TechnoLogic – Xerox: Daha az kazanmak için çalışıyoruz!


Xerox: Daha az kazanmak için çalışıyoruz!

TechnoLogic 09 Ağustos 2012 0
Xerox: Daha az kazanmak için çalışıyoruz!

Müşterilerinin yeşil hedefleri için potansiyel gelirlerini azaltabilecek iş stratejileri uygulayan Xerox, oluşturduğu pazarın değişim yönetimini de gene kendisi yapıyor.

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox’un CEO’su Ursula Burns yaptığı bir açıklamada, müşterilerinin beklentilerini karşılamak ve rekabetçi konumunu korumak adına Xerox’un gerektiğinde potansiyel gelirlerini azaltabilecek iş stratejileri uyguladığını söyledi. Ursula Burns Harvard Business Review’de  yayınlanan değerlendirmesinde, diğer şirketlere örnek olacak saptamalarda bulundu.

Harvard Business Review’da görüşlerine yer verilen Ursula Burns; müşterilerin yeşil hedeflerinin peşinden gitmek Xerox’un karını düşürüp, iş kaybına neden olmaz mı sorusuna; “Olabilir ancak bunu bizim yerimize bir başkasının yapması daha da kötü olmaz mı?” cevabını veriyor. Eğer Xerox yeşil ve müşteri dostu yaklaşımları uygulamazsa, başka biri uygulayacak ve işinin sürdürülebilirliğini sağlamak yerine dışarıdakilere pazarını kaptırmış olacak diyen Ursula Burns, rekabette erozyona uğramamak ve işin içinde kalarak kendini yenileyebilmek için yeni dönemde farklı davranmanın önemini vurguluyor.

Xerox son yıllarda, müşterilerine verdiği yönetilen baskı hizmetleri ile buz dağının altında kalan görünmeyen maliyetleri ön plana çıkararak, kendisinden çok müşterilerinin çıkarlarını ön plana alıyor. Müşterilerinin donanım, servis giderlerini azaltmaya, kağıt, toner gibi sarf malzemesi harcamalarında kazandırmaya, verimliliği artırmaya, iş akışını hızlandırmaya yönelik yaklaşımlar ortaya koyuyor.

Yönetilmeyen baskının maliyeti görünenden daha yüksek

Xerox’un sunduğu yönetilen baskı hizmetleri, sürdürülebilirliğe olduğu kadar şirketlerin karlılığına da büyük etki ediyor. Yönetilmeyen baskının şirketlere verdiği zararları bağımsız araştırmalar da ortaya koyuyor. IDC araştırmalarından elde edilen verilere göre, şirketlerin çoğu, kaç adet baskı cihazı olduğunu bilmiyor. İhtiyacı olandan 10 kat daha fazla ofis cihazına sahip olan binlerce şirket bulunuyor. IDC’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre orta ve büyük ölçekli her bir şirkette, yönetilen baskı hizmetleri ile:

  • Toner ve mürekkep harcamalarında yüzde 50 tasarruf sağlanıyor.
  • Tek fonksiyonlu masaüstü yazıcıların sayısı yüzde 70’lere varan oranlarda azalıyor.
  • Fotokopi makinelerinin sayısı ortalama yüzde 47 azalıyor.
  • Cihazların farklı markalardan oluşmasından kaynaklanan maliyet oranı yüzde 43 düşüyor.
  • Kağıt kullanım oranında yüzde 25 azalma sağlanıyor.
  • IT yardım masasına gelen çağrılar yüzde 21 azalıyor.
  • İş süreçleri ve iş akışında yüzde 25 maliyet tasarrufu sağlanıyor.

Yönetilen baskı hizmetleri ile şirketler, maliyetleri düşürmenin yanı sıra, tutarlılık ve kontrol de sağlıyor. Ofis cihazlarının aktif kullanım oranında yüzde 99’a varan artışlar görülüyor. Servis çağrılarında yüzde 51’e varan azalma, çevresel sürdürülebilirlikte ise yüzde 70’e varan iyileştirme sağlanıyor. Bilgi güvenliği de yönetilen baskı hizmetlerinin önemli getirileri arasında yer alıyor.

Gene yapılan araştırmalar şirketlerin doküman maliyetlerini bilmediklerini ve bu süreçleri yönetemediklerini ortaya koyuyor. Şirketlerin çoğunda yüksek miktarda gereksiz çıktı alınıyor. Yönetilen baskı hizmetleri ihtiyacını profesyonelce karşılamayan, orta ve büyük ölçekli her bir şirkette ortaya çıkan iş gücü, zaman ve maliyet kaybı şu çarpıcı rakamlarla tanımlanıyor:

  • Ortalama bir çalışan, zamanının yüzde 40’ını bilgi araması için harcıyor.
  • Dokümanların yüzde 24’ü derlenmemiş/dağınık bir durumda bulunuyor.
  • Dokümanların ortalama yüzde 5‘i kayboluyor.
  • Yanlış dosyalanmış dokümanları aramak için her yıl 150 saat gereksiz zaman harcanıyor.
  • Verimsiz baskı altyapısı dolayısıyla yüzde 30 daha fazla elektrik enerjisi harcanıyor.
  • IT destek bölümlerine gelen çağrıların yüzde 50’sini baskı problemleri oluşturuyor.

ACS şirketini satın alarak dünyanın en büyük iş süreçleri hizmetleri sağlayıcısı olan Xerox, 50 yılı aşkın süredir dış kaynak yolu ile doküman ve iş akışı yönetimi hizmetleri veriyor. Bu konuda yüzde 50’yi aşan küresel pazar payı ile en geniş yönetilen baskı hizmetleri portföyüne sahip olan Xerox, şu an 1 milyondan fazla aktif ofis cihazını yönetiyor. Procter&Gamble, Reuters, Dow Chemical ve KeyCorp gibi dünyaca ünlü on binlerce firma, baskı hizmetleri yönetimi alanında Xerox’tan danışmanlık hizmetleri alıyor.