TechnoLogic – Yahoo, 1,1 milyar dolara Tumblr’ı satın aldı


Yahoo, 1,1 milyar dolara Tumblr’ı satın aldı

TechnoLogic 20 Mayıs 2013 0
Yahoo, 1,1 milyar dolara Tumblr’ı satın aldı

İnternet şirketi Yahoo’nun Yönetim Kurulu, New York merkezli blog sitesi Tumblr’ın 1,1 milyar dolara satın alınmasını onayladı. Yönetim Kurulu tarafından oybirliğiyle onaylanan ve uzun süredir gündemde olan anlaşmayla ilgili olarak piyasa uzmanları ve şirkete yakın kaynaklar, ‘beklenen sonuç’ yorumunu yaptı. Anlaşmanın Yahoo ve Tumblr tarafından ilerleyen saatlerde resmen açıklanması bekleniyor.

Bu, 2012 yılında Yahoo’nun Yönetim Kurulu Başkanı olan Marrissa Mayer’ın altına imza attığı en büyük anlaşma olacak. Wall Street Journal, adını açıklamadığı ancak her iki şirkete de yakın kaynaklara dayanarak, Tumblr’ın bağımsız bir şirket olarak çalışmaya devam edeceğini duyurdu.

Tumblr, 2007 yılında şirketi kuran 26 yaşındaki David Karp tarafından yönetiliyor ve Karp’ın anlaşmanın ardından bu görevini sürdürmesi bekleniyor.

Piyasa uzmanları, Google ve Facebook’la rekabet etme çabasındaki Yahoo’nun Tumblr’ı satın alarak daha yaygın bir sosyal medya ağına sahip olacağını ve daha genç bir kullanıcı profilini çekmeye çalışacağını belirtiyorlar.

Özel iştirakçilerden en son yatırım aldığında Tumblr’ın değeri 800 milyon dolar olarak belirlenmişti. Yahoo’nun ödediği 1,1 milyar dolarlık bedel bu değerin oldukça üstünde.

Kuruluşundan bu yana basit ve kullanışlı ara yüzüyle milyonlarca kullanıcıyı çeken Tumblr, sunduğu blog hizmetini diğer sosyal medya hizmetleriyle birleştiriyor.

Ana sayfasındaki bilgilere göre Tumblr’da 108 milyon blog yer alıyor ve toplam paylaşım sayısı yaklaşık 51 milyara ulaşıyor. Tumblr’ın mobil cihazlarda da yaygın bir kullanıcı kitlesi var.

BBC’nin haberine göre, kullanıcı sayısı artıyor olsa da, özellikle reklam almaya direnen Tumblr’ın kârı aynı oranda artmadı. Geçen yıl sınırlı miktarda reklam alacağını açıklayan şirket, Forbes dergisine göre, 2012 yılında sadece 13 milyon dolar gelir elde edebildi.

Yahoo’yla yapılan anlaşmanın ardından, Tumblr’ın daha fazla reklam alıp almayacağı konusunda henüz net bir açıklama yok. Aylık ziyaretçi sayısı 700 milyonu bulan ve gelirinin büyük bölümünü reklamlardan elde eden Yahoo, internet sektörünün hâlâ önde gelen şirketlerinden birisi. Ancak hem mobil cihazlarda çok yaygın kullanılmıyor hem de arama motoru olarak Google’ın ardında kalıyor.

2012 yılında binin üstünde çalışanını işten çıkaran Yahoo’nun piyasadaki adını koruyabilmesi için içeriğe mi yoksa yeni teknoloji ve teknoloji araçlarına mı yönelmesi gerektiği konusundaki tartışmalar sürüyor.