Devlet, sosyal medyadan 100 milyon TL vergi toplayacak

Türkiye’deki kullanıcılarının sırtından milyonlarca liralık reklam geliri sağlayan Twitter, Facebook gibi şirketler için yapılan düzenlemede çalışmalar bitmek üzere. Düzenlemeyle Maliye’nin kasasına 100 milyon liralık ek vergi girecek.

Ekonomide son günlerin en sıcak konularından biri de Türkiye’de faaliyet gösteren internet sitelerinin kaçırdığı vergi… İnternet pazarı tüm dünyada büyürken, ülkeler vergilendirme anlamında ciddi sorunlar yaşıyor.

Akşam’ın haberine göre, Türkiye’de online ekonominin büyüklüğü 1 milyar doları geçti. Bu tutarın önemli bölümü başta reklam olmak üzere abone ve kullanıcı gelirlerinden oluşuyor.  Fakat bu şirketlere ilişkin en önemli sorun şu: Gelirlerini Türkiye’den sağlayan bu şirketler söz konusu vergi vermek olduğunda ise kaçacak delik arıyor.

Maliye Bakanlığı yaklaşık 2 aydır Twitter, Google ve Facebook gibi şirketlere ilişkin çok ciddi bir araştırma içinde. Maliye kaynakları, dünyadaki örnekler ve çifte vergilendirme konusunun da masada olduğu çalışmanın artık son aşamaya geldiğinin belirtiliyor.

SONA GELİNDİ

Maliye Bakanlığı bünyesinde kurulan ekip, çalışmanın ardından önümüzdeki günlerde Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e detaylı bir sunum yapacak. Bakan Şimşek de gerekli değerlendirmelerin sonrasında raporu ve yapılacak yasal düzenlemeyi önce Başbakan Recep Tayyip Erdoğan sonra da kamuoyuna açıklayacak. Peşinden de 100 milyon liralık online vergi pastasının Hazine kasasına aktarılmasının zemini de hazırlanmış olacak.

TWITTER NASIL PARA KAZANIYOR?

Twitter hesabı olanlar bilir. Bazen takip etmeseniz bile bir otomotiv ya da perakende şirketinden gelen tweet, sizin hesabınıza düşüyor. İşte siz o tweetleri açtığınız anda Twitter, para kazanmaya başlıyor. Ayrıca ürününüzün reklamını yapmak için Twitter’a minimum 10 bin dolar ödüyorsunuz. Gün boyunca markanızın Twitter’ın en çok konuşulanları ‘Trending Topic’ listesinin başında yer almasını istiyorsanız da en az 15 bin doları gözden çıkarmanız gerekiyor.

İlginizi çekebilir:  Bosch, CES 2017'de akıllı asistanlara odaklanıyor

TWITTER’DAN VERGİ KAYBI NE KADAR?

Bilişim dünyasında yapılan kaba hesaba Türkiye’de atılan her tweet, ABD’li twitter’ın reklam gelirlerine 0,040 kuruşluk kazanç sağlıyor. Türkiye’de günde atılan ortalama 8 milyon yılda ise 2 milyar 920 milyon tweet atılıyor. Tweet başına 0,040 kuruşluk bir hesap varsayıldığında Twitter’ın yıllık Türkiye’den 116 milyon 800 bin liralık kazanç sağladığı görülüyor. Yüzde 20’lik kurumlar vergisi varsayımıyla Maliye yaklaşık 20 milyon liralık vergi kaybına uğruyor.

BİR KURUŞ VERGİ ÖDEMİYORLAR

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da Twitter’ın Türkiye’de yasal bir zemininin olmadığını söyleyerek “Bu kuruluşlar Türkiye’den ciddi para kazanıyorlar. Ama Türkiye’ye bir kuruş vergi ödemiyorlar” demişti.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir