Turkcell Superonline’dan yerli üretime destek

TechnoLogic 16 Aralık 2013 0
Turkcell Superonline’dan yerli üretime destek

2008 yılından bu yana geleceğin teknolojisi fibere yaptığı yatırımlarda yüzde 83 oranında yerli ürün ve hizmetlerden yararlanan Turkcell Superonline, katma değerli ürünlerde de yerli üretimi teşvik ediyor. Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, “Yerli Malı haftası kutlamalarında baş köşeyi tarım ürünleri yerine teknolojik ve katma değerli ürünlerin aldığı günümüzde, teknoloji şirketlerinin yerli üretimi destekleyecek bir yatırım politikası benimsemesi büyük önem kazanıyor” dedi.

Türkiye’yi dünya ile aynı anda fiber internetle tanıştıran Turkcell Superonline, geleceğin teknolojisi fiber optik altyapıyla bireylere ve kurumlara dünya liginde kaliteli ve hızlı internet hizmeti sunarak fırsat eşitliği sağladığı gibi, yatırımlarında yerli üretime öncelik vererek ülke ekonomisine de katkı sunuyor.

Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, 12-18 Aralık tarihlerinde kutlanan Yerli Malı Haftası nedeniyle yaptığı değerlendirmede, 2008 yılında dünya ile eş zamanlı olarak başlattıkları fiber internet yatırımlarında ilk günden bu yana yerli üretime ağırlık verme ilkesiyle hareket ettiklerini belirtti. Yerli malı kullanımı konusunda 3G gibi önemli ihalelerde belirli bir oranda yerlilik şartı getiren Ulaştırma Bakanlığı ve BTK ile ortak bir vizyonu paylaştıklarını ifade eden Erkan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Teknoloji şirketlerinin yerli ürün tercihiyle rekabetçi ürün ve fiyatlar oluşacak”

“Bizim kuşağımız için Yerli Malı haftası yalnızca okula incir, üzüm, fındık götürdüğümüz ve yerli malı kullanmanın önemini anlatan şiirler okuduğumuz bir etkinlikti. Bugün de yerli tarım ürünlerini tercih etmek elbette çok önemli ancak artık bu kutlamalarda baş köşeyi teknolojik ve katma değerli ürünlerin aldığını söyleyebiliriz. Böyle bir ortamda da teknoloji şirketlerinin yerli üretimi destekleyecek bir yatırım politikası benimsemesi büyük önem kazanıyor. Türkiye’nin yenilikçi operatörü Turkcell Superonline olarak bu konuda da önemli bir sorumluluğu omuzlarımızda hissediyoruz. Toplam yatırımımızın sadece yüzde 17’sini ithal ürünlerle gerçekleştiriyoruz. Bunlar da Türkiye’de üretilmeyen ürünler olduğu için yurtdışından getiriliyor. Yatırımımızın temel unsuru olan fiber optik kabloları yerli üreticilerden temin ediyoruz. Bunu yaparken de kaliteden ödün vererek gerçekleştirdiğimiz bir yerli ürün tercihinden bahsetmiyorum. Uzakdoğu’da pek çok ürünü daha ucuza bulabiliyoruz ancak en kaliteli ürünlerin Türkiye’de geliştirildiğini görüyoruz. Bizim gibi teknoloji şirketlerinin yerli ürün tercihiyle birlikte ülkemizdeki üreticilerin daha da rekabetçi ürünler ve fiyatlarla dünya pazarında önemli yer edineceklerine inanıyoruz.”

“Yerli malı haftası yeni bir anlam kazandı”

Turkcell’in 3G ve Turkcell Superonline’ın fiber internet yatırımları sayesinde Türkiye’nin geçmişteki teknolojik gelişmeleri arkadan takip eden imajını çoktan geride bıraktığına işaret eden Murat Erkan, “Bu başarı hikayesinin ardından ülke ekonomisinin zorlu günlerinde kendi kendine yeterliliğini sağlamak için kutlanmaya başlanan bu haftanın anlamı da değişti. Biz de buna uygun olarak ülkemizde üretim yapan ve hizmet veren şirketlerin önemli bir müşterisiyiz. İş ortaklarımızla birlikte 11 bin kişilik bir istihdam yaratıyoruz. Bunun yanında firmalarla ortak ürünler geliştiriyor, Türkiye koşullarına uygun tasarımlar yapıyoruz. Bu firmalar Turkcell Superonline referansının da katkısıyla yurtdışında da önemli işler alıyorlar. Yani yerli malı kullanımının sadece bir ithal ikamesinin ötesine geçerek, yurtdışında da Türkiye’de üretilen ürünlerini kullandırmak aşamasına ulaşmasına katkıda bulunuyoruz. Bu da bizim için son derece gurur verici bir gelişme” ifadelerini kullandı.

Bir cevap yazın »