Çalışanlar çabalarının takdir edilmesini bekliyor

Great Place to Work Enstitüsü’nün analizlerine göre, Türkiye’de en iyi işveren seçilen şirketlerde çalışanların yüzde 84’ü yaptığı işten gurur duyuyor. Çalışanların yüzde 71’i iş yerinde kendilerine hakkaniyetli davranıldığını düşünüyor.

Great Place to Work Enstitüsü, “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2018 Benchmark” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. 162 şirketten, 85 bin çalışanın ve 8.026 yöneticinin katıldığı araştırmada; güvenilirlik, saygı, hakkaniyet, gurur ve takım ruhu boyutları analiz edildi. Araştırmada çalışan ve yönetici perspektifinden tüm insan kaynakları uygulamaları değerlendiriliyor. Çalışanların güven duyguları, hissiyatları ve algıları araştırılıyor.

En iyi işveren şirketlerde yüzde 82, liste dışı şirketlerde yüzde 67

Türkiye’de en iyi işveren seçilen şirketlerde çalışanların yüzde 84’ü yaptığı işten gurur duyuyor. Liste dışı kalan şirketlerde bu oran, yüzde 72. En iyi işveren olarak ödüllendirilen şirketlerde çalışanların yüzde 82’si çalıştıkları şirkette dostça bir çalışma ortamı ve takım ruhu olduğunu belirtiyor. Liste dışı şirketlerde bu oran, yüzde 67.

Yöneticilerin kendilerine güvendiğini ifade edenlerin oranı yüzde 76

En iyi şirketlerde çalışanların yüzde 77’si yöneticilerin kendilerine saygı duyduğunu ifade ederken, bu oran listeye giremeyen şirketlerde yüzde 59. En iyi işverenlerde çalışanların yüzde 76’sı, liste dışı şirketlerde çalışanların yüzde 59’u yöneticilerin kendilerine güvendiğini belirtiyor. Yöneticilerin kendilerine hakkaniyetli davrandığını söyleyenlerin oranı ise en iyi işverenlerde yüzde 71, liste dışı şirketler yüzde 55.

iş ve özel hayat dengesi önemli

Çalışanların çabalarının takdir edilmesini, yeteneklerinin yöneticiler tarafından değerlendirilmesini, fikir ve önerilerine değer verilmesini istediğini belirten Great Place to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp Toprak, “Türkiye’nin En İyi İşverenleri, bu yıl insan kaynakları konsept, uygulama ve tedbirleri açısından önemli gelişimler sağladı. Çalışanları geliştirme, işe alım, entegre etme ve bilgilendirme alanlarındaki gelişim, diğer alanlara göre daha yüksek gerçekleşti. Bu şirketler, iş ve özel hayat dengesini koruyan, acil ihtiyaç halinde çalışanlarını destekleyen, fiziksel ve psikolojik sağlığı önemseyen uygulamalarda diğer şirketlere göre daha iyi sonuçlar aldı.” dedi.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  Chery'nin popüler markası OMODA, İspanya pazarına girdi

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir