Dünyanın en büyük e-ticaret Åirketi eBay’in Türkiye iÅtiraki GittiGidiyor.com, 8.5 milyonun üzerinde kayıtlı üyesi, ayda 28.5 milyonun üzerinde ziyaret sayısıyla, 2013 yılının ilk yarısını yüzde 90âlık büyüme ile kapattı. Her 3 saniyede bir ürün satılan site, 2012 yılında da yüzde 46 oranında büyümüÅtü. 2015 yılında Türkiyeânin en büyük e-ticaret platformu olmayı hedefleyen GittiGidiyor.com, bu hedefine ulaÅırsa, iÅ hacmini, üç yılda üçe katlamıŠolacak.
Türkiyeânin en iÅlek alıÅveriÅ merkezi GittiGidiyor.com üzerinde, aylık ortalama 700 bin adet satıŠile, 2001 yılından bu yana 18 milyonun üzerinde iÅlem gerçekleÅtirildi. Teknoloji ürünlerinden giyime, kiÅisel bakımdan ev ve bahçe ürünlerine kadar geniÅ bir ürün yelpazesi bulunan GittiGidiyor.com, 2012 yılında yüzde 46 büyürken, 2013 yılının ilk yarısında da sürdürülebilir büyüme performansını artırarak devam ettirdi ve yüzde 90âlık bir büyüme oranı yakaladı.
Kârlı bir Åekilde büyüdüklerini belirten GittiGidiyor.com Genel Müdürü Cenk Angın, â2015 yılı için kendimize bir hedef koyduk: 2012 yılındaki iÅ hacmimizi üç katına çıkarmıŠolacaÄız. 2012 yılında yakaladıÄımız %46 büyüme oranı, 2013 yılının ilk altı ayında %90 oranına ulaÅtı. Ãstelik bu büyümeyi, kârlılıÄımızı koruyarak gerçekleÅtirdik. Amacımız, hem alıcılar hem satıcılar için tek adres olmak; bu hedefe de ulaÅacaÄımıza inanıyoruz.â dedi.
eBayâin toplam etkin ticaret hacmi 51 milyar dolara ulaÅtı
GittiGidiyorâu satın alarak Türkiyeâdeki e-ticaret sektörüne hızlı bir giriÅ yapan dünyanın en büyük e-ticaret Åirketi eBay de büyüme rakamlarını açıkladı: 2013âün ikinci çeyreÄinde, Åirketin toplam etkin ticaret hacmi %21 büyüyerek 51 milyar dolara ulaÅtı. Bu büyüme, Åirketin global ticaret platformlarının gücünü gösteriyor.
Marketplace, PayPal ve GittiGidiyor gibi eBay iÅtirakleri, her yerde küçük, büyük tüm maÄazaları, perakendecileri, toptancıları, bireysel satıcıları ve markaları tüketicilerle buluÅturuyor. 2013âün ikinci çeyreÄinde sınırötesi ticaret, toplam etkin ticaret hacminin %22âsini oluÅturarak 11 milyar dolar mertebesinde gerçekleÅti. Aynı çeyrekte 3 milyon yeni mobil kullanıcıyla %90 büyüyen mobil ticaret, Åirketin büyümesinde etkin bir rol üstlendi ve mobil ticaretteki liderliÄini perçinlemiÅ oldu.
GittiGidiyor Genel Müdürü Cenk Angın, âE-ticarette, en hızlı büyüyen kanallardan birisi mobil. 2013 yılının ikinci çeyreÄinde, global mobil e-ticaret hacmimiz %90 oranında büyüdü ve 3 milyon yeni müÅteri kazandık. Biz de GittiGidiyor olarak, bu alanda önemli yatırımlar yapıyoruz; iOS ve Android mobil telefon uygulamalarımızı ve mobil sitemizi yeniledik; tablet uygulamalarımız da çok yakında hizmete giriyor olacak.â dedi.
Cep telefonu ve tabletler en çok ilgi gören ürünler
2012 yılında Youth Insightâın gerçekleÅtirdiÄi araÅtırma sonuçlarına göre, gençlerin en sevdiÄi alıÅveriÅ sitesi seçilen GittiGidiyor.comâda, aktif kullanıcıların yüzde 5âini satıcılar oluÅtururken yüzde 95âi de alıcılardan oluÅuyor. Kullanıcıların yüzde 45âi Ä°stanbul, Ankara, Ä°zmir gibi büyükÅehirlerde yaÅıyor. En çok satılan ürün kategorilerinin baÅında, cep telefonu ve aksesuarları, bilgisayar, tablet, ev / bahçe & dekorasyon geliyor.
GittiGidiyor.com, Sıfır Risk sistemiyle online alıÅveriÅi daha keyifli ve güvenli kılan bir ödeme-onay sistemi kullanıyor. Bu sistemle, alıcı ürünü satın aldıÄında, ürün bedeli GittiGidiyor havuz hesabına aktarılıyor ve alıcı ürünü teslim alıp onay vermedikçe, ürün bedeli satıcıya aktarılmıyor. Böylece, ne alıcı ne de satıcı için herhangi bir maÄduriyet riski oluÅmuyor.