Türk Telekom hem 4G, hem de Süper Lig için istekli

TechnoLogic 03 Mart 2015 0
Türk Telekom hem 4G, hem de Süper Lig için istekli

Türk Telekom Grup Üst Yöneticisi (CEO) Rami Aslan, hem 4G hem de Süper Lig’in yayın hakları konusunda istekli olduklarını söyledi.

Dünya Mobil Kongresi kapsamında Barcelona’da gazetecilerle bir araya gelen Aslan, 2014 yılında operasyonel ve finansal anlamda başarılı bir yıl geçirdiklerini, grup olarak konsolide gelirlerinin yüzde 3,7 artarak 13,6 milyar liraya ulaştığını kaydetti.

Mobilde 1,8 milyon yeni abone kazandıkları bilgisini veren Aslan, “Operasyonel olarak abone tabanımızı hem mobil, hem de genişbantta artırma başarısını sürdürmekle kalmadık, sabit sesteki düşüş oranında da azalma başarısını gösterdik. Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’nin dijital dönüşümü hedefiyle sadece 2014 yılında 2,1 milyar lira yatırım yaptık” dedi.

Grup olarak 10 yıl içerisinde 17 milyar liradan fazla yatırım gerçekleştirdiklerine dikkati çeken Aslan, bu süreç içerisinde yaptıkları toplam yatırımın sektörün yüzde 51’ine denk geldiğini dile getirdi.

Ülkedeki en geniş fiber ağın Türk Telekom tarafından sunulduğunu vurgulayan Aslan, şunları kaydetti:

“Bu noktadan hareketle, en yenilikçi teknolojileri sunarak ülkemize hizmet ederken, hem bize hem de ülkemize değer katan satın almaları da sürdüreceğiz. 4G’yi de unutmamak lazım. Hükümetin 2023 hedefleri doğrultusunda bilgi toplumuna dönüşme sürecinde 4G çok kritik bir rol oynamaktadır. Biz de bu alandaki en önemli aktörlerden biriyiz. Bu arada Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’nin 81 ilini birbirine bağlayan 193 bin kilometrelik fiber altyapı döşedik. Bu, dünyayı 5 kez saracak uzunlukta. 2012-2014 yılları arasında hanelere ulaşan fiber altyapı uzunluğu yüzde 60 artış kaydetti. Grup olarak bu alandaki yatırımlarımıza devam ederken, Türkiye ekonomisinin teknoloji ile kalkınmasına destek olma sorumluluğuyla yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz. Türkiye’nin en büyük televizyon yayın kuruluşu olma yolunda kararlı ve iddialı bir adım attık. Türk Telekom Grubu olarak faaliyet gösterdiğimiz her alanda olduğu gibi liderlik vizyonumuzla, ülkemizdeki televizyon yayıncılığı sektörünü de yeniden şekillendireceğiz. Hedefimiz Tivibu ile birlikte Türkiye’de her eve ulaşmak, yani 20 milyon hanenin Türk Telekom’un sağladığı yayıncılık ayrıcalığından faydalanması.”

Türkiye’nin 81 ilinde 34 bin kişilik istihdam sağladıklarını belirten Aslan, grup içinde gerçekleştirdikleri entegrasyon süreci ile birlikte, Türk Telekom Grubu’nun dünyanın ve bölgenin en büyük entegre operatörlerinden biri olduğunu ifade etti.

Aslan, Türkiye telekomünikasyon pazarında ilk kez bir firmanın müşterilerinin mobil ve sabit tüm iletişim ihtiyaçlarını tek noktada bütünsel hizmet yönetimi yaklaşımı ile karşıladığını ve yönetiyor duruma geldiğinin altını çizdi.

“4G’ye hazırız. Bugünlerin geleceğini öngörerek 4-5 yıldır fibere büyük yatırım yaptık”

Entegrasyon dönemlerinde genellikle bir belirsizlik olduğu, bu nedenle Türk Telekom çalışanlarını nasıl bir yılın beklediğine yönelik bir soru üzerine Aslan, entegrasyonun çalışan sayısının değiştirilmesine yönelik bir çalışma olarak tasarlanmadığını söyledi.

Bu sürecin pek çok çalışan için de fırsatlar oluşturduğuna işaret eden Aslan, “Ben insan kaynakları açısından hiç bir şey olmayacak diye bir şey söyleyemem. Tabii ki çok büyük etkileri olacak. Ama olumsuz etkilerine nazaran çalışanlar için çok daha büyük ve önemli fırsatları beraberinde getiren bir süreç olduğunu düşünüyorum. Bazen bu da doğaldır, bu süreçlerden geçmek istemeyen arkadaşlarımız başka alternatifleri değerlendirmeyi tercih edebilirler” dedi.

