TechnoLogic – Vodafone 2013 2014 mali yılı sonuçlarını açıkladı


Vodafone 2013 2014 mali yılı sonuçlarını açıkladı

TechnoLogic 21 Mayıs 2014 0
Vodafone 2013 2014 mali yılı sonuçlarını açıkladı

Vodafone Türkiye, 2013-2014 mali yılında (Nisan 2013 – Mart 2014), toplam gelirlerini yüzde 17 artışla 6,4 milyar liraya ulaştırırken, toplam mobil gelir pazar payını yüzde 33,4’e çıkardı.

Vodafone , 2013 – 2014 mali yılı finansal sonuçlarını duyurdu. Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılı toplam gelirlerini yüzde 17 artırarak tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 6,4 milyar liraya çıkardı. Bu sonuca göre şirket, dört yıl üst üste toplam gelirlerde çift haneli büyüme yakalamış oldu. Şirketin, yapılan hesaplamaya göre toplam mobil gelirlere göre pazar payı yüzde 33,4’e ulaştı.

Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’nun (BTK) abone tanımına göre 20 milyon rekor abone sayısına erişilirken, 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifelerinin yanı sıra, müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının yeni ürünlerin, faturalı müşteriler için duran ve devreden tarifelerin, faturasız müşteriler için ise altın tarifelerin şirketin rekor abone sayısına ulaşmasında önemli rol oynadığı ifade edildi.

Vodafone Türkiye, 2013 – 2014 mali yılı faiz, amortisman ve vergi öncesi karını (FAVÖK), yüzde 27 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,1 milyar liraya ulaştırdı.

Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde Vodafone Türkiye, akıllı telefon penetrasyonunu bu mali yılda 11,4 puan artırarak yüzde 34’e yükseltti. Vodafone Türkiye, 2013-2014 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini yüzde 55 artırarak, mali yıl baz alındığında bu alanda sektördeki en büyük yıllık artışı gerçekleştirdi.

Kurumsal alandaki global birikimlerini Türkiye’ye aktararak, müşterilerine özel inovatif çözümler geliştiren “İşOrtağım” platformu ve “Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi” ile kurumsal segmentteki büyümesini sürdüren şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini 2013 – 2014 mali yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 artırdı.

Sonuçların, Vodafone Türkiye’nin Dijital Dönüşüm Hareketi adıyla yürüttüğü stratejik yatırım programı sayesinde büyümesini sürdürdüğünü ortaya koyduğu belirtildi.