Turkcell Superonline üçüncü çeyrekte yüzde 38 büyüdü

Turkcell Superonline, 2014 yılı üçüncü çeyreğinde gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre; yüzde 38 oranında artırarak 328 milyon TL’ye çıkardı. Artan fiber müşteri sayısıyla Turkcell Grubu’nun büyümesinde önemli paya sahip olan Turkcell Superonline, yakın zamanda tanıtılan TV Plus ile üçlü teklifler sunarak stratejisini daha da güçlendirdi.

Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, “2014 yılında yeni ürün ve servislerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırdığımız müşterilerimizi daha da odağımıza aldığımız üç çeyreği geride bıraktık. Geride bıraktığımız dönemdeki performansımızı son çeyrekte de sürdürüp, istikrarlı büyümeye devam edeceğiz’’ dedi.

Dijital dünyada hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez teknoloji ortağı Turkcell Superonline, 2014 yılı üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını düzenlediği basın toplantısıyla değerlendirdi.

Büyüyen ölçek, kârlılığı 2,5 puan artırdı

Başarılı performansıyla istikrarlı gelir büyümesini yılın üçüncü çeyreğinde de sürdüren Turkcell Superonline, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artışla 328 milyon TL gelir elde etti. Amortisman, vergi ve faiz öncesi kârında (AVFÖK) yüzde 51 gibi dikkate değer bir artış sağlayan şirketin AVFÖK marjı ise büyüyen ölçek etkisiyle 2,5 puan yükseldi ve yüzde 27,8’e çıktı.

686 bin fiber internet müşterisi

Turkcell Superonline bugüne kadar gerçekleştirdiği 2,5 milyar TL’lik yatırımla fiber ağ üzerinden 2 milyon ev ve işyerinin kapısına kadar 1000 Mbps hızında internet hizmetini ulaştırdı. Üçüncü çeyrek sonu itibariyle toplam internet müşteri sayısı 1,1 milyon olurken, bunların 686 binini fiber kullanıcıları oluşturdu. Üçüncü çeyrekte 33 bini fiber olmak üzere toplam 69 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleşti. Aynı dönemde Turkcell Superonline ses müşterilerinin sayısı ise 500 bini aştı.

Bireysel segment büyümeye devam ediyor

Üçüncü çeyrekte Turkcell Superonline bireysel gelirlerinde yıllık bazda yüzde 55, kurumsal segment gelirlerinde yüzde 32 artış sağladı. Kurumsal gelirlerdeki artışta grup sinerjisi önemli rol oynarken, bu iki segmentin gelir içerisindeki payı yüzde 66 olarak gerçekleşti.

İlginizi çekebilir:  Türk Telekom 8. kez Türkiye’nin en değerli markası

“TV Plus kullanıcıları 28 bini aştı”

Kullanıcılarının evindeki teknoloji ortağı olmanın önemini vurgulayan Erkan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Sadece üçüncü çeyrekte 33 bin yeni fiber müşteri kazanımı gerçekleştirdik. Fiberdeki büyümeyi ülkemizin geleceği adına heyecan verici buluyoruz. Bir yandan istikrarlı büyümemizle Turkcell Grubu’nun büyümesinde temel unsurlardan birini oluşturuyoruz. Diğer yandan grup sinerjisiyle müşterilerimize kapsamlı hizmetler sunuyoruz. . Geçtiğimiz günlerde tanıttığımız Turkcell TV Plus, Turkcell’in güçlü 3G teknolojisi ve bizim fiber altyapımızın yarattığı sinerjinin önemli göstergelerinden biri. Kesintisiz çoklu ekran deneyimi, 12 saat geri alabilme ve buluta kayıt özellikleriyle zaman ve mekandan bağımsız kişisel TV deneyimi fırsatı sunan TV Plus’ın kullanıcı sayısı 1,5 ay gibi kısa bir sürede 28 bini aştı. Burada sunduğumuz üçlü tekliflerle stratejimizi daha da güçlendiriyoruz.”

Dünya standartlarında veri merkezi

Turkcell Grup tarafından sunulan bütünleşik telekom çözümleri kapsamında veri merkezi hizmetlerinin önemine işaret eden Murat Erkan, halihazırda 3 şehirde toplam 7 lokasyonda 7 bin metrekareye ulaşan bir alanda kurumsal e-posta, sanal sunucu, sunucu yedekleme ve veri merkezi barındırma işlevlerini de içeren hizmetler sunduklarını aktardı.

Gelecek yılın başında temeli atılacak Gebze’deki yeni veri merkeziyle ilgili de bilgi veren Murat Erkan, “Yeni veri merkezimiz ile bu alanda hizmet kapasitemizi iki katın üzerine çıkaracağız. Yaklaşık 22 bin metrekare kapalı alanda, 10 bin metrekare veri merkezi alanına; Tier-4’e hazır altyapı ile 3 noktadan yedekli fiber altyapıya, ileri deprem güvenliğine ve Leed sertifikasına sahip çevreci bir tesisle kurumlara en üst kalitede ve güvenilirlikte hizmet vereceğiz” diye konuştu.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir