TechnoLogic – Turkcell, Business Strategy Review’da örnek vaka


Turkcell, Business Strategy Review’da örnek vaka

TechnoLogic 28 Nisan 2014 0
Turkcell, Business Strategy Review’da örnek vaka

Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell, 20 yıllık başarı hikayesi ile saygın akademik çevrelerinin de ilgisini çekiyor. Ekonomi alanında dünyanın en itibarlı üniversitelerinden biri olarak kabul gören London Business School’un yarı-akademik yayını Business Strategy Review, son sayısında 7 tam sayfasını Turkcell’in gelişim öyküsüne ayırarak, şirket hakkında ayrıntılı bir makale yayınladı.

İş dünyasının ve akademi çevrelerinin yakından takip ettiği derginin editörü olan, İngiltere’nin işletme konusunda etkin isimlerinden Stuart Crainer ve akademisyen-yazar Des Dearlove’ın kaleme aldığı makalenin başlığı “Değeri mobilize etmek: Turkcell tarzı”. Yazarlar, Turkcell’e örnek vaka olarak mercek tutma sebeplerini “Turkcell’in bir telekom şirketi olmanın ötesine geçmesi, müşterileri ve ülkesi için yarattığı değer” olarak ifade ediliyor.

Başarının formülü: üstün müşteri deneyimi

Londra’da bir grup Türk gazeteciyle biraraya gelen makalenin yazarı Stuart Crainer, Batı’da keşfedilenlerin Doğu’ya gönderildiği inovasyon modelinin değiştiğinin altını çizdi. “artık en iyi fikirlerin Batı’dan çıktığı varsayımı geçerli değil. Küresel iş dünyası artık dünyanın her yerinde inovasyon ve iyi iş modeli hikayelerini takip ediyor. Turkcell bu açıdan benim ve benim gibi akademisyenler için çok ilginç bir örnek. Turkcell modeli sadece kendi bölgesinde ya da gelişmekte olan ülkeler arasında değil, küresel ölçekte de önemli. Gelişmekte olan ülkelerden çıkan şirketler artık büyümelerinin ikinci safhasında, artık herbiri küresel açıdan da mercek altında” diye konuştu.

Crainer Turkcell’in müşterisine değer yaratma odaklı başarı formülüne de değindi. “Yeni teknoloji yaratmak kendi içinde olumlu ama hayatları sadece ürünle değiştiremezsiniz. Turkcell teknolojiyi, hayatı değiştirmek için bir yöntem olarak görüyor. Eğitime, bilgiye erişim sağlamanın bir aracı olarak kullanıyor. Değer yaratma konusunda pekçok şirket gönülsüz davranırken, Turkcell bu konuları işiyle bütünleştiriyor. Sorumlu iş modelini kendi kurumsal değerleriyle birleştiriyor” İfadelerini kullandı.

İnovasyon vizyonunun altı çiziliyor

Business Review Strategy dergisi, Turkcell’in başarı formüllerini incelerken özellikle şirketin inovasyon konusunda aldığı yolun altını çiziyor: “Pazarı yeniden düşünmenin doğal bir sonucu olarak, Turkcell ürünlerini de yeniden düşünüyor”. Makalede şirketin, Turkcell Cüzdan, Mobil İmza gibi katma değerli servislerle müşterilerin hayatını nasıl da kolaylaştırdığı, başarılı segmentasyon politikası ile müşterilerin ihtiyaçlarını nasıl karşıladığı birebir örneklerle detaylı olarak anlatılıyor.

Hayatın her alanında değer yaratmak

Turkcell’in müşteri odağının yanı sıra başarı formülünde hayatın her alanına dokunan değerler yaratıyor oluşuna da geniş yer verilmiş. Şu an 9 ülkede 70 milyonu aşan aboneye hizmet götüren Turkcell’in Türkiye ekonomisi için yarattığı fark da vurgulanıyor. Şirketin teknoloji ve altyapıya yaptığı yatırımlarla Türkiye’yi dünyanın en iyi mobil iletişim alt yapılarından birine kavuşturması, mobil internet konusunda (3G, fiber yatırımlar,4G) soyunduğu öncü rol, bilgiye erişimde toplum için yarattığı fırsat eşitliği, girişimcilere verdiği destekler, Anadolu’da yarattığı istihdam… Dergiye göre “Turkcell, Türkiye için teknolojik dönüşümde bir amiral gemisi ve katalizör rolü oynuyor”.

Makalede Turkcell’in kurumsal sosyal sorumluluk duruşundan da övgü ile bahsediliyor. Türkiye’nin en köklü projelerinden Kardelenler, dar gelirli girişimci kadınları desteklemek için hayata geçirilen Ekonomiye Kadın Gücü ve Van için Türkiye Kumbarası gibi projelerle Birleşmiş Milletler tarafından da takdir edildiği belirtiliyor. Ayrıca Turkcell’in Türkiye’de sporun gelişimi için verdiği desteklere de mercek tutuluyor.