Facebook, yüksek kâr açıkladı

Sosyal paylaşım sitesi Facebook’un ikinci çeyrekte net kârı yüzde 138 artarak yaklaşık 800 milyon dolara ulaştı. Şirketin kâr artışında reklam gelirlerinin büyük etkisi oldu.

2013 yılında reklam gelirlerinden 2, 68 milyar dolar gelir elde eden Facebook geçen senenin ikinci çeyreğine göre bu yıl reklam gelirlerini yüzde 67 artırdı. Şirketin reklam gelirlerinde mobil reklamlar ise yüzde 62 payla öncü rol oynadı.

2012 yılında hemen hemen hiç mobil reklamı almayan Facebook’un bu alanda artan payı uzmanlar tarafından başarı olarak nitelendiriliyor. Buna karşın şirketin büyümesi maliyetlerde de artış getirdi.

2013 yılında 1,52 milyar olan maliyetler geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 22 arttı. Facebook’un kurucusu ve baş yöneticisi Mark Zuckerberg, ikinci çeyrekte şirketin başarılı bir performans gerçekleştiğini söyledi.

BBC’nin haberine göre, Facebook kullanıcılarının da arttığına dikkat çekten Zuckerberg, şirketin farklı bölgelere ulaştıkça yeni fırsatlar yakaladığını dile getirdi. Facebook’un 1 milyarı mobil olmak üzere şu an 1,32 milyar kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam bir önceki yıla oranla yüzde 14 artış anlamına geliyor.

Facebook son yıllarda yeni yatırımları ile dikkat çekiyor. Daha önce Instagram ve WhatsApp’ı satın alan Facebook Mart ayında ünlü sanal gerçeklik cihazı Rift’in yapımcısı Oculus’u satın aldığını açıklamıştı. Oculus’un Facebook’a maliyeti 2 milyar dolardı.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın