TechnoLogic – Ultra HD TV’ler zirveyi zorluyor


Ultra HD TV’ler zirveyi zorluyor

TechnoLogic 04 Temmuz 2017 0
Ultra HD TV’ler zirveyi zorluyor

Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2013-2017 yılları arasında düzenlenen TV kampanyalarına yönelik oldukça ilginç verileri açıkladı. BrandZone verilerine göre; ultra HD TV’ler zirveyi zorlarken, 3 boyutlu televizyonlar popülerliğini yitirmeye başladı.

Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2013-2017 yılları arasında düzenlenen TV kampanyalarına yönelik oldukça ilginç verileri açıkladı. BrandZone verilerine göre; ultra HD TV’ler zirveyi zorlarken, 3 boyutlu televizyonlar popülerliğini yitirmeye başladı.

Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kategorilendirip en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, 2013-2017 yılı Mayıs ayını da kapsayan TV kampanyalarına yönelik verilerini açıkladı.

BrandZone verilerine göre; TV boyutları her geçen yıl artıyor. En çok rağbet gören ve kampanyası yapılan 40-43 inç ekran boyutundaki televizyonların tüm kampanyalar içindeki payı 2013’te yüzde 41’iken bu oran 2017 yılında yüzde 30’a geriledi.

Buna karşın; 46 inç ve üzeri ekran boyutundaki televizyonların tüm kampanyalar içindeki payı 2013’te yüzde 30 iken 2017’de bu oran yüzde 53’e yükseldi. 39 inç ekran boyutundan küçük televizyonların tüm kampanyalar içindeki oranı 2013’te yüzde 29 iken bu oran 2017 yılında yüzde 18’e geriledi.

Ultra HD’ler zirveyi zorluyor!

BrandZone verilerine göre; görüntüleme teknolojisinde trendler değişiyor. Full HD yayın çözünürlüğünden 4 katı yüksek çözünürlük sunan, Ultra HD (4K) TV’lere yönelik kampanyalar giderek artıyor. 2014 yılında tüm TV kampanyaları içinde yüzde 5’lik bir orana sahip olan Ultra HD TV’ler, 2017’de tüm kampanyaların yüzde 45’ini oluşturdu. 2013 yılında tüm TV kampanyalarının yüzde 89’unu oluşturan Full HD TV’lere yönelik kampanyalar ise giderek azalarak 2017’de yüzde 47’ye kadar geriledi.

3 boyutlu TV’ler popülerliğini yitirdi

BrandZone verilerine göre; giderek popülerliğini yitiren 3 boyutlu televizyonlara yönelik kampanyaların tüm kampanyalar içindeki payı 2013 yılında yüzde 60 iken bu oran 2017 yılında yüzde 11 oldu.

Curved TV’ler ikinci planda kaldı!

BrandZone verilerine göre; çok ince camların kullandığı Curved (Kavisli) TV’lere yönelik kampanyalar, piyasaya çıkış yılı olan 2014 yılında tüm kampanyaların yalnızca yüzde 1’ini oluşturdu. 2016 yılında kampanya oranı yüzde 6’ya kadar yükselse de 2017 yılında yeniden yüzde 2’ye geriledi.

LG liderliği bırakmıyor

BrandZone verilerine göre; teknoloji marketleri içerisinde tüm TV kampanyalarında yüzde 25’lik oranla LG zirveye otururken, yüzde 22’lik oranla Samsung 2.sırada yer aldı. Yüzde 21’lik oranla Hi-Level 3.sırada, yüzde 11’lik oranla Philips 4.sırada, yüzde 8’lik oranla Vestel 5.sırada yer buldu.

Bayi kanalında lider Vestel

BrandZone’nun 2017 verilerine göre; tüm TV kampanyalarında bayi kanalında en çok kampanya düzenleyen marka yüzde 50’lik oranla Vestel oldu. Yüzde 22’lik oranla Arçelik 2.sırada, yüzde 11’lik oranla Beko 3.sırada, yüzde 6’lık oranla Grunding 4.sırada yer aldı.