e-Devlet Kapısı’nın 2018 hedefi 30 milyon kullanıcı

Türkiye’nin bilgi toplumuna geçişinde önemli bir dönüm noktası olan e-Devlet Kapısı, hizmete açıldığı 18 Aralık 2008’den bu yana hızla büyüyerek bugün 15.2 milyon kayıtlı kullanıcıya 100’u aşkın kamu kurumuna ait 800’ye yakın hizmetin verildiği büyük bir sistem haline geldi.

e-Devlet Kapısı Mobil

e-Devlet Kapısı hizmetlerine, mobil iletişim araçlarından da ulaşılabiliyor. ‘e-Devlet Kapısı Mobil’ uygulaması Google Play, Apple AppStore ve Windows Phone Store gibi sitelerde en çok indirilen programlar arasında yer alıyor. Vatandaşlar otogar, tren istasyonu ve postane gibi yoğun kullanım mekanlarında kurulan erişim noktaları’ndan e-devlet hizmetlerine erişebiliyor.

60 Belediye e-Devlet Kapısı’nda

e-Devlet Kapısı, ülkemizdeki yerel yönetimlerin belediyecilik hizmetlerini de bünyesine katmaya devam ediyor. 24 ayrı ildeki 60’a yakın yerel yönetim biriminin vatandaşlara verdiği hizmetler e-Devlet Kapısı üzerinden verilebiliyor.

Güvenilirlik ve Kolay Erişilebilirlik

e-Devlet Kapısı, ODTÜ tarafından kamu internet sitesi araştırmasında 2012 yılında Türkiye’nin en iyi kullanılabilirliğe sahip kamu internet sitesi olarak belirlendi. Bunun yanında, 2012 yılında Deloitte Türkiye firmasının araştırmasına göre de internete duyulan güven sıralamasında da e-Devlet, ilk sırada yer alıyor.

Elektronik Kimlik Kartlarıyla e-Devlet Kapısı’ndan Hizmet Alınabilecek

Yakın bir zamanda vatandaşlara verilecek elektronik kimlik kartları ile e-Devlet Kapısı’na erişim mümkün olacak. e-Devlet Kapısı’nın hizmete girmesiyle birlikte, vatandaşlar kendileri ile ilgili bilgilere sadece güvenli kimlik doğrulama yöntemlerinden biri ile giriş yaptıktan sonra erişilebiliyor. Bu sayede kendi bilgilerine başkasının ulaşmasının önüne geçiliyor.

7/24, Her Yerden Adli Sicil Kaydı Alınabiliyor

Haziran 2013’den itibaren Adli Sicil Belgeleri, e-Devlet Kapısı’ndan verilmeye başlandı. Vatandaşlar, 7/24 esasına göre, zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın dünyanın her yerinden adli sicil belgesini alabiliyor. Barkodlu belge doğrulama yöntemi ile adli sicilde muhtemel sahteciliğin önüne geçilebiliyor. Türkiye’de bir günde verilen 45 bin adli sicil belgesi veriliyor. Bunların 12 bini e-Devlet Kapısı üzerinden alınıyor.

Muazzaf ve Yedeklik Yoklamaları e-Devlet Kapısı’ndan

İlginizi çekebilir:  Google sekiz içeriği yasalara aykırı bulup sildi

Vatandaşlar yedek subay ve erler, askere gidecekleri yerleri de e-Devlet Kapısı’ndan öğrenebiliyor. 2013’ün Temmuz ayında vatandaşlardan 120 bin kişi, askerlik yerini e-Devlet Kapısı’ndan öğrendi.

Vergiler Sorgulanıyor, Ödemeler Yakında

e-Devlet Kapısı, vatandaşların devlete olan tüm vergi ve harç borçlarını sorgulayabildiği bir sistem olarak da hizmet veriyor. Ayda ortalama 500 bin kişi borç sorgulamasını bu sistemden yapıyor. Sistem üzerinde devam eden çalışmanın birkaç ay içinde tamamlanması ile, e-Devlet Kapısı ilgili bankanın internet bankacılığına güvenli ortamda yönlendirilerek ödemelerin de elektronik ortamda daha kolay yapılması sağlanabilecek.

Her Yaştan Kayıtlı Kullanıcı Kamu Hizmeti Alabiliyor

  • e-Devlet Kapısı’na 18 yaş üzerinde her yaş ve cinsiyetten kullanıcı giriş yapabiliyor.
  • 18-25 yaş grubunda 1.822 milyon,
  • 26-35 yaş grubunda 4.3 milyon,
  • 36-45 yaş grubunda 3.6 milyon,
  • 46-65 yaş grubunda 4.7milyon ve
  • 66 yaş üzerinde 700 bine yakın kayıtlı kullanıcı e-Devlet Kapısı üzerinden kamu hizmetine ulaşabiliyor.
  • e-Devlet Kapısı, 11.4 milyon erkek ve 3.8 milyon kadın kullanıcıya sahip.
  • 65 yaşın üzerinde 700 bin kayıtlı kullanıcı, emekli aylık ve kesintilerini e-Devlet Kapısı’ndan takip edebiliyor.

Kamu’dan Kamu’ya Bilgi Paylaşımı

‘kamu.turkiye.gov.tr’ adresi üzerinde geliştirilen altyapı ile kamu kurumları vatandaştan belge istemeden e-Devlet Kapası üzerinden elektronik ortamda bilgi paylaşarak işlemlerini yürütebiliyor. Örneğin üniversite öğrencilerinin askerlik tecil işlemleri, üniversiteler ve Milli Savunma Bakanlığı arasında kurulan entegrasyon üzerinden sağlanıyor ve bu sayede öğrencilerin askerlik tecil işlemleri öğrencilerin herhangi bir işlem yapmasına ve belge getir-götürne gerek kalmadan elektronik ortamda gerçekleştiriliyor.

e-Devlet Kapısı Hedefleri

2013 yılı sonunda 25 milyon, 2018 yılında da 30 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşılması hedefleniyor. Kamu kurumlarının bilişim sistemlerindeki veri tabanları da birleştirilerek ‘Kamu Entegre Veri Merkezi’ne dönüşmesi ve merkezileştirilmesi öngörülüyor. 2018 yılında e-Devlet Kapısı üzerinden verilen kamu hizmet sayısının 3000’e yükseltilmesi için çalışmalar devam ediyor.  2023 yılında tüm kamu hizmetleri e-Devlet Kapısı’ndan sunulacak.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir