Türk Telekom’dan ‘Akıllı KenTT’ atılımı

Türk Telekom’un “Entegre Akıllı KenTT Projesi” Karaman’da başladı. Proje, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın katılımıyla ve Türk Telekom Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Rami Aslan, Türk Telekom Grubu Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir ve Türk Telekom Grubu Kurumsal İş Birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen basın toplantısında duyuruldu.

Türk Telekom Grubu ve iş ortakları tarafından geliştirilen uygulamalarla, Karaman’da trafikten sağlığa, kamu hizmetlerinden enerji tasarrufuna kadar şehrin tüm ihtiyaçları Akıllı KenTT Operasyon Merkezi’nden yönetilecek. Şehir, vatandaşlar için daha yaşanabilir hale gelirken, ekonomik ve çevresel olarak da büyük kazançlar sağlanacak.

Akıllı KenTT projesi Türkiye çapında gelişmekte olan belediyelerin hayatını kolaylaştıracak. Türk Telekom Grubu, aynı gün Karaman Çağrı Merkezi açılışını gerçekleştirdi. Yapılan bu yatırımla bölgede 250 gence istihdam sağlayacak olan merkez Avea ve TTNET operasyonlarının yanı sıra Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne de (DHMİ) hizmet verecek.

Basın toplantısında konuşan Türk Telekom Grubu CEO’su Aslan, Türkiye’de iletişim teknolojilerinin öncü markası Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’ye değer katan yenilikçi adımlar atmaya devam ettiklerini ifade ederek, grup olarak, müşterilerine sundukları güçlü altyapıları, ulusal çaptaki satış kanalları ve zengin çözümleriyle dijital dönüşüme liderlik ettiklerini anlattı.

2005 yılından bu yana Türkiye’ye konsolide bazda 17 milyar TL yatırım yaptıklarını bildiren Aslan, şunları kaydetti:

“Türk Telekom fiber ağı, 81 ili birbirine bağlayarak 193 bin kilometreye ulaştı. Türkiye, 2023 hedefleri kapsamındaki bilgi toplumuna dönüşüm sürecinde, Türk Telekom’un güçlü altyapısı üzerinde hızla yükseliyor. Şehirler dijitalleşerek akıllanıyor, insanların bilgiye ulaşımı kolaylaşıyor ve hızlanıyor. Türk Telekom Grubu olarak, yayıncılık başta olmak üzere, yatırım yaptığımız alanları çeşitlendiriyor ve farklı sektörlerin teknoloji ile büyümesine katkı sağlıyoruz. Bugün Türk Telekom Grubu olarak, dijitalleşme adımlarını, kamu hizmetlerine ve şehir hayatına taşıyarak, Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştiriyor ve Sayın Bakanımızın desteğiyle Türkiye’nin ilk entegre akıllı şehir projesini hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Karaman, artık sadece tarihi ve kültürel önemiyle değil şehircilik ve teknoloji altyapısıyla da Türkiye’nin en ileri şehirlerinden biri olarak gündeme gelecek. Uygulamalarımız Karamanlıların hayatını daha verimli ve daha kolay sürdürme imkânı sağlıyor, onlara akıllı bir yaşamın anahtarını sunuyor. Karaman’dan sonra tüm illerin uygulamak isteyeceği Akıllı KenTT Projesi, teknoloji ve dinamizmin iş birliği ile ülke ekonomisi için itici güç olacak.”

Türk Telekom Grubu’nun geliştirdiği akıllı uygulamalarla, Karaman’da trafikten sağlığa, kamu hizmetlerinden enerji tasarrufuna kadar büyük faydalar sağlanacağının altını çizen Aslan “Türkiye, Sayın Bakanımızın vizyonu doğrultusunda, teknolojiyle kalkınma yolunda önemli adımlar atıyor. Türk Telekom Grubu olarak, Türkiye’nin ilk akıllı şehri Karaman’da, sadece sokak aydınlatmalarında elektrik kaybını önleyerek hem doğaya karşı sorumluluğumuzu yerine getireceğiz, hem de her yıl yüzde 30’a yakın tasarruf imkanı sağlayacağız” diye konuştu.

“Akıllı KenTT projemiz, Karaman’ı yeni yatırımlar için cazibe merkezi haline getirecek”

Türk Telekom Grubu’nun Karaman’da pilot olarak uyguladığı entegre akıllı şehir teknolojisinin detayları hakkında konuşan Türk Telekom Grubu İş Geliştirme ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun ise Türk Telekom Grubu’nun Akıllı KenTT projesi kapsamında, Karaman’ın kablolu ve kablosuz iletişim altyapısını tek bir noktada buluşturduğunu belirterek şunları kaydetti:

“Tüm veriler ve kontrol bu merkezde toplanarak, uçtan uca entegre bir akıllı şehir çözümü geliştirildi. Nesnelerin interneti platformu üzerinden iletişim kurulan kent, operasyon merkezinden yönetilecek. Türk Telekom Akıllı KenTT teknoloji uygulamaları şehir hayatının her parçasında farklı imkanlar sunuyor. Enerji, bina, güvenlik, trafik, altyapı, sağlık, yönetim, teknoloji ve Kent Operasyon Merkezi’nden oluşan sistem; emniyet, valilik, belediye, ulusal ve uluslararası teknoloji firmaları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarını ilk defa bu kadar kapsamlı bir platform etrafında buluşturacak. Akıllı KenTT Karaman’da, elektrik ve su gerektiği kadar kullanılacak, vatandaşlarımız altyapıdan trafiğe kadar çok sayıda hizmeti tek tuşla alarak, daha rahat, daha ekonomik bir hayata kavuşacak. İleri teknoloji altyapısı ve imkânlarıyla entegre Akıllı KenTT projemiz, Karaman’ı yeni yatırımlar için cazibe merkezi haline getirecek”

İlginizi çekebilir:  Mülteci sorunu için inovasyon yarışması

Entegre akıllı şehirlerle dijital dönüşüm hareketi

Verilen bilgiye göre, Türk Telekom Grubu’nun başlattığı entegre akıllı şehirlerle dijital dönüşüm hareketi çerçevesinde, güvenlik, verimlilik, ekonomi, çevresel duyarlılık ve yaşam kalitesi gibi hedefler belirlendi. Bu hedeflere göre, güvenlik kapsamında, acil durumlarda daha hızlı reaksiyon verme, suç oranını azaltma, trafik kaza sayılarını azaltmak hedefleniyor.

Verimlilik başlığı altındaki hedefler, su, enerji ve iş gücü gibi kaynakların etkin ve verimli kullanılmasını sağlayarak maliyetleri düşürmek, bulut üzerinden hizmetler sunarak yatırım maliyetlerini azaltmak, tekrarlı işleri engellemek için birimler arası koordinasyonu tek merkezden sağlamayı içeriyor.

Ekonomik hedefler arasında, akıllı şehir uygulamasıyla yeni gelir alanları oluşturmak ve istihdamı artırmak, şehri cazibe merkezi haline getirerek, yatırımcıları, uygulama geliştiricileri şehre çekmek, vatandaş, kamu kurumları, üniversiteler, firmalar ve STK’larla birlikte inovasyon merkezi oluşturmak ve yerel çözümleri yeni pazarlara sunarak yeni gelir elde etmek yer alıyor. Yaşam kalitesi başlığında ise, şehrin sürdürülebilirliğini sağlamak ve CO2 emisyonunu azaltmak, vatandaşa yeni ve inovatif hizmetler sunmak, mevcut hizmetlerin kalitesini artırmak, şehir yönetimine vatandaşın katılımını sağlama hedefleri bulunuyor.

Türk Telekom Grubu’nun büyük oranda yerli teknoloji ile geliştirdiği uygulamalar birbiriyle entegre çalışarak, çok kapsamlı bir şehir yönetim mekanizması sunuyor. Örneğin bir yangın alarmı harekete geçtiğinde lokasyonu anında belirleniyor, itfaiye araçları doğru adrese yönlendiriliyor, yolda trafik ışıkları itfaiye araçlarına otomatik olarak yeşil yakıyor.

Türk Telekom Grubu’ndan Karaman’a 250 Kişilik Çağrı Merkezi

Öte yandan Türk Telekom Grubu, Türkiye’nin dört bir yanına uzanan hizmet ağına bir yenisini Karaman’da ekledi. Türkiye’nin 24 farklı bölgesinde yaklaşık 7 bin temsilcisiyle, müşterilerinin memnuniyeti için çalışan Türk Telekom Grubu şirketi AssisTT’in yeni çağrı merkezi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türk Telekom Grubu CEO’su Rami Aslan, Grup Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir ve Grup Kurumsal İş Birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca’nın katıldığı törenle açıldı. Bölgede 250 kişiye istihdam sağlayacak olan merkez Avea ve TTNET operasyonlarının yanı sıra DHMİ’ye de hizmet verecek.

Türk Telekom Grub Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir, ülke çapında büyük yatırımlara imza atan Türk Telekom Grubu olarak Karaman Çağrı Merkezi’ni hizmete açmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, Karaman Çağrı Merkezi ile Türkiye’nin dört bir yanında hizmet veren çağrı merkezlerinden edindikleri birikimi ve deneyimi Karaman’a taşıyacaklarını söyledi.

Çağrı merkezlerinin özellikle Anadolu’da önemli bir istihdam alanı oluşturduğuna dikkati çeken Akdemir, “Çağrı merkezi sektörü Türkiye’de ortalamadan çok daha hızlı büyüyen bir alan. 2002 yılıyla 2015 yılı arasındaki 13 yıllık dönemde, çağrı merkezi sayısı 170’ten 1200’e çıktı. Çağrı merkezlerindeki istihdam 80 bini buldu. Hükümetin 2023 yılına kadar çağrı merkezi istihdam hedefi 350 bin kişi. Türk Telekom Grubu olarak bizler de bu büyük vizyona sahip çıkıyoruz” dedi.

Çağrı merkezlerinin Anadolu’da kapsamlı bir ekonomik canlılığı da beraberinde getirdiğini kaydeden Akdemir, şunları kaydetti:

“Bölge ekonomilerine katkıda bulunarak gençlerimize iş olanağı sağlıyor. Taşımacılık, yemek ve teknoloji gibi yan sektörleri de hareketlendiriyor. Çağrı merkezlerimiz bulundukları bölge ekonomisine 7 kat fayda sağlıyor, büyük kentlere göçü azaltıyor. Bugün Türkiye’de 43 ilde çağrı merkezi var. Türk Telekom Grubu olarak biz de 24 ilde, 33 farklı lokasyonda yaklaşık 7 bin müşteri temsilcisiyle müşterilerimizin memnuniyeti için çalışmaya devam ediyoruz.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir