçirmez diye bir şey yok yalan. Sony Türkiye Müşteri odaklı çalışmıyor müşterilerini yarı yolda bırakıyor. Bir daha asla güvenmem tavsiyede etmem…

  4. erhan aydın 12 Kasım 2014 at 12:10 - Reply

    Telefon kapalıyken alarm hiç bir şekilde çalmıyor.ve bukadar saçma ve karmaşık bir programa hiç gerek yoktu.Tanıtlıdığı gibi bir ürün değil.ve yakında benim gibi z1 alan diğer arkadaşlarla bunları reklamlarını farklı platformlarda yapaağız.

  5. brrwss 05 Nisan 2015 at 00:23 - Reply

    Ben 8 aydır z1 kullanıyorum ilk aldığım andan itibaren kamera hatası veriyor arada güncelleme yapıp kendini toparlıyor ama videoda donmalar oluyor araştırdığımda bunun z1 güncellemesiyle alakalı oldpunu onların birşey yapamadığını söylüyorlar. Su geçirmedi denizde kullandım fakat hoparlör bölümü tuzlu sudan etkilendi iyice yıkayıp ku rutmak zorunda kaldım. Ön kamerası berbat z2 bundan 5 kat iyi Bu problemlerin biri yok pişman oldum.

  6. Ünver 03 Temmuz 2015 at 01:51 - Reply

    1699tl para verdim ve kesinlikle haketmiyor telefon yamuldu ve servis raporu müşteri kaynaklı diyor ve garanti dışı bırakıyor kamera ilk günden beri hata veriyor aşırı ısınma yapıyor yani say say bitmez sorunlar

  7. Ülger 18 Eylül 2015 at 00:54 - Reply

    Benim xperia z1 im çok aşırı ısınıyor ve aşırı ısınması sonucu dokunmatiği bozuluyor garantiye göndersem değişim yaparlar mı ?

  8. Fikret 28 Kasım 2015 at 00:52 - Reply

    Bendede Sony Xperia Z1 Compact Var. Bataryası 1 saate bitiyor %80 iken yada %70 iken kapanıveriyor ve ayrıca batarya şişmiş durumda. Bende telefonumu Türkcell bayine götürdüm, servisese gönderdiler (KVK) Neymiş efendim KULANICI HATASI. Anlayamdığım şey monoblok olan ve bataryasını çıkarmayı bırakın göremediğiniz bir şey nasıl kulanıcı hatası oluyor anlamıyorum yazıklar olsun kesinlikle SONY almayın!!!

  9. Mehmet Ali Yaman 20 Aralık 2015 at 11:32 - Reply

    Telefonum sürekli sım kartı takıldı yeniden başlatılıyor diyip duruyor. Sebebi ne çözümü ne

    • Serhat 25 Eylül 2016 at 01:04 - Reply

      Sim kartın ile ilgili problem var muhtemelen temas etmediği için, aynı numaranı yeni sim karta aktar sorun %90 çözülecektir.

  10. mihriban 31 Mayıs 2016 at 16:11 - Reply

    diyecek kelime bulamıyorum, paralarımız boşuna gitti helal etmiyorum, SONY ve servisine yazıklar olsun…

  11. Gülsüm 09 Eylül 2016 at 22:50 - Reply

    Şikayetleri okudum, sonynin teknik servislerindede kendisindede sorun var, böyle dünya çapındaki bir marka çok yazık, bende Z1 kullanıcısıyım titreşim motoru bozuldu gönderdim yapıldı geldi aynı arızayı 1 ay sonra yine verdi, yine gönderdim kullanıcı hatası dediler, kullanıcı hatası değil, teknik servis hatası bence, belliki yapamıyorlar kullanıcılara atıyorlar, iphone en ufak arızada sıfır telefon gönderiyo marka teknik servisin hası onda, şikayet yok telefondan hiç ve bu yüzden çok satıyor, Sony beni çok magdur etti bundan sonra hiç kimseye sony nin hiç bir ürününü tavsiye etmicem.

Bir cevap yazın »