Vodafone, mobil gelir pazar payını yüzde 35,9’a çıkardı

Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Öğüt, 2015-16 mali yılı ilk yarıyıl sonuçlarına göre, 4,4 milyar lira ile son dört yılın en yüksek yarıyıl toplam gelirine ulaştıklarını ve mobil gelir pazar payını yüzde 35,9’a çıkardıklarını belirtti.

Vodafone Türkiye, Nisan-Eylül 2015 dönemine ait ilk yarıyıl sonuçlarını açıkladı. Buna göre Vodafone Türkiye istikrarlı büyümesini 2015-16 mali yılının ilk yarısında da sürdürdü.

Vodafone Türkiye’nin 2015-2016 mali yılının ilk yarısında toplam gelirleri tarihinin en yüksek yarıyıl seviyesi olan 4,4 milyar liraya çıktı.

Toplam gelirini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artıran şirket, 2011-2012 mali yılının ikinci yarısından itibaren son dört yılın en yüksek toplam gelir yarıyıl büyümesini elde etti. Vodafone Türkiye bu yarıyılda, toplam mobil gelire göre pazar payında yüzde 35,9 ile tarihinin en yüksek seviyesine ulaştı.

Şirketin, 2015-16 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar’ı (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29,6 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl seviyesi olan 848 milyon liraya yükseldi. Aynı dönemde şirketin faaliyet karı geçen yılın aynı dönemine oranla iki katından fazlasına çıkarak 301 milyon lira oldu.

2015-2016 mali yılının ilk yarısında 814 bin net abone kazanarak mobil telekom pazarında en çok net abone kazanan operatör olan Vodafone Türkiye’nin toplam abone sayısı 21,6 milyona yükseldi.

Vodafone Red tarifeleri, faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi haline geldi. Şirketin, faturalı abone sayısı mali yılının ilk yarısında 601 bin net artış ile 9,2 milyona çıkarak toplam abone bazının yüzde 42,6’sına ulaştı. Diğer yandan şirketin abone başı ortalama geliri (ARPU) ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artış ile 25,9 liraya çıktı.

Şirketin abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine kıyasla 14,6 puan artışla yüzde 53’lük seviyeye yükselirken, böylece her iki Vodafone abonesinden biri akıllı telefon sahibi oldu.

Vodafone Türkiye’nin veri gelirleri ise ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 92 artarak rekor seviyeye ulaştı. Abonelerin toplam veri kullanımı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 140 artışla 43,9 bin terabayta yükseldi. Şirket, kurumsal segment toplam gelirlerini mali yılının ikinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23 artırdı.

İlginizi çekebilir:  Arıkovanı’ndan liseli gençlere özel proje

Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi de sürdü. İlk yarıyılda 86 bin net abone artışı ile sabit genişbant abone sayısı, geçen senenin aynı dönemine oranla üç katına çıkarak 183 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 35 arttı.

Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Net Tavsiye Skoru’ndaki lider konumunu bu çeyrekte de devam ettirdi.

“Vodafone Türkiye olarak yatırımlarımızı sürdüreceğiz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi Öğüt, 2015-2016 mali yılı ilk yarısının, özellikle genişbant yatırımlarını hızlandırdıkları, Türkiye’yi mobil iletişimde yeni bir aşamaya taşıyacak 4,5G için hazırlıklara heyecanla başladıkları bir dönem olduğuna dikkati çekerek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bu dönemde 589 milyon liralık yatırımla Türkiye’ye güvenimizin göstergesi yatırım programımızdaki kararlılığımızı istikrarlı bir biçimde devam ettirdik. Son dört yılın en yüksek yarıyıl toplam geliri olan 4,4 milyar liraya ulaştık, böylece toplam mobil gelir pazar payımızı tarihimizin en yüksek seviyesine, yüzde 35,9’a çıkardık. Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programımızla Vodafone Türkiye olarak dünyadaki son genişbant teknolojilerini ülkemize getirme vizyonumuz doğrultusunda tüm tüketicilerimiz için yatırımlarımızı bu doğrultuda sürdüreceğiz.

Ülkemiz, yetkilendirme belgesine henüz imza attığımız ve aldığımız frekans bedeli olan KDV dahil 918 milyon avroyu peşin ödediğimiz 4,5G ile 1 Nisan 2016’da mobil iletişimde çağ atlamaya hazırlanıyor. Bunun yanı sıra ülkemizde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın liderliğinde hazırlanan Ulusal Genişbant Strateji ve Eylem Planı’nın da hayata geçmesiyle ‘Dijital Dönüşüm’e liderlik eden bir Türkiye’ye doğru ilerlemek için yatırımlarımızı sürdüreceğiz.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir