mobil prodüksiyon Görkem Yeğin Mert

Facebook, Türkiye’de mobil prodüksiyon eğitimi verdi

Facebook, Paris ve Londra’dan sonra “Fit For Purpose” eğitim etkinliğini ilk kez Türkiye’de gerçekleştirdi. Etkinlik, prodüksiyon ve post-prodüksiyon şirketlerinin mobil iç görülerden ve dünyaca ünlü mobil örneklerin yaratıcılarının deneyimlerinden faydalanmalarına yardımcı olmaya odaklandı.

Çok sayıda yapımcıyı, yönetmeni ve prodüksiyon ve post-prodüksiyon şirketi çalışanını ağırlayan ve mobil prodüksiyon, mobil çekim ve mobil anatomi gibi birçok farklı konuyu içeren “Fit For Purpose” etkinliği, mobil sektörün etkisine, zorluklarına ve yarattığı fırsatlara dikkat çekmeyi amaçladı.

Facebook Türkiye Creative Shop Kreatif Stratejisti Görkem Yeğin Mert’in açılış konuşmasıyla başlayan etkinlik, Facebook’un Maslak’taki yeni topluluk merkezi Facebook İstasyon’da gerçekleşti. Etkinliğin devamında, farklı konulara odaklanan paneller ve konuşmalar yer aldı.

Görkem Yeğin Mert, Facebook’un mobil sektörüne ilham vermeyi hedeflediğini dile getirerek sektör çalışanlarının başarılı çalışmalar üretebilmeleri için onlara ihtiyaç duydukları bilgileri vermeyi amaçladıklarını söyledi.

“Yapımcılar ve yönetmenler, Facebook ve Instagram için önemi gittikçe artan bir kitle. İşte bu nedenle, Londra ve Paris’ten sonraki üçüncü Fit For Purpose etkinliğini İstanbul’da düzenledik. Bu etkinlikle amacımız, mobilin sektördeki etkisinin yanı sıra yaşanılan zorluklara ve ortaya çıkan fırsatlara değinmek.

Platformlarımızdaki mobil öncelikli reklamların, geleneksel televizyon reklamlarına kıyasla iki kat daha iyi performans gösterdiklerini görüyoruz. Bu nedenle, prodüksiyon şirketlerinin platformlarımızda daha iyi çalışmalar üretebilmeleri için onlara ihtiyaç duydukları bilgileri ve araçları sunmaya çalışıyoruz.”

“Yapımcılar Paneli” panelistlerinden DEPOfilm kurucusu ve baş yapımcısı Ender Sevim, “Fit for Purpose” etkinliğinde yer almaktan çok keyif aldığını belirterek sözlerine şöyle devam etti:

“Mobil kullanımın hayatımızın büyük bir yüzdesine girmesiyle birlikte, reklam endüstrisinde yeni bir dönem başladı. Birbirinden farklı medya kullanımları oluştukça, fikirlerin, yaratıcılığın, iletişimin düzeyi ciddi anlamda arttı. Burada da yine biz yapımcılara görev düşüyor. Yetenekleri keşfeden, onları parlatan, iyi fikrin uygulamasını iyi planlamalarla yine mükemmel yapan bizler olmalıyız ki, mobil dünyanın sağladığı sonsuz imkanlar ortaya çıkan güzel işlerle karşılığını bulabilsin.”

İlginizi çekebilir:  Facebook Uber ile taksi işine giriyor

“Yönetmenler Paneli”nin moderatörlüğünü üstlenen PTOT Film yönetmeni Ozan Açıktan ise, bu tarz etkinliklerin önemini vurgulayarak, sadece mobil için tasarlanmış fikirlerin reklam endüstrisini daha ileriye taşıyacağının altını çizdi.

“Fit For Purpose” eğitim etkinliği, “Direct For Purpose” adını verilen ve STK’lara yönelik başlatılan mobil reklam filmi yarışmasının brifingi ile sona erdi. Çöpüne Sahip Çık Vakfı iş birliğiyle düzenlenen mobil prodüksiyon yarışması, tek kullanımlık ürünlerin azaltılmasının önemine dikkat çeken eserlerin yaratılmasını amaçlıyor.

Başvuruları 8 Kasım tarihine kadar devam eden “Direct For Purpose”‘ın kazananı, 22 Kasım 2019’da açıklanacak.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir