TechnoLogic – Vodafone Çiftçi Kulübü yurtdışında iş modeli oldu


Vodafone Çiftçi Kulübü yurtdışında iş modeli oldu

TechnoLogic 29 Mayıs 2015 0
Vodafone Çiftçi Kulübü yurtdışında iş modeli oldu

Vodafone Türkiye’nin global pazara kazandırdığı ilk sosyal iş modeli Vodafone Çiftçi Kulübü oldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Vodafone’un tarımsal ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunma hedefiyle Türkiye’de çiftçilere yönelik ilk sosyal iş modeli olarak geliştirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü programı dünyaya açıldı.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı himayesinde hayata geçirilen ve bugüne kadar 1,2 milyon çiftçiye ulaşarak yılda 140 milyon dolar verimlilik sağlayan program, Hindistan, Gana, Kenya ve Tanzanya’da da hayata geçirilmeye başlandı.

Vodafone ayrıca, akıllı telefon penetrasyonu ve Vodafone’un sunduğu 4G şebekesi ile çiftçilere yönelik yenilikçi hizmetler geliştirilmesinde elverişli bir pazar niteliği taşıyan Yeni Zelanda’daki çiftçiler için de Çiftçi Kulübü’nün farklı bir versiyonunu geliştirecek.

Üyelerine iş süreçlerini daha etkin şekilde yöneterek verimliliklerini artırıp, tasarruf avantajı sağlayan Vodafone Çiftçi Kulübü, Vodafone Türkiye’nin global pazara kazandırdığı ilk sosyal iş modeli oldu.

Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında verilecek hizmetler her ülkede farklılık gösteriyor. Bununla beraber, tüm ülkelerde bilgi hizmetleri, çiftçilerin ürünlerini satabilecekleri sanal pazarlar ve mobil finansal servislerden oluşan zengin bir ürün ve hizmet yelpazesi sunulmaya başlandı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Öğüt, Türkiye’de ve dünyada bireylerden kurumlara herkes için dijital dönüşümü hedeflediklerini belirterek, şunları kaydetti:

“Vodafone Türkiye olarak ekonomimiz için stratejik önem taşıyan tarım sektöründe dijitalleşmeye önem veriyoruz. Bu doğrultuda, çiftçilerimizin iş süreçlerini dönüştürerek dijital geleceğe hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanımız Mehdi Eker’in himayesinde geliştirdiğimiz Vodafone Çiftçi Kulübü programımızla, ayrıcalıklı tarife ve kampanyalardan, kırsal alanda su kullanımı ve tarımsal verimlilik hakkında bilinçlendirme çalışmalarına kadar uzanan geniş bir çözüm ve hizmet yelpazesi sunuyoruz.”

Öğüt, çiftçilerin değişen hava koşullarını gerçek zamanlı öğrenip hasadını koruyabildiğini ve aracılara gerek kalmadan hasadını internet üzerinden Türkiye’nin dört bir yanındaki alıcılarla buluşturabildiğini ifade ederek, “Vodafone Türkiye bünyesinde geliştirdiğimiz ve ‘tarımda Türk reçetesi’ olarak adlandırdığımız bu başarılı programın dünyaya örnek gösterilmesinden ve 5 Vodafone ülkesinde daha kullanılacak olmasından mutluluk duyuyoruz. Programımızın, Türkiye’de olduğu gibi bu ülkelerde de çiftçilerin dijital dönüşümüne önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Dünyanın en ileri genişbant teknolojileriyle Türkiye’de ve dünyada herkese daha iyi bir gelecek için ilham vermeyi sürdüreceğiz” değerlendirilmesinde bulundu.

Açıklamada verilen bilgilere göre Vodafone Çiftçi Kulübü gibi akıllı teknolojilere dayalı ve geleceğe dönük programlar sayesinde çiftçiler tüm dünyayı ilgilendiren gıda üretimi ve güvenliği gibi sorunlara yönelik sürdürülebilir çözümler geliştirebiliyor.

Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında, Ermenek’te yaşanan maden kazasından sonra bölgede alternatif istihdam ve gelir yaratmaya imkan sağlamak amacıyla “Ermenek Vodafone Tarım Akademisi” projesi hayata geçirildi.

Ermenek Vodafone Tarım Akademisi ile fidan, seracılık ve bölgede çokça bulunan tıbbi ve aromatik bitkiler konularında toplam 120 saatlik eğitimi tamamlayan çiftçiler, mobil iletişim teknolojileri desteğini de alarak, ürünlerini pazarlama fırsatı buluyor.