Türk ilaç sektöründe mobil pazarlama devrimi | TechnoLogic

Türk ilaç sektöründe mobil pazarlama devrimi

TechnoLogic 17 Ağustos 2012 0
Türk ilaç sektöründe mobil pazarlama devrimi

Toksöz Holding bünyesindeki Sanovel, Avea ile işbirliği yaparak Türkiye’de ilaç sektöründe bir operatörle birlikte uygulanan ilk büyük çaplı tablet projesini hayata geçirdi. Avea ile mobiliteyi seçen Sanovel; büyüklüğü ve niteliği uluslararası şirketlerde dahi bulunmayan SanPAD Projesi ile 1.200 satış temsilcisini mobil hale getirdi.

Avea’nın Sanovel’e özel olarak geliştirdiği uygulama ile tıbbi satış temsilcileri, tüm işlerini iPad kanalıyla yanlarında taşıyacak. Proje kapsamında doktorlara yönelik sunumlar iPad’ lerle yapılırken, Sanovel’in aktif pazarlama yaptığı 60’a yakın ilaç için, her ay düzenli olarak gerçekleştirilen baskılı malzeme üretimine de son verildi. Zamandan ve mekandan bağımız çalışmayı sağlayan projenin, Sanovel’e sağlayacağı tasarruf, bir yıl içerisinde basılı malzemelere harcanan miktarın % 75’i olacak. Elde edilen tasarruf ise, Sanovel’in Ar-Ge ve yeni yatırımlarında değerlendirilecek. Uygulama kapsamında 2015’e kadar çevreye katılacak değer ise; 75.000 tondan fazla temiz suyun tüketilmesi, 2 milyon 700 bin kwh enerji israfının önlenmesi ve 100 hektarlık ormanın yok olmasını engellemek olacak.

Yenilikçi teknolojilerin lideri Avea, Toksöz Holding bünyesindeki Sanovel ile gerçekleştirdiği işbirliğinin detaylarını ve ilaç sektöründe bugüne kadar yapılmış en geniş çaplı tablet projesinin detaylarını bir basın buluşması ile paylaştı. Avea Kurumsal İş Birimi Direktörü Tunç Taşman, Toksöz Holding ve Sanovel İlaç Yönetim Kurulu Üyeleri Ahmet Toksöz ile Zafer Toksöz’ün ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda işbirliğine ilişkin detayların yanı sıra iki şirketin hedefleri hakkında da karşılıklı bilgi verildi.

Avea’nın kurumsal müşteri portföyüne katılan Sanovel İlaç ile yapılan işbirliğini değerlendiren Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman, dünyadaki M-sağlık uygulamalarının giderek arttığını ve bu oranın, önümüzdeki 5-10 yıllık süreçte daha da artarak ciddi boyutlara ulaşacağını belirtti. SanPAD uygulamasının Türk ilaç sektöründe bir ilk olduğunu ve iki kurumun da Ar-Ge çalışmaları ile ilaç sektörünü teknolojiyle bütünleştirerek sağlıkta mobil devrimi başlattıklarını açıkladı.

Avea’nın Sanovel’e özel olarak geliştirdiği uygulama ile tıbbi satış temsilcileri, tüm işlerini iPad üzerinden yanlarında taşıyacak. Proje kapsamında doktorlara yönelik sunumlar iPad’lerle yapılırken, Sanovel’in aktif pazarlamasını yaptığı 60’a yakın ilaç için, her ay düzenli olarak gerçekleştirilen basılı malzeme üretimine de son verildi. Zamandan ve mekândan bağımsız çalışmayı sağlayan proje, Sanovel’in basılı malzemeye harcadığı masrafların % 75 oranında azaltmasını sağlayacak. Elde edilen tasarruf ise, Sanovel’in Ar-Ge ve yeni yatırımlarında değerlendirilecek.

Proje ile 8 binden fazla çam ağacı artık kesilmeyecek  

Avea ile gerçekleşen SanPAD Projesi hakkında bilgi veren Toksöz Holding ve Sanovel İlaç Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Toksöz SanPAD uygulamasını 8 aydır aktif bir şekilde kullandıklarını ve bu sürede aldıkları geri dönüşlerin çok olumlu olduğunu kaydetti. Toksöz, Sanovel’in çevre konusuna oldukça duyarlı bir şirket olduğunun altını çizerek, SanPAD uygulamasının hayata geçirilmesinde bu unsurun da oldukça etkili olduğunu söyledi. Proje kapsamında sadece 2012 yılında 15 bin tondan fazla temiz su, 540 bin kilowatsaat elektrik enerjisi tasarruf edeceklerini anlatan Toksöz, 8 binden fazla çam ağacının da kesilmekten kurtarılacağını sözlerine ekledi.

Ahmet Toksöz, proje uygulamaya başlandıktan sonra toplam basılı materyallerin satın alınması, depolanması, saha ekibine ulaştırılması gibi lojistik parametrelerde ilk 3 ayda %20 oranında tasarruf sağlandığını, projenin ikinci döneminde ise bu oranın 3 kat artarak %60’a ulaştığını belirterek ekledi: “İlaç pazarındaki rekabet her geçen gün daha zorlu bir hal alıyor. Hekimle yüz yüze buluşmanın maliyeti geçmişe göre katbekat artarken, verimlilikte ise ciddi düşüşler yaşanıyor. Dolayısıyla bu alanda yaşanan sıkıntıları aşmak için SanPAD Projesi’ni hayata geçirdik. Sanovel markasına ait 60 jenerik ilaç için basılı tanıtım malzemelerinin tamamının dijital ortama geçirildiği proje ile sadece kağıttan değil, lojistik, ihale, ulaşım, işgücü, matbaa giderleri gibi birçok maliyet kaleminden de tasarruf sağladık. 3 yıl içinde sadece bu kalemlerden elde edeceğimiz tasarrufun basılı malzeme oranının % 75 oluşturacağını öngörüyoruz. Tamamen çevreci bir yaklaşımla basılı malzeme maliyetlerini düşüren ve teknoloji ile birlikte etkili sunumlar yapılmasını sağlayan SanPAD uygulaması; Avea ile gerçekleştirilen işbirliği çerçevesinde kullanılan tabletlerin kolay taşınabilmesi, bilgiye anında ve hızlı ulaşımın sağlaması ile birlikte yenilikçi özelliklerin bulunması, merkez ile iletişim hızlarının artması tıbbi tanıtım temsilcilerinin de motivasyonunu artırarak onların, performanslarına katkı sağlıyor.”

Yeni versiyonları ile tasarruf boyutu katlanacak, sağlanan kaynak Ar-Ge’ye aktarılacak  

İlklerin öncüsü Sanovel’in yenilikçi yapısıyla teknolojik yatırımlara ve Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiğini vurgulayan Ahmet Toksöz; “Yakın zamanda 6 yıllık Ar-Ge çalışmasının sonucunda, Türk patentiyle üretilen sınıfının ilk cihazı olan Sanohaler’ı Avrupa’da da patent korumasına aldırarak Astım ve KOAH hastalarıyla buluşturduk. Yine gururla paylaşabileceğimiz bir diğer önemli yatırımımızın sonucu olarak 4 yıl içinde, Türkiye de üretilmiş ilk biyoteknoloji ilaçlarımızı tedaviye sunmuş olmayı hedefliyoruz. Elde edilen bu kaynağın farklı kullanım alanları olmakla birlikte Sanovel olarak geleceğe uzanan yolumuzda yaptığımız yeni araştırma ve geliştirme projelerine aktarmayı planlıyoruz.”diye sözlerini sürdürdü.

Uygulamanın ikinci ve üçüncü versiyonlarında CRM, kurumiçi eğitimler, çalışanların ofise uğramadan, zamandan ve mekandan bağımsız iş süreçlerini yönetebileceği uygulamaların bulunmasını hedeflediklerini ifade eden Toksöz,“Tıbbi mümessillerimiz doktorlara zengin içerikli tanıtım dokümanları ile giderek en doğru bilgilendirmeyi kısa sürede yapabiliyorlar. Uygulama ile bilgiler kısa bir zamanda düzenli olarak güncelleniyor. SanPAD tamamen yaşayan bir uygulama ve bilimsel tanıtım ihtiyacımıza göre şekilleniyor. Bu uygulamayı eczane ve bünyemizde bulunan Sanset Gıdanın en güçlü markalarından Sagra’nın satış tarafında da kullanmaya başladık.Tüm bunlara ek olarak pek çok konuda daha fazla tasarruf sağlayabiliyoruz. Bu kaynağı Türk ilaç sektörüne yön veren ilklerimizi gerçekleştirmek için harcayacağız” dedi.

Avea, Türkiye’nin en büyük ilaç şirketlerinden Sanovel’i tablet bilgisayara sığdırdı  

Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman, Tunç Taşman ise yaptığı konuşmada Avea’nın teknoloji gücünü sağlık sektörüne harcadığını kayderek;  “Geleceğin sağlık ve ilaç şirketleri, her an her yerden mobil olarak izlenebilir, yönetilebilir olacak. Avea olarak sağlık sektörü için yapmak istediğimiz tam olarak bu. Akıllı cep telefonları ve tabletler sayesinde artık neredeyse kendi kendimizin doktoru olduk. Mobil teknolojilerle hastanemizi, sağlık kayıtlarımızı, doktorumuzu da cebimizde taşır hale geldik. Atalarımız “Kendi kendinin doktoru ol” derlerdi. Artık akıllı telefonlarımızla bu gerçekten mümkün” şeklinde konuştu.

Sağlık ve ilaç sektörünün teknolojiden, bilimden, inovasyondan en fazla yararlanan sektörlerin başında geldiğinin altını çizen Taşman, sözlerine şöyle devam etti: “Avea olarak bu sahanın en iyi şekilde değerlendirilmesi için her şirket ve alana yönelik özel ürün ve çözümler geliştiriyoruz. Avea ile finansla başlayan ve lojistik ile devam eden mobil devrim artık hayat kurtaran sağlıkta yaşanıyor… Gerçekleştirdiğimiz bu işbirliği bu alana en güzel örneklerden birini teşkil ediyor. Sanovel ile birlikte Avea, teknolojisini sağlıklı kullanıyor! Çünkü tıpkı telekomünikasyon sektörü gibi odağında insan olan sağlık sektörü, doğal olarak tüm teknolojik gelişmenin de merkezinde durmak zorunda… Sanovel, geleceği gören vizyonerliği ile sektörde bu sisteme geçen ilk şirket oldu. Biz de bu vizyonerliği Ar-Ge gücümüzle destekliyoruz.”

Mobil sağlıkla doktora zaman, hastaya sıhhat kalacak

Mobil teknolojilerin sağlık konusunda en büyük getirisinin kişiye özel sağlık hizmeti olduğunu vurgulayan Taşman, hastaların doktorlarıyla, değerleri, verileri, tedavi ve kontrol zamanlaması gibi konuları birebir ve özel bir biçimde akıllı telefonlar üzerinden görüşmeden yönetebildiklerini söyledi. Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü; “Yapılan araştırmalar sektörün ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Sağlık sektörünün mobil sağlık uygulamalarındaki pazarı 2011 yılında 2010′a oranla 7 kat büyüyerek 718 milyon dolara ulaşmış. Global mobil sağlık uygulamaları pazarının 2014 yılı itibariyle 4.1 milyar USD büyüklüğe ulaşmasını bekleniyor. Avea olarak hastaların hayatını mobil teknolojilerle kolaylaştıracak önemli çalışmaları yürütmekteyiz. Örneğin; AloDoktorum Servisi’mizi kullanan Avea müşterileri, 555 758 99 11 numarasını arayarak doktora canlı olarak bağlanıyor ve sağlık konularında danışmanlık, acil durumlarda ise yönlendirme alabiliyor. Sağlık Bakanlığı Kamu Genelge SMS paketi, bayilerimizdeki Medisana marka iPhone uyumlu mobil sağlık ürünleri, Acıbadem Mobil Sağlık’la işbirliği yaparak geliştirdiğimiz Anne Oluyorum, Diyabet ve Sağlıklı Yaşam olmak üzere toplam 3 ayrı bilgi servisi bunlara sadece birkaç örnekler. Mobil sağlık hizmetlerinin kullanımı, bu alanda hizmet veren şirketlerin operasyonel maliyetlerini düşürüp, verimlilik artışı sağlarken; hasta memnuniyetini de beraberinde getiriyor. Buradan elde edilen tasarruf ise, insan sağlığı için daha fazla Ar-Ge ve daha fazla inovasyon anlamına geliyor. Doktora zaman ve alan, hastaya afiyet ve sıhhat kalıyor” değerlendirmesinde bulundu.