TechnoLogic – Türkiye’nin e-ticaret pazarı DLD’de konuşuldu


Türkiye’nin e-ticaret pazarı DLD’de konuşuldu

TechnoLogic 03 Şubat 2013 0
Türkiye’nin e-ticaret pazarı DLD’de konuşuldu

Bugüne kadar Facebook Kurucusu Mark Zuckerberg’ten Wikipedia Kurucusu Jimmy Wales’a kadar dijital dünyanın önde gelen isimlerini bir araya getiren DLD (Digital – Life – Design) Konferansı, bir kez daha dijital dünyanın nabzını tuttu. Dünyanın farklı ülkelerinden katılımcıları Münih’te buluşturan konferanstaki tek Türk konuşmacı Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra’ydı.

2005 yılından bu yana dijital dünyanın devlerini buluşturan dijital teknoloji ve internetteki gelişmelerin toplumu, medyayı ve kültürü nasıl etkilediğini masaya yatıran DLD (Digital-Life-Design) Konferansı, 800 civarında üst düzey katılımcı ve 150’den fazla konuşmacının katılımıyla gerçekleşti. İş bağlantıları kurmak için eşsiz bir platform olan konferansta yeni iş fırsatları değerlendirilirken dijital dünyanın geleceğine ışık tutuldu. Behance’ın Kurucu Ortağı Scott Belsky, New York Times Yönetim Kurulu Başkanı Arthur Sulzberger, Jr. başta olmak üzere pek çok önemli ismin konuşmacı olarak yer aldığı konferansta mobil ödemeden üç boyutlu yazıcıya, büyük veriden siber savaşa kadar pek çok konu tartışıldı.   2013’te mobil yükselişe geçecek

Avrupa’nın en etkili konferanslarından olan DLD 2013’e Türkiye’den konuşmacı olarak Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra katıldı. Stefan Winners tarafından yönetilen “Satış yapmanın yaratıcı yolları” adlı oturumda Sina Afra’nın yanı sıra KupiVIP CEO’su Oskar Hartmann, Wrapp kurucu ortaklarından Hjalmar Winbladh ve Advent Venture Partners’dan Frederic Court yer aldı. Oturumda teknoloji, giyim ve otomobil gibi farklı ürün kategorilerinin online satışları, ülkeler bazında örnekler eşliğinde değerlendirildi. E-ticaretteki tekstil satışlarının yükselişte olduğuna ve perakende sektörüne olumlu etki ettiğine dikkat çekildi.

Oturumda Türk e-ticaret sektörüne ilişkin önemli bilgiler paylaşan Afra, bir ülkede e-ticaretin gelişmesi için lojistiğin önemine değindi. Türkiye’nin lojistik altyapısının güçlü olduğunun altını çizen Afra “Bir ülkede e-ticaretin gelişmesinin ödeme ve lojistikle yakından ilişkili.” dedi. Sosyal medyanın e-ticarete olan etkisini değerlendirirken, Türkiye’de internet kullanıcılarının Facebook ve Twitter’da aktif olduklarını da belirtti.

“Ancak sosyal ticaretin henüz dünyanın hiçbir yerinde başarılı olmadığını ve henüz zamanının gelmediğini görüyoruz.” diyen Afra 2013’te mobil ticaretin ise yükseleceğini tahmin ettiklerini ve Markafoni’nin mobil trafiğinin şu ankinin iki katına çıkmasını beklediklerini de sözlerine ekledi. Konferansı değerlendiren Afra, “DLD Konferanslarının en sevdiğim yanı, geçmişten ziyade geleceğin konuşulması. İnternet dünyasının trendlerini takip etmek, ilham almak ve vizyon oluşturmak açısından eşsiz bir etkinlik.”dedi.