Entegrasyonun eleman azaltmak amacıyla yapılmış bir şey olmadığını vurgulayan Aslan, bu nedenle şirketi küçültmekle ilgili bir planları ya da öngörüleri olmadığını ifade etti.

4G ihalesi ile ilgili de soruları yanıtlayan Aslan, ihale süreciyle ilgili detayları duymak için heyecanlandıklarını, karar vericilerin nasıl bir yol çizeceklerini merakla beklediklerini kaydetti.

4G’ye hazır olduklarını vurgulayan Aslan, bugünlerin geleceğini öngörerek 4-5 yıldır fibere büyük yatırım yaptıklarını dile getirdi. Aslan, 4G’yi bir tehdit olarak değil, fırsat olarak gördüklerini vurguladı.

Aslan, Süper Lig’e talip olup olmadıkları yönündeki bir soruyu ise, “Televizyon yayıncılığı alanında da her haneye ulaşma gayretimiz var. Geçtiğimiz aylarda gerçekleştirdiğimiz Tivibu lansmanı ile bu alandaki iddiamızı ortaya koyduk. TV yayıncılığında içeriğimizi zenginleştirmeye devam ederek büyümemizi sürdüreceğiz. TV yayıncılığı konusunda da her türlü içerik bizim için çok değerli. Bu nedenle bu alandaki fırsatları değerlendirme konusunda kararlıyız. Futbol hakları da bizim için önemli bir içerik. Zamanı geldiğinde en hevesli, istekli oyunculardan biri biz olacağız” diye yanıtladı.

Aslan, Türk Telekom’un daha da rekabetçi olmasına imkan verecek her türlü satın alman fırsatını değerlendirmeye devam ettiklerini söyledi.

“Yeni telefonları üreticilerin takvimine göre anında Türkiye’ye sunacağız”

Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir ise bir ailenin ihtiyaçlarını tek elden sunabilecek bir hizmet anlayışını benimsemenin önemli olduğunu, bunun için ekosistemlerindeki herhangi bir hizmete sahip olan müşterilerinin, sundukları diğer hizmetlerden fiyat avantajı ile yararlanabileceğini söyledi.

Yeni telefonları üreticilerin takvimine göre anında Türkiye’ye sunacaklarını belirten Akdemir, ithal telefonların vergisiyle ilgili bir soruya yönelikse, “Biz umuyoruz böyle bir gelişme olmaz. Yerli üretimin önemine ve bunun geliştirilmesine inanan bir grubuz. Aslında desteğin yerli üretimin önündeki engelleri kaldıracak, maliyet yapılarını daha pozitif etkileyecek teşvik mekanizmalarının geliştirilmesinin getirilecek ilave vergilerden daha önemli olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

Türk Telekom Grubu Kurumsal İş Birimi Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Ali Akarca da grup olarak Capital 500 şirketlerinin yüzde 99,6’sına, Fortune 500 şirketlerinin yüzde 99,8’ine, İSO 500’ün ise yüzde 99,8’ine hizmet verdiklerini söyledi.

Türk Telekom’un Kurumsal Ağ servisinden, Türkiye’de birden çok şubesi olan 29 bankanın yüzde 79’unun yararlandığını aktaran Akarca, banka şubelerinin yüzde 82’sinin Türk Telekom’dan hizmet aldığını dile getirdi.

Otomotiv sektörünün tüm dünya ile iletişimini sağlayan teknolojisi ENX’in altyapısını da Türkiye’de Türk Telekom’un sağladığına işaret eden Akarca, “Bu sebeple otomotiv sektörünün tamamı da Türk Telekom ile çalışıyor. KOBİ’lere sadece onlara özel kurulan direktörlük ve bağlı müşteri temsilcileri ordusu ile bire bir özel hizmet veriliyor. Türk Telekom Grubu, mobilde ve sabitte Türkiye’nin en büyük, en gelişmiş ve en yaygın iletişim ağına sahip olmanın gücüyle, her ölçekteki iş yeri için, mobilden kurumsal hizmetlere her ihtiyaca uygun iletişim ve teknoloji hizmetlerini Türkiye’nin 81 ilinde tek noktadan sunma gücüne sahip tek şirket” şeklinde konuştu.

Akarca, iş birliklerini artıracaklarını belirterek, yurtiçinde ya da yurtdışında belli alanlarda uzmanlık geliştirmiş çeşitli işbirliklerine açık olduklarını sözlerine ekledi.

Bir cevap yazın »