Google’ın gözlüğüne karşı kampanya

İnternette mahremiyeti korumaya yönelik kampanya grubu, Google’ın akıllı gözlüğü ve diğer sanal gerçeklik aygıtlarının, mahremiyeti korumanın mümkün olmadığı bir ortam yarattığı tehlikesine karşı uyarıda bulundu.

Uyarı, gözlüklerin kullanım zamanının sınırlanmasını isteyen “Sayborgları Durdurun” kampanya grubundan geldi. Grup üyeleri, topyekün bir yasaktan yana olmadıklarını, ancak insanların bütün teknolojik gelişmeleri kaderci bir yaklaşımla kabul etmemeleri, teknoloji kullanımına sosyal ve fiziksel sınırlamalar getirmeleri konusunda uyarıda bulunduklarını ifade ediyor.

Şubat ayında başlatılan Londra merkezli “Sayborgları Durdurun” kampanyası, Google gözlüklerinin piyasaya sürüleceği 2014’ten önce fazla bir gelişme olmasını düşünmüyor. “Sayborg” kelimesi, “insan ve robot karışımı sibernetik organizma” olarak tarif ediliyor.

Google, “Sanal gerçeklik gözlükleriniz olsaydı ne yapardınız?” sorusuyla şimdiden Twitter’da reklam yapmaya başladı. Kamerası olan gözlükler küçük bir ekran yardımıyla görüntü aktarıyor. Bu aygıtlar sesli talimat yoluyla çalışıyor. Kampanya, Google gözlükleri ve diğer bireysel gözetim aygıtlarının kullanılmaması yönünde uyarıda bulunan afişler bastırdı.

Yürütülen kampanya sonucunda medyada gözlüklerle ilgili çıkan haberlerde “dünyayı geliştirecek muhteşem yeni aygıt” tanımlaması yerine artık “tarihteki en tartışmalı aygıt” tanımlamasının kullanılmaya başlandığı ifade edildi.

Kampanya grubu, Google gözlüklerine ve benzer aygıtlara konulmuş bir açıklama yoluyla kullanıcılara ne zaman kaydedildiklerini bildiren bir uyarı sistemi getirilmesini talep ediyor.

BBC’nin haberine göre, teknolojiye karşı olmadığını vurgulayan grup, toplum ve demokrasi açısından, insanların kaydedilme, yayımlanma ya da koğuşturmaya uğrama korkusu olmadan yaşamalarının önemini ifade ediyor.

Google ise yaptığı bir açıklamada, yeni teknolojilerin toplumda önemli yeni sorunlar gündeme getirdiğini ve gözlüklerin tasarımına büyük önem verdiklerini ifade etti.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  Ashton Kutcher yeni Steve Jobs arıyor

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir