Vodafone, Gaziantep’e 36 milyon TL yatırım yaptı

“Dijital Dönüşüm Hareketi” kapsamında teknoloji, hizmet ve sosyal yatırımlarını sürdüren Vodafone, bu vizyon çerçevesinde son 5 yılda Gaziantep’te 36 milyon liralık yatırım gerçekleştirdi.

Vodafone Türkiye’den konuya ilişkin yapılan açıklamada, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un şirketin Gaziantep’teki yatırımları ve iş dünyasına yönelik çözümleri hakkında verdiği bilgiler yer aldı.

Türkiye’de dijital dönüşümün lideri olma hedefiyle faaliyetlerini sürdürdüklerini bildiren Aksoy, 5 yıllık bir dönemi kapsayan stratejik yatırım programları “Dijital Dönüşüm Hareketi”nin ilk 2 yılında 5 milyar liralık yatırım yaptıklarını aktardı.

Böylece, Türkiye için toplam yatırımlarının 17 milyar liraya ulaştığı bilgisini veren Aksoy, “Vodafone olarak, Gazianteplilere en ileri mobil teknolojileri sunarak Gaziantep ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunmayı önemsiyoruz. Son 5 yılda Gaziantep’e yaklaşık 36 milyon liralık yatırım gerçekleştirdik. Gaziantep’te 80 mağazayla faaliyet gösteriyoruz ve toplam 167 kişiye istihdam sağlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Aksoy, Gaziantep’te sosyal yatırımlara da büyük önem verdiklerini kaydederek, Milli Eğitim Bakanlığı ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı işbirliğinde yürüttükleri “Geleceğe İlk Adım” projesi kapsamında Gaziantep’te 10 ana sınıfları bulunduğunu ve 2 bin 455 çocuğun kaliteli okul öncesi eğitim almasına destek verdiklerini anlattı.

Engin Aksoy, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği ile birlikte yürüttükleri “Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak” projeleri kapsamında Gaziantep’te 9 bin 572 gence ücretsiz bilgisayar eğitimi sağladıklarını kaydetti.

“KOBİ’leri geleceğe hazırlıyoruz”

Dijitalleşmenin, her ölçekten şirketin pazardaki varlığı ve konumu açısından sürdürülebilirliğin garantisi olacağının altını çizen Aksoy, şu ifadeleri kullandı:

“KOBİ’lerin işlerini büyütmek ve başarılarını sürdürmek için dijitalleşmeye ayak uydurması gerekiyor. Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmesi için KOBİ’lerin dijitalleşmesi bir zorunluluk. Aynı zamanda KOBİ’lerin dijitalleşmesi, 4.5G’li yeni geleceğe hazır olmak açısından da önem taşıyor. Türkiye’de de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve üstün rekabet için ihtiyaçlarını belirlemek üzere Yarına Hazırım Platformu’nu geliştirdik. İşletmeler, www.yarinahazirim.com sitesindeki uygulamayı kullanarak, Vodafone kullanıcısı olsun veya olmasın, hiçbir ücret ödemeden dijitalleşme endeksini hesaplayabiliyor. Lansmanımızdan bu yana yaptığımız çalışmalarla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48’den yüzde 53’e çıkardık. Hedefimiz daha büyük; Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz.”

İlginizi çekebilir:  ​Zyxel’in yeni genel müdürü Timuçin Aksoy

Aksoy, Yarına Hazırım Platformu’nun kurulduğu günden bu tarihe kadar 2 milyon defa ziyaret edildiğini belirterek, toplamda 36 bin işletmenin dijitalleşme endeksini hesapladığını ve ihtiyaçlarını öğrendiğini aktardı.

Platformda Gaziantep’teki şirketlerin de dijitalleşme haritasının çıkartıldığını ifade eden Aksoy, bu ildeki şirketlerin dijitalleşme endeksinin yüzde 55 olduğunu bildirdi.

“Şirketlerin finansal karlılıklarına katkı sağlıyoruz”

Aksoy, platformla işletmelerin dijitalleşme endekslerini ideal düzeye yükseltmelerine de yardımcı olduklarının altını çizerek, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ederken aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlamalarını sağladıklarını kaydetti.

Müşterileri olsun olmasın Türkiye’deki tüm işletmelerin dijitalleşme endeksini çıkarmaya yönelik bir platform sunduklarını belirten Aksoy, işletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümlerin finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağladığını vurguladı.

Aksoy, “Tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda, bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, karlılıklarını sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştirdiklerini, pazar değerlerini sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlediklerini görüyoruz” ifadelerini kullandı.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir