TechnoLogic – Vodafone’un Türkiye’deki yatırımı 12 milyar lirayı aştı


Vodafone’un Türkiye’deki yatırımı 12 milyar lirayı aştı

TechnoLogic 22 Şubat 2015 0
Vodafone’un Türkiye’deki yatırımı 12 milyar lirayı aştı

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini, yüzde 48’den 52’ye çıkardıklarını belirterek, “Hedefimiz, Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak” dedi.

Engin Aksoy, açıklamasında, Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olduğunu belirttiği Vodafone Türkiye’nin toplam yatırımlarının, 2006 yılından bu yana 12 milyar lirayı aştığını kaydetti.

“Daha iyi gelecek için iletişim teknolojileriyle Türkiye’de herkese ilham vermek” misyonuyla 2013 yılı kasım ayında “Dijital Dönüşüm Hareketi”ni ilan ettiklerini hatırlatan Aksoy, Vodafone Türkiye olarak, Ege Bölgesi’nin sayılı ticaret ve sanayi merkezlerinden Denizli’ye büyük önem verdiklerini ifade etti.

Aksoy, bu çerçevede, gerek Denizli gerekse Ege Bölgesi’nde teknolojik altyapılarını güçlendirmek ve hizmet kalitelerini sürekli artırabilmek için yatırımlar yaptıklarını dile getirerek, 40 mağazayla faaliyet gösterdikleri Denizli’de, 185 kişiye istihdam sağladıklarını belirtti.

Denizli’de sosyal yatırımlara büyük önem verdiklerini aktaran Aksoy, şunları kaydetti:

“MEB ve AÇEV iş birliğinde yürüttüğümüz Geleceğe İlk Adım projemiz kapsamında, Denizli’de 1, Ege Bölgesi’nde 36 anasınıfımız bulunuyor. Proje kapsamında Denizli’de 67, Ege Bölgesi’nde 4 bin 306 çocuğumuzun kaliteli okul öncesi eğitim almasına destek verdik. UNDP ve Habitat İçin Gençlik Derneği ile yürüttüğümüz Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak projemiz kapsamında da Denizli’de 9 bin 146, Ege Bölgesi’nde 78 bin 799 gencimize ücretsiz bilgisayar eğitimi sağladık.”

“Denizli’deki şirketlerin dijitalleşme endeksi, yüzde 48”

Engin Aksoy, şirketleri rekabette bir adım öteye taşıyacak ve küresel rekabet gücünü artıracak çözümün, teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşmeden geçtiğini vurgulayarak, Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdikleri “Yarına Hazırım Platformu”nda dijitalleşme endeksini hesaplayan her iki müşterilerinden birinin, “Yarına Hazırım Ekibi”nin kendilerini ziyaret etmesi için randevu verdiğini anlattı.

Aksoy, şöyle devam etti: “Lansmanımızdan bu yana yaptığımız çalışmalarla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini, yüzde 48’den 52’ye çıkardık. Hedefimiz, Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak. Denizli’deki şirketlerin dijitalleşme endeksi, yüzde 48 olarak ortaya çıktı. Denizli, dijitalleşmede Türkiye’nin önde gelen illeri arasında yer alıyor, şirketler dijital dönüşümü kucaklıyor, rakiplerine fark atıyor.”