Vodafone’dan ihracatçılara dijital destek

Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmesinde ihracatın itici bir güç olduğuna inanan Vodafone, sponsorları arasında yer aldığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesindeki TİM Akademi tarafından yürütülen ’10 İl-10 Ülke Hedef Pazar Projesi’ kapsamında düzenlenen toplantılarda bir yıl içinde 2000 ihracatçı firma ile bir araya geldi. Yarına Hazırım Platformu çatısı altında illerin ve işletmelerin dijitalleşme endekslerini hesaplayan Vodafone, bu skorlardan yola çıkarak ihracatçı firmaları dijital geleceğe hazırlayacak teknoloji çözümlerini paylaşarak, rekabette ayrışmalarını sağlayacak dijital ipuçları sundu.

Ülke ihracatında en fazla pay alan iller ile ülkeleri eşleştiren ve bu pazarlara olan satışlarını artırmayı amaçlayan ‘Hedef Pazarlar’ toplantıları kapsamında; Gaziantep’te İngiltere, Adana’da Suudi Arabistan, Konya’da İran, Bursa’da ABD, Antalya’da Almanya, İzmir’de Polonya, Denizli’de İtalya, Ankara’da Çin, Kayseri’de Fransa ve İstanbul’da Birleşik Arap Emirlikleri pazarları mercek altına alındı. Vodafone, Türkiye’nin 2016 yılında en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülke olan Almanya’ya ihracat yapan firmaların dijitalleşme skorunu %59, İngiltere’ye ihracat yapanların %58, İtalya’ya ihracat yapanların ise %51 olarak hesapladı. ABD’ye ihracat yapan firmaların dijitalleşme skoru ise %62 ile 10 ülke arasındaki en yüksek skor.Toplantılar; Türkiye ve hedef ülkelerin iş dünyası, siyaset ve sivil toplum alanlarındaki önde gelen temsilcilerini de ihracatçı firmalarla buluşturdu.

“İhracatta başarıyı dijitalleşme getirecek”

İhracatta başarıyı getirecek, rekabette Türkiye’yi bir adım öteye taşıyacak çözümün teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşme olduğunu ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ, “Değişen ve dijitalleşen yeni dünya düzeninde artık tüm dünya rakibimiz. Böyle bir düzende ancak uluslararası mobiliteyi yakalayarak kaynak verimliliği sağlayabiliriz. Bu yüzden ihracatçı firmalarımız yalnızca Türkiye’de değil, dünyanın her yerinde ‘%100 Yarına Hazır İhracatçı’ olmak zorunda. Yani, yurt dışı ziyaretlerinde iletişime Türkiye’de gibi devam ederek, bulut çözümler ile her an her yerde şirket verilerine ulaşarak, üretim ve operasyonel süreçlerde teknolojik çözümleri kullanarak maliyet avantajı sağlamalı ve verimliliklerini artırmalılar. Ancak bu sayede Türkiye’nin ihracattaki başarı çıtasını yükseltebiliriz. Bu kapsamda, TİM’in öncülüğünde hayata geçirilen “Hedef Pazarlar” toplantılarının Türkiye’nin global bir ekonomik güce dönüşmesi yolunda atılmış çok önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Bu toplantılar sayesinde ihracatçı işletmelerimizin uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda çok değerli bir sinerji yaratıldı. Vodafone Türkiye olarak biz de, ülkemizdeki ‘yarına hazır’ işletmelerin sayısını artırma hedefiyle, ihracatçı firmalarımızın farklılaşan ihtiyaçlarına uygun teknolojik çözümler sunmaya devam edeceğiz” dedi.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  Microsoft Türkiye, Poseidon ile hayat kurtaracak

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir