Türkiye’nin teknoloji liderleri ödüllendirildi

Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda CIO Dergisi tarafından düzenlenen CIO Ödülleri 2015 sahiplerini buldu. Vodafone Türkiye tarafından yapılan açıklamaya göre, Türkiye’nin öncü kurumlarının hayata geçirdiği yenilikçi ve başarılı bilgi teknolojileri projeleri düzenlenen törenle ödüllendirildi.

Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ’ın açılış konuşmasını yaptığı törende, Türkiye’nin öncü kurumlarının 200’ü aşkın bilgi ve iletişim teknolojileri liderleri ile üst düzey yöneticileri bir araya geldi.

Türkiye’nin öncü kurumlarının üst düzey yöneticilerinin dijital dönüşüm projelerine destek sunmayı hedefleyen Vodafone, CIO Ödülleri 2015 kapsamında ikinci kez “Vodafone Dijitalleşme Özel Ödülü” verdi. Vodafone’dan aldığı mobil ürünler ve kurumsal çözümlerle dijital dönüşüm atılımına imza atan Loomis Türkiye’nin Ülke Başkanı Sarp Tarhanacı özel ödülle onurlandırıldı.

Ayrıca, Vodafone Teknolojide Kadın Liderler Özel Ödülü ise sabit iletişim ve mobil iletişim yakınsaması alanında Türkiye’nin ilk projelerinden birini hayata geçiren Gratis Üst Yöneticisi (CIO) Pınar Görgen’e verildi. CIO Ödülleri kapsamında kurumlara değer katan yenilikçi teknoloji çözümleri; “Yenilikçi Liderler”, “Kamu” ve “Geleceğin IT Liderleri” gibi kategorilerde ödüllerine ulaştı.

Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ, törenin açılış konuşmasında, bu yıl altıncı kez düzenlenen etkinlikte, şirketlerin başarılı CIO’larını ödüllendirmekten mutluluk duyduklarını belirterek, ilerleyen yıllarda CIO’lara çok daha önemli roller düşeceğinin altını çizdi.

Ödül kazanan teknoloji liderleri arasında şu kişiler yer aldı:

“Kaan Günay (Allianz Türkiye), Önder Kaplancık (Teknosa), Bidar Özgür Ulutaş (Nobel İlaç), Fatih Bilgi (Aselsan), Hakan Duran (Aydınlı Grup), Hakan Karaman (Tam Faktöring), Oğuz Türkkorkmaz (Kibar Holding), Mine Çıkrıkçı (Koç Finans), Uğur Gürses (Eren Holding), Gül Erol (ENERJİSA), Emel Tural (BEDAŞ), Ali Tuğlu (Albaraka Türk), Ogün Özpınar (DİVAN), Aleksi Komorosano (NEF), Yunus Özdemir (Atasay Kuyumculuk), Oğuzhan Yıldız (Renault Mais), Cüneyt Yılmaz (Bağcılar Belediyesi), Gökçe Bezmez (Mercedes Benz), Adnan Metin (Borsa İstanbul), Ersun Gülbaş (Limak Holding), Kadir Sığınmış (HEAT)”

Özel Ödülleri kazananlar ise “Microsoft Özel Ödülü; Ayhan Say ve Özgür Obalı (Vakıf Emeklilik), Microsoft Özel Ödülü; Mustafa Ozan (Atasun Optik), Vodafone Teknolojide Kadın Liderler Özel Ödülü; Pınar Görgen (Gratis), Vodafone Dijitalleşme Özel Ödülü; Sarp Tarhanacı (Loomis Türkiye)” şeklinde sıralandı.

İlginizi çekebilir:  11 yaşındaki Esra kodlama tecrübesini anlattı

“Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Vodafone Türkiye olarak, CIO Ödülleri’ni 4 yıldır desteklemekten mutluluk duyduklarını belirterek, “Geleceğin iş dünyasında, dijital stratejiler kurgulayabilen ve bu stratejileri yenilikçi iş modellerine ve etkin iş sonuçlarına dönüştürebilen şirketler ön planda olacak” ifadelerini kullandı.

Diğer yandan, kurumların en değerli sermayesine dönüşmeye başlayan bilgiyi yöneten profesyonellerin, kurumların doğal liderlerine dönüştüğünü aktaran Aksoy, şunları kaydetti:

“Şirketlerin dijitalleşme ihtiyacı, Dijital Dönüşüm Liderliği (CDO – Chief Digital Officer) görevini doğurdu. CDO’lar, şirketlerin dijital stratejilerinin oluşturulmasından ve uygulanmasından, kısaca tüm dijital aktivitelerinden sorumlu üst düzey yöneticiler olarak tanımlanıyor. Günümüz CIO’larının görevi Dijital Dönüşüm ile beraber CDO’ya doğru kayıyor. Yapılan araştırmalara göre, CDO pozisyonunun önümüzdeki dönemde en fazla aranan yönetici pozisyonlarından biri olacağı öngörülüyor. Şirketlerin başarı reçetelerini yazan liderlere dönüşen CIO ve CDO’lar, geleceğin CEO’ları olarak görülüyor. Vodafone olarak, dijitalleşmede dünyanın öncü şirketleri arasında yer alıyoruz.”

Aksoy, Türkiye’de dijital dönüşüm vizyonlarıyla “Yarına Hazırım Platformu”nu hayata geçirdiklerini dile getirerek, “Bir kargo şirketinden avukatlık bürosuna ya da bir bakkal ile bir beyaz eşya bayisine kadar birçok farklı profildeki işletmenin ihtiyaçlarını analiz eden uygulama sonunda, işletmelerin farklı ihtiyaçlarına özel verimliliklerini artırmaları için öneriler sunuyoruz” bilgisini verdi.

Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48’den yüzde 53’e çıkardıklarını belirten Aksoy, “Hedefimiz daha büyük; Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Vodafone olarak, Türkiye’deki tüm şirketleri dijitalleşme endekslerini hesaplayarak mevcut durumlarını ölçmeye ve ihtiyaçlarına en uygun çözümü hayata geçirerek bugünden dijitalleşmenin öncüsü olmaya davet ediyoruz” yorumunu yaptı.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir