TechnoLogic – Türkiye dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü


Türkiye dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü

TechnoLogic 26 Eylül 2013 0
Türkiye dijital reklam pazarı yüzde 30 büyüdü

40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye, 2013’ün ilk 6 aylık dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Buna göre dijital geçen yılın ilk yarısına göre %30 büyüdü.

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2013/6 Raporu’na göre;

  • Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541.8 milyon TL,
  • Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”;  215.3 milyon TL,
  • Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 266.8 milyon TL,
  • Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 19.8 milyon TL,
  • İlan sayfaları reklam yatırımları 34.5 milyon TL olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5.4 milyon TL olarak gerçekleşti.

IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, 2013 ilk altı aylık dijital reklam yatırımlarının beklenen büyüme trendini yansıttığına dikkat çekerek, “İnternet, Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de tüm reklam sektörü içinde en iyi performansı gösteren mecra oldu. Bu trend yılın bütününe yansıyacaktır. 2013’ün ilk yarısında %62’lik büyümeyle öne çıkan mobil ve % 96’lık büyümeyle toplamdaki payını arttıran video önümüzdeki dönemde de benzer bir seyir izleyecektir.” dedi.

2012’de 24.3 milyar Euro’luk büyüklüğe ulaşan Avrupa’nın en büyük internet nüfusuna sahip 6. ülkesi* olan Türkiye’deki büyümenin, 2016’ya kadar dünya ortalamasının üstünde olacağı ve 2016’da internetin televizyondan sonra en büyük ikinci mecra olacağı tahmin ediliyor.