E-Faturaya geçiş için son 1 ay

Garanti Bankası ile TÜRKKEP arasında yapılan işbirliğiyle, banka müşterileri Kayıtlı Elektronik Posta hizmetlerini TÜRKKEP’ten kolay, hızlı ve özel indirim avantajlarıyla alabiliyor.

Garanti Bankası, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) hizmetlerinde müşterilerine kolaylık sağlamak amacıyla TÜRKKEP ile işbirliği yaptı. Garanti Bankası’nın bireysel ve kurumsal müşterileri, www.garanti.com.tr internet şubesi üzerinden veya banka şubelerinden başvurarak, KEP adreslerini TÜRKKEP’ten yüzde 20 özel indirim avantajıyla alabiliyor.

ABD, Fransa, Belçika, İspanya, Avusturya, Almanya ve İtalya gibi ülkelerde milyonlarca kurum ve birey tarafından kullanılan KEP sisteminin Türkiye’de birkaç yıl içinde 5 milyonun üzerinde bireysel ve kurumsal kullanıcıya ulaşması öngörülüyor. Ayrıca KEP sisteminin kağıt masraflarından en az yüzde 50, gönderi masraflarından yüzde 80 ve arşiv masraflarından ise yüzde 90’dan fazla tasarruf sağlaması bekleniyor.

Türkiye genelinde yaygın TÜRKKEP Başvuru Merkezleri sayesinde Garanti Bankası’nın bireysel ve kurumsal müşterilerine gerekli tüm hizmetler, güvenli, hızlı, kaliteli, kolay ve avantajlı şekilde sağlanıyor; ayrıca isteyen müşteriler TÜRKKEP kayıt yetkililerini kendi adreslerine davet ederek işlemlerini bulundukları yerden yine indirimli olarak gerçekleştirebiliyor. Konu hakkında, TÜRKKEP’e 444 8 537 numaralı Müşteri Destek hattı üzerinden veya destek@turkkep.com.tr adresinden ulaşarak, 7 gün 24 saat her konuda TÜRKKEP’ten destek ve bilgi alınabiliyor.

KEP: Kayıtlı Elektronik Posta Nedir?

KEP, her türlü resmi, hukuki ve ticari e-belgenin yasal geçerli ve güvenli şekilde elektronik ortamda oluşturulması, gönderilmesi, alınması, paylaşılması ve saklanmasını sağlamaktadır. KEP sistemi, TÜRKKEP gibi yetkili KEP Hizmet Sağlayıcıları (KEPHS) tarafından işletilir. Bireysel veya kurumsal kullanıcıların, yetkili KEPHS’den temin ettikleri “hs03.kep.tr” uzantılı KEP adresi sahibi olmaları gerekmektedir. KEP, iletilen içeriğin gizliliğinin ve bütünlüğünün sağlandığı, içeriklerin saklanmadığı, kopyalanmadığı, göndericinin ve alıcının kim olduklarının kesin olarak bilindiği, gönderimlerle ilgili delillerin ve sistem kayıtlarının senet hükmünde kesin delil sayıldığı, güvenilir ve yasal olarak geçerli bir iletişim yoludur. E-Tebligat Yönetmeliği’ne göre, ticaret siciline kayıtlı aktif sayısı 650.000 civarında olan sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler, limited ve anonim şirketler ile tebligat çıkarmaya yetkili merci olan resmi kurumlar, KEP adresi edinmek ve talep edene bildirmek zorundadır.

İlginizi çekebilir:  Türkiye’de online harcamaların yüzde 19’u cepten

KEP, Tebligat Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında yapılan yasal düzenlemelerle hayatımıza girmiştir. KEP ile her türlü resmi, hukuki ve ticari yazışma yasal geçerli ve güvenli olarak yapılabilmektedir. Bireysel ya da kurumsal KEP sahipleri, her türlü yazışma, sözleşme, başvuru, dilekçe, abonelik, kira kontratı, sipariş, teklif, iptal, itiraz, bildirim, tebligat, ihtar, ihbar, bordro, fatura, mutabakat ve benzeri birçok işlemlerini, yazışmalarını ve e-belge paylaşımlarını KEP adresleriyle yapabilmektedir.

Ülkemizde kağıt ortamında yürüyen işlemlerin KEP ile elektronik ortamda yapılması halinde, yılda milyarlarca lira tasarruf edilerek önemli kazançlar elde edileceği, günler hatta haftalar süren işlemlerin birkaç saniyede gerçekleştirilerek hız kazanılacağı, belgelerin elektronik ortamda saklanmasıyla çok önemli verimlilik ve kolaylık kazanılacağı öngörülmektedir. KEP ile ekonomik faydalar elde etmenin yanında, doğanın korunmasına da çok önemli katkılar sağlanmaktadır. Avrupa Birliği e-dönüşüm sayesinde yılda 2,3 milyar avro tasarruf sağladığını açıklamıştır. Yıllık ortalama bir insanın kullandığı kâğıt 1 ağaç kesilmesine neden olmaktadır. Çevre Bakanlığı yetkilileri, Türkiye’de yazışmaların elektronik ortamda yapılması halinde yılda 2.5 milyon ağacın kesilmekten kurtulacağını belirtmişlerdir.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir