TechnoLogic – Türk oyuncusu rekabeti seviyor


Türk oyuncusu rekabeti seviyor

TechnoLogic 15 Şubat 2016 0
Türk oyuncusu rekabeti seviyor

Sektörün ilgi gören oyun etkinliklerinden Gaming İstanbul 2016, 4 – 7 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da oyun tutkunlarını bir araya getirdi. Riot Games Türkiye İletişim Direktörü Erdinç İyikul, organizasyonun B2B konferans programı çerçevesinde gerçekleştirdiği konuşmada, “Oyuncu Davranışları” konusunda gelinen son durumu ve Riot Games’in bu konudaki aksiyonlarını katılımcılarla paylaştı.

Gaming İstanbul 2016, bu yıl dijital oyun dünyasının birçok önemli aktörünü bir araya getirdi. İş dünyası ve oyun dünyasının da farklı kanallar üzerinden yollarının kesiştiği etkinlik, sektörün farklı açılardan ele alındığı konferanslarla da zenginleşti. Riot Games Türkiye İletişim Direktörü Erdinç İyikul’un katılımcılarla buluştuğu konferansın konusu ise oyuncu davranışlarıydı.

Erdinç İyikul, League of Legends’ın genel yapısından bahsederek başladığı sözlerini, Riot Games’in Türkiye ve dünya çapındaki operasyonlarından söz ederek sürdürdü. İyikul, League of Legends’ın dünya üzerinde 67 milyondan fazla tekil oyuncuya sahip olduğunu vurgularken, dünyanın birçok bölgesindeki oyuncular sayesinde, farklı kültürlere de hep birlikte tanıklık ettiklerini söyledi.

Takım Oyuncusu Olmalısınız

Riot Games’in dünya çapında 17 farklı ofisi olduğunun altını çizen İyikul, “Türkiye ile beraber; Japonya’da Kore’de Rusya’da, Brezilya’da ve daha birçok ülkede, oyun yayınlarının tamamen Riot Games tarafından yapıldığını söyledi. Oyun içinde büyük bir mücadele, takım oyunu ve farklı dinamikler olduğunun altını çizen İyikul, “Sadece bireysel yetenekle bu oyunda bir şey elde edemiyorsunuz. Başarılı olmak istiyorsanız, takım oyuncusu olabilmeniz gerekiyor. Oyun içinde belli roller ve sınıflar var. Her şampiyonun belli özellikleri, belli görevleri belli yetenekleri var. Çok yetenekli olmasanız bile iyi takım oyuncusu olmayı başardığınızda, oyun içinde iyi yerlere gelebilirsiniz” dedi.

Erdinç İyikul, Türkiye’de 3 milyondan fazla League of Legends hesabının açıldığını ve bugüne kadar Türkiye’nin en çok oynanan oyunlarından biri haline geldiğini de hatırlatarak, oyuncu profilini şu sözlerle özetledi; “Oyuncu profiline baktığımızda %90’ı erkek olan bir kitle söz konusu. Bu rakam kısa zaman öncesine kadar %95’ti. Bu tür oyunlarda erkek oyuncular her zaman sayıca daha baskındır ama League of Legends’da aradaki fark günden güne azalıyor. Yaş aralığı ise 13 – 25 arasında seyrediyor. League of Legends kitlesini ağırlıklı olarak, lise ve üniversite öğrencileri oluşturuyor. Ancak 25 yaş üzerinde de çok fazla oyuncumuz var.”

Kazanmayı Seviyoruz

İyikul, genel oyuncu profilini ise şu şekilde analiz etti; “Türkiye’deki oyuncu profiline baktığımızda anında sonuç almak isteyen, seçtiği rolün etkili olmasını tercih eden bir kitle söz konusu. Bu nedenle, örneğin şampiyon seçiminde Nişancı tercihi, çok daha fazla oluyor. Türkiye’deki oyuncu rekabet etmeyi çok fazla seviyor. Türkiye sunucusunda her oynanan iki oyundan bir tanesi, %51’lik oranla, mutlaka rekabeti temel alan dereceli modda oynanıyor. Bu da rekabet seviyesinin ne oranda olduğunu ortaya koyuyor.”

Ceza Tek Çözüm Değil

Riot Games’ın olumsuz oyuncu davranışlarını azaltacak ceza sistemleri geliştirdiğine değinen İyikul, bu konuda ceza sistemlerinin tek çözüm yolu olmadığını da belirtti. “Elbette sadece ceza sistemi değil, olumlu yönde davranış sergileyen ve takım arkadaşlarını olumlu yönde motive eden oyuncular için ödül sistemleri de geliştiriyoruz. -Takdir Sistemi, Yılı Ceza Almadan Tamamlayanlara Ödüller ve Oyun Dinamiklerini Anlatan Kampanyalar- gibi pozitif açılımlar da gelecek dönemde oyuncu davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir.”