Üçüncü nesil Hyundai Santa Fe Türkiye’de

Hyundai’nin Spor Amaçlı Taşıt (SUV) modeli Santa Fe’nin üçüncü nesli Türkiye’de satışa sunuldu. Hyundai’den yapılan açıklamaya göre,Santa Fe, sadece Türkiye için geliştirilen 184 HP gücündeki 2.0 litre dizel motoru, zengin donanımı, üstün sürüş özellikleri, akıllı 4×4 çekiş sistemi, sayısız güvenlik ekipmanları ve 7 kişilik oturma kapasitesiyle 158 bin 250 TL’lik fiyatıyla yollara çıktı.

Santa Fe, sadece Türkiye için geliştirilen 184 Beygir Gücü (HP) gücündeki 2.0 litre dizel motoru, zengin donanımı, üstün sürüş özellikleri, akıllı 4×4 çekiş sistemi, sayısız güvenlik ekipmanları ve 7 kişilik oturma kapasitesiyle 158 bin 250 lira’lık fiyatıyla müşterilere sunuldu.

Hyundai’nin  “Storm Edge” isimli dizayn konseptine sahip olan Yeni Santa Fe,  altıgen ön ızgara, arkaya doğru ön farlar,  ergonomik ön konsolu, iç mekanı ve tüm yolcular için sunulan konfor ve güvenlik ekipmanlarıyla Santa Fe’nin SUV-D segmentine yeni bir soluk getirmesi bekleniyor.

Yeni Santa Fe, Türkiye için özel olarak geliştirilen 2,0 litre hacmindeki dizel motor ile ithal ediliyor. 184 HP maksimum güç ve 400 Nm maksimum tork sunan bu dizel motor, gücünü 6 kademeli otomatik şanzıman ve 2 ya da 4 tekerden akıllı çekiş sistemi ile yola aktarıyor.

Yol durumuna ve sürüşe göre ön ve arka akslarda güç dağılımını otomatik olarak gerçekleştiren aracın arka kısmındaki otomatik yükseklik ayarı sayesinde stabilite  sağlanıyor. Santa Fe,tam otomatik ve Spor otomatik şanzıman gibi iki çalışma modu bulunan altı ileri otomatik şanzımana sahip.

Kavrama sistemiyle birlikte sarsıntısız ve hızlı geçişler sağlayan şanzıman, hızlı kullanımda manuel viteslere göre daha fazla performans sunuyor. Şehir içi kullanımda ideal olan tam otomatik moddaysa kompakt otomobillerin sürüş keyfi sağlanıyor. Santa Fe’nin bu yenilikçi şanzımanı, bilinen otomatik şanzımanlara göre 12 kilo daha hafif ve aynı zamanda yüzde 12 kadar daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Bu şanzıman sayesinde 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede çıkabilen ve 190 km/s’lik maksimum hıza ulaşan Yeni Santa Fe’nin ortalama yakıt tüketimiyse 100 km’de 5,6 litre gibi oldukça düşük bir rakama iniyor.

Normal sürüş koşullarında kompakt bir otomobil gibi iki çekerden aktarma yaparken, gerekli olduğunda da dört tekerden çekişe geçebilen otomatik bir anahtara sahip olan Santa Fe, Hyundai’nin FLEX STEER ismindeki üç farklı sürüş modu sunan direksiyon sistemi bulunuyor. İlk kez bir SUV’de öne çıkan bu özellik sayesinde seçilecek moda göre Normal, Spor ve Konfor açısından sürücüye ayrıcalık sağlanıyor. Bu modlar direksiyon üzerindeki bir tuşla değiştirilirken seçilen tercih anlık olarak 4.2 inç’lik LCD ekranda da görüntüleniyor.

İlginizi çekebilir:  eBay Almanya'da Gülfem Toygar dönemi

Euro NCAP’ten  beş yıldız notunu alarak sınıfının en güvenli SUV’larından birisi olan  Santa Fe, yan bariyer çarpışma testindeki “Yetişkin Yolcu”  güvenliğinde yüzde 96 koruma oranıyla en yüksek puanı elde etti. “Çocuk Yolcu” kategorisindeyse D-SUV segmentinin en iyi derecelerinden birisi olan yüzde 89’u elde etmeyi başardı. Santa Fe, Elektronik Stabilite Kontrolü  (ESP) ve benzeri gibi teknolojik aktif güvenlik özelliklerin değerlendirildiği “Asist Güvenlik” kategorisinde de yüzde 86’lık bir skora imzasını attı.

Yayaların olası çarpışma anında minimum zararla kazayı atlatması için geliştirilen ve ilk kez yeni Santa Fe modelinde kullanılan “Aktif Kaput”, herhangi bir çarpma anına otomatik olarak yukarı doğru kalkarak yayanın omuz ve baş bölgesinden ciddi bir şekilde yaralanmasını ortadan kaldırmış oluyor. Bu sistemle birlikte Santa Fe “Yaya Güvenliği” kategorisinde elde ettiği yüzde 71’lik skora sahip.

Executive isimli donanım paketiyle satılan Yeni Santa Fe’de EBD ve HBA (Fren Destek) sistemli ABS frenler, TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme), ESP, VSM (Araç Stabilite Programı), yokuş iniş ve kalkış destek programları, sürücü ve ön yolcu için ön havayastıkları, perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı ve aktif ön koltuk başlıkları gibi birçok güvenlik donanımı sunuluyor. Araçta ayrıca 60/40 oranında katlanabilen ikinci sıra koltuklar ve bagaj içerisine 50/50 oranında katlanabilen üçüncü sıra koltuklar, AQS hava kalitesi kontrol sistemi, elektrik kontrollü ve hafızalı sürücü koltuğu, deri direksiyon ve vites topuzu, ön ve arkada ısıtmalı deri koltuklar, dijital bilgi ekranı, Supervision gösterge paneli, geri görüş kamerası ve orta konsolda kamera ekranı, dijital pusula, elektronik kontrollü çift bölgeli klima, manuel kontrollü arka klima, soğutmalı kilitlenebilir torpido gözü, otomatik hız sabitleyici, otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, ön cam buz çözücü, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 19 inç jantlar ve lastik basınç göstergesi, elektrikli, ısıtmalı ve katlanabilir dış dikiz aynaları, elektrikli açılabilir panoramik cam tavan, akıllı park asistanı (APA), xenon farlar ve far yıkama sistemi gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir