Türk Telekom’un genişbant kullanıcı sayısı 7,2 milyon

TechnoLogic 24 Ekim 2013 0
Türk Telekom’un genişbant kullanıcı sayısı 7,2 milyon

Türk Telekom, 2013 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grubun genişbant, kurumsal data ve BIT (Bilgi ve İletişim ve Teknolojileri) alanındaki başarılı performansı ile sabit hat gelirleri 2012 yılının 3. çeyreğine kıyasla yüzde 5 arttı. Yıldan yıla gerçekleşen yüzde 8 artış ile genişbant gelirlerinin grubun tüm gelirleri içindeki oranı yüzde 25’e ulaştı.

Genişbant müşteri sayısı son 9 çeyrekteki en yüksek rakam olan 71 bin net artışla bugüne kadarki en yüksek rakamına ulaşarak 7,2 milyon olarak gerçekleşti.

Fiberin ateşlediği üst paketlere geçiş trendi bu çeyrekte de devam etti ve fiber müşteri sayısı 446 bine ulaştı. Mobilde bu çeyrekte kazanılan 224 bin net yeni mobil müşteri ile toplam müşteri sayısı ilk defa 14 milyonun üzerine çıktı.

Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani 2013 üçüncü çeyrek sonuçları hakkında şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türk Telekom Grubu 2013 yılının 3. çeyreğinde güçlü finansal ve operasyonel performans gösterdi. Özellikle genişbant, mobil ve kurumsal data hizmetlerimizdeki başarılı performans güçlü konsolide sonuçlar elde etmemizi sağladı. Gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 5 artışla 3,4 milyar TL’ye ulaşırken FAVÖK 1,3 milyar TL olarak gerçekleşti.

Genişbantta yıldan yıla yüzde 8 artış ile yüksek gelir büyümesi trendini sürdürdük. Genişbant gelirlerimiz ilk defa bu çeyrekte sabit ses gelirlerimizle neredeyse eşit seviyeye geldi ve gelirler içindeki payı yüzde 25 oldu. Genişbant müşterilerimizin sayısı 71 bin net abone artışı ile 7,2 milyona ulaştı. Son 9 çeyrekteki en yüksek net genişbant abone artışını bu çeyrekte elde ettik.

Fiber hizmetlerimize odaklanmamız sonucu 85 bin net yeni fiber müşterisi elde ettik. TTNET düşük kotalı giriş paketlerinden yüksek hızlı sınırsız paketlere kadar geniş yelpazede teklifler sunmaya devam etti; bu teklifler hem penetrasyon hem de üst paketlere geçiş potansiyelinden faydalanmamızı sağladı.

Sabit ses tarafında ev telefonu kullanımını teşvik edecek teklifler sunduk. Sabit ses müşterilerimizin her yöne arama yapma talebini önce sınırlı bir süre bedava sunan bir kampanya ile ardından uygun fiyatlı ek teklifler ile karşıladık ve bu uygulamalar müşterilerimizden büyük ilgi gördü. Genel olarak, sabit hat gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 5 ile önemli bir artış kaydetti.

Mobildeki başarılı performansımız, mobil sonlandırma ücretlerinin kısa zaman önce düşürülmesine karşın yıldan yıla yüzde 7 gelir büyümesi ile devam etti. Mobil sonlandırma ücretlerindeki düşüşü hariç tutarsak, yıldan yıla büyüme oranımız bir önceki çeyrekte elde edilen yüzde 17’lik büyümenin üzerinde gerçekleşti. Kârlı akıllı büyüme stratejimiz ile paralel olarak, AVEA yıldan yıla yüzde 36 FAVÖK artışı ve yüzde 18 FAVÖK marjı ile güçlü bir performans gösterdi.

Bu çeyrekte 224 bin net yeni mobil abone elde ettik ve toplam müşteri sayısı ilk defa 14 milyonun üzerine çıktı. Bununla beraber, sağlam müşteri tabanımızı yüzde 44 faturalı müşteri oranı ile koruduk. Mobil data önemli büyüme etkenlerinden biri olmaya devam etti ve pazar lideri olduğumuz akıllı telefon penetrasyon oranımızı 3. çeyrekte yüzde 33 seviyelerine taşıdık.

İletişim ve bilişim hizmetlerindeki ticari başarılarına ek olarak Türk Telekom, sektörün yönünün belirlenmesinde GSMA ve ETNO’da yönetim kurulu seviyesindeki katılımı ile aktif rol oynuyor. Türk Telekom yakın zamanda Cloud Security Alliance (Bulut Güvenlik Birliği) üyesi oldu ve bu birlikteki ilk Türk şirketi olma özelliğini kazandı.”

Bir cevap yazın »