TechnoLogic – Vestel, Japonya’ya ürün satacak


Vestel, Japonya’ya ürün satacak

TechnoLogic 14 Kasım 2015 0
Vestel, Japonya’ya ürün satacak

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, “Asya’da minimum yüzde 5 ekonomik büyümeye ve minimum 35 milyon nüfusa sahip, kişi başına düşen yıllık milli geliri en az 5 bin 600 dolar olan ülkeleri hedefliyoruz” ifadesini kullandı.

Vestel’den yapılan açıklamada, dünyanın önde gelen şirketlerinden üst düzey yöneticilerin katılımıyla Tokyo’da gerçekleştirilen 17. Nikkei Global Management Forum’a (Küresel Yönetim Forumu) Türkiye’den katılan tek isim olan Erdoğan’ın “Büyüyen Asya’da Pazar Fırsatlarını Bulma” başlıklı oturumda konuşma yaptığı bilgisi verildi.

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Erdoğan, Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasındaki coğrafik avantajıyla öne çıktığını ve 4 milyar dolarlık iş hacmine sahip Vestel’in 3 milyar dolarlık ihracatla Türkiye’nin lideri olduğunu ifade etti.

Yılda 35 milyon cihaz üretim kapasitesi ve 16 bin çalışanı ile 151 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Erdoğan, Vestel’in, Avrupa’daki televizyon pazarının yüzde 20’sine sahip olduğuna dikkati çekti.

Erdoğan, önde gelen küresel Japon markalarının tedarikçisi olduklarını belirterek “Vestel, Samsung ve LG’den sonra Avrupa’daki en büyük televizyon pazar payına sahip. Yüzde 20’lik pazar payımızla Philips, Sony, Panasonic, Toshiba ve Sharp gibi global markaların önündeyiz” değerlendirmesini yaptı.

Internet of Things (Nesnelerin İnterneti) hakkında bilgi veren Erdoğan, Vestel olarak ev ve ofisler için akıllı cihazlar ürettiklerini, tüm bu cihazların birbiriyle konuşabildiğini aktardı.

Müşterilerine, Avrupa’nın en büyük endüstri komplekslerinden biri olan Vestel City’de ürettikleri akıllı telefonları Venus ile tüm bu cihazları yönetebilme imkanı verdiklerini belirten Erdoğan, yükselen Asya pazarı hakkında şunları kaydetti:

“Asya pazarı denilince akla 42 ülkedeki 4,2 milyar insan geliyor. Bu, dünya nüfusunun yarısından fazlası demek. Vestel olarak bu bölgedeki hedefimiz 34 ülkedeki 4 milyar insan. Vestel pazar fırsatlarını araştırırken hedefinde bulunan ülkeleri bazı şartlara göre belirliyor. Minimum yüzde 5 ekonomik büyümeye ve minimum 35 milyon nüfusa sahip, kişi başına düşen yıllık milli geliri en az 5 bin 600 dolar olan ülkeleri hedefliyoruz. Asya’daki tahmini pazar boyutu; 570 milyon akıllı telefon, 95 milyon televizyon, 77 milyon pişirme aletleri, 72 milyon buzdolabı, 41 milyon çamaşır makinesi, 4 milyon bulaşık makinesi.”

Turan Erdoğan, Vestel Savunma’nın ürettiği insansız hava aracının teknik detayları ve diğer savunma araçlarıyla ilgili geliştirilen teknolojiler hakkında bilgi verdi.

Stratejik vizyon alanlarının mobil cihazlar, giyilebilir teknolojiler, elektrikli otomobil, akıllı ev ve bulut hizmetleri olarak sıralayan Erdoğan, Japonya’da büyük ilgi gördüklerini vurguladı.

Erdoğan, şu ifadeleri kullandı:

“Bir Türk firmasının tüm dünyada nasıl başarılı olduğunu anlattık. Ürettiğimiz LED ve 4K televizyonlar ile beyaz eşyaların gelişmiş ülkelere satıldığını anlattık. Bazı katılımcıların şaşırdıklarını gördük. Dünyadan 500’den fazla üst düzey katılımcının yer aldığı forumda Türkiye’ye ve Vestel’e olan ilgiyi pozitif yönde artırdık. Özellikle Japonya’dan büyük ilgi gördük. Bu Japonya’ya da ürün satabileceğimizi gösteriyor.

Katıldıkları uluslararası toplantılarda Japon iş dünyası Avrupalı katılımcılardan önce ilk olarak bizimle yemeğe çıkmak istedi. Kültürlerimiz ve geleneklerimiz birbirine çok benziyor. Bu olumlu etkiyi kullanmamız gerekiyor. Bugüne kadar Japonya’nın en büyük teknoloji markalarıyla Avrupa pazarı için işbirlikleri yaptık. Bu önemli firmaların bize bu güveni göstermeleri çok önemli. Bundan sonra da ilişkilerimizi ve işbirliklerimizi artırmaya devam edeceğiz.”