Facebook 157 milyon dolar zarar açıkladı

Sosyal iletişim ağı Facebook Mayıs’ta halka arz edilmesinden bu yana yayınlanan ilk sonuçların doğrultusunda hissedarlara yapılan ödemeler nedeniyle 157 milyon dolar zarar ettiğini bildirdi.

Firmanın ikinci çeyrekteki maliyet ve masrafları, geçtiğimiz seneye göre 295% yükselerek 1.93 milyar dolara ulaştı. Personel hisse programları dışarıda bırakıldığında, Facebook 295 milyon dolar karda olacaktı.

Veriler, şirketin geçtiğimiz sene aynı dönemde 240 milyon dolar karda olduğunu gösteriyor. Facebook yaptığı açıklamada, harcamalardaki artışın “hisse bazlı telafi harcamaları” yüzünden meydana geldiğini söyledi.

Şirketin hisseleri, New York borsasının kapanışının ardından yapılan işlemler sırasında %11 düşerek, en düşük rekoru olan 23.94 dolara ulaştı. Mayıs ayında ise yatırımcılar Facebook hisselerini 38 dolardan kapmak için sıraya girmişlerdi.

Satışlar, Haziran ayının sonuna kadar olan 3 aylık dönem içinde %32 artarak 1,1 milyar dolara çıktı. Ancak BBC’nin Teknoloji Muhabiri Rory Cellan Jones’a göre, gelirdeki bu artış şirketin borsa hisselerinin satılmasının yarattığı aldatıcı bir heyecan yüzünden olabilir.

Facebook’u aylık bazda aktif olarak kullananların sayısı, geçtiğimiz seneneye göre %29 artış gösterek 955 milyona ulaşsa da, bazı uzmanlar bu verinin güvenilirliğini sorguluyor. Bunun nedeni de sosyal iletişim ağı sitesindeki sahte profillerin yoğunluğu.

Telefon üzerinden gün boyunca aktif bir şekilde Facebook kullananların sayısının geçen seneye kıyasla %67 artışla 543 milyon olduğu gözüküyor.

Ancak kullanıcılarının bilgisayardan ziyade mobil cihazlarından bağlanmayı tercih etmeye başlamadığı Facebook’un, nasıl kar edeceği sorusunu cevaplaması gerekiyor.

Reklam geliri elde etmenin zorlaşmasıyla, şirketin kullanıcı başına kazandığı para da azalmaya başladı. Geçtiğimiz sene aynı dönemde %53 düşüş gösteren faaliyet kar marjı, bu sene %43 daha geriledi.

Menlo Ventures’un Genel Müdürü ve Facebook hissedarı Shervin Pishevar, BBC’ye şirketin hisse fiyatlarıyla ilgili endişeli olmadığını söyledi. Pishevar, “Kısa vadede herhangi bir tahmin yürütülebileceğine inanmıyorum. Biz uzun vadeye bakıyoruz ve ortaya çıkan rakamlar oldukça enteresan” diyor.

İlginizi çekebilir:  Netflix keyfi artık tüm Philips Smart TV’lerde

Facebook’u mobil cihazlar üzerinden kullananların sayısındaki artışın ilginç olduğunu da ekleyen Pishervar, “İnsanların zaman ve paralarını nasıl harcadıkları düşünüldüğünde, bu durum Facebook’un büyümesini sağlıyor” dedi.

BBC’nin haberine göre, Gloucestershire Üniversitesi’nden iletişim ve sosyal medya uzmanı David Phillips ise Facebook’un mobil cihazlardan gerçekten para yapıp yapamayacağını sorguluyor.

Phillips, Farmville gibi Facebook üzerinden oynanan oyunlardan bahsederek, “Geliri artıracak şeyin reklamdan ziyade meşguliyet olduğunu düşüyorum. Telefon üzerindeki meşguliyet durumu çok ama çok bağımlılık yapan bir şey” diyor.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir