TechnoLogic – Unilever Magazin artık Apple Store’da


Unilever Magazin artık Apple Store’da

TechnoLogic 18 Ağustos 2012 0
Unilever Magazin artık Apple Store’da

8 yıldır aralıksız yayınlanan Unilever’in kurumsal dergisi “Unilever TR Magazin” adıyla Apple Store’da, iPad versiyonu ile yayında.

Yeniliklerin öncüsü Unilever, hızlı tüketim sektöründe global trendlere dair ipuçları veren, markalarına dair güncel haberlerin yanı sıra, gündeme dair uzman görüşlerini içeren kurumsal yayını Unilever Magazin’i dijital dünyada meraklılarıyla buluşturuyor.

Unilever’in hayata geçirdiği bu yeniliğin arkasında, şirketin dünyadaki en önemli trendlerden biri olarak gördüğü dijitalleşmenin yeni büyüme araçları olarak interneti, sosyal medyayı ve e-ticareti kullanarak iş yapmanın gerekliliği olarak görmesi yatıyor.

Unilever Magazin iPad uygulaması, yeniçağın yayıncılığı olarak kabul edilen ve kısaca “transmedia” denilen dijital teknolojiyle hazırlanıyor. Aynı anda text, video, imaj, online erişimle “okuyucu” kavramını “izleyici, dinleyici, katılımcı” deneyimleriyle bütünleştiren Unilever Magazin, okuyucularına Multi-Platform kullanımının sağladığı medyalar arası geçişin ve “rich media – zengin içerik” dünyasının tüm avantalarını, keyfini yaşatmayı hedefliyor.

Unilever Magazin, sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda yenilendi

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı çerçevesinde kurumsal yayını Unilever Magazin’i dijital dünyaya taşıdı. Derginin dijital dünyaya taşınması; kağıt ve atık tasarrufu sağlamasının yanı sıra, derginin dağıtımı esnasında gerekli olan; depolama, taşıma ve lojistik ihtiyaçlarını ortadan kaldırdı. Unilever, böylece çevresel ayak izini en aza indirmek için önemli bir adım daha atmış oldu.

%100 Interaktif

Unilever TR Magazin’de kullanılan “transmedia” teknolojisi diğer e-dergi uygulamalarından farkıyla oyunun kurallarını tamamen değiştiriyor. En büyük özelliği; %100 interaktif deneyim yaşatan teknolojik altyapıya sahip olması. Videolar,  anketler, fotoğraf albümleri, 360 derece dönebilen hareketli, zengin, esnek görsellerle “zengin medya – rich media” deneyimi yaşatan Unilever’in yeni dijital magazini, takipçileri tarafından hem izlenebilecek hem de dinlenebilecek.

Unilever TR Magazin’in online bağlantı (link, duyuru, banner) özelliği sayesinde araştırma, anket, oylama vb. uygulamalara aktif katılımları daha da kolaylaşacak.

Bookmark (ayraç), dikey ve yatay “içindekiler, sayfa atlama” fonksiyonu ile kolay+hızlı arama yapabilecek, istedikleri sayfaya, bölüme anında geçerek, favorilerine ekleyebilecekler.

Kullanıcıya arşivleme ve erişim kolaylığı da sağlayan Unilever TR Magazin ile bundan sonra okuyucular çok daha eğlenceli ve katılımcı deneyimler yaşayacak.

Dünyada trend dijital dergiye doğru ilerliyor

Yapılan araştırmalara göre iPad kullanıcıları Ağustos’tan itibaren ayda en az beş kez bir dijital magazini açıyorlar. Kullanıcılar ortalama yirmi beş dakika ile iki buçuk saat arasında dijital dergi okuması yapıyorlar. Son altı ayda iPad’den dijital dergi indirme, okuma oranları %70 artmış durumda.

Dijital dergi okuyanların yarısı (%48) video ve web bağlantısı olan uygulamaları, yani “transmedia” yapabilenleri tercih ediyor. Profesyonellerin; Avrupa’da %60’ı, Amerika’da %67’si  iPad kullanıyor. iPad kullanan iş insanlarının % 23’ü iPad’in dizüstü bilgisayarlarının yerini almaya başladığını ifade ediyor.