Kartpostallar yerini sosyal medyaya bıraktı

Avrupa’nın en çok kullanılan uçak bileti karşılaştırma motoru Skyscanner’ın düzenlediği son anketin sonuçlarına göre, tatildeyken sevdiklerine kartpostal göndermek yerini sosyal medyaya bıraktı. Seyahatseverlerin yaklaşık üçte biri tatildeyken kartpostal göndermek yerine aileleri ve arkadaşlarıyla artık sosyal medya aracılığıyla iletişim kuruyor.

Bir zamanların en yaygın alışkanlıklarından biri olsa da, sevdiklerine gittikleri yerden kartpostal gönderenlerin sayısı artık oldukça azaldı. Dünyada bini aşkın havayolunun milyonlarca noktasını tarayarak en hesaplı uçak bileti alternatiflerini karşılaştırmalı olarak sunan Skyscanner, seyahatseverlerin gidecekleri yeri nasıl araştırdıklarını ve gittikleri yerden aileleri ve arkadaşlarıyla ne şekilde iletişim kurduklarını araştırdı.

Anketin sonuçlarına göre katılımcıların yaklaşık %30’u tatile gittiklerinde sosyal medya hesaplarına bağlanıyor. En çok tercih edilen platform ise %26 oy ile Facebook olarak öne çıkıyor. Tatilde Facebook kullananların %20’si birkaç günde bir Facebook’a bağlanarak durum güncellemesi yaparken, yaklaşık %5’i ise gün içinde  birkaç saatte bir haber kaynaklarını kontrol ediyor.

Yurt dışından Türkiye’ye kısa mesaj göndermek mesaj başına neredeyse 1 TL’yi bulsa da seyahatseverlerin yaklaşık %15’i telefonlarından kısa mesaj göndererek iletişim kurduklarını söylüyor. Katılımcıların %20’si ise tatilde rahatlayıp, alışıldık düzenden kopmayı ve günlük hayatın yükünü omuzlarından atmayı tercih ediyor ve sevdikleriyle iletişim kurmak için herhangi bir çaba göstermiyor.

Anket sonuçları aynı zamanda seyahat acentesi broşürlerinin de modasının geçtiğini ortaya koyuyor. Katılımcıların %89’u tatil planlarını yaparken broşürlere bakmadıklarını belirtiyor. Seyahat destinasyonlarını belirlemek için katılımcıların %23’ü seyahat acentelerinin internet sitelerini ziyaret ederken, %22’si yine sosyal medyaya yöneliyor. Arkadaş ve tanıdıklarından tavsiye isteyenlerin oranı ise %15.

Seyahat edilecek destinasyona karar vermek için tercih edilen bir diğer mecra ise gazete ve dergiler; katılımcıların %10’u yeni destinasyon fikirlerini sevdikleri yayınlardan alıyor.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  İşte TOYOTA GAZOO Racing 2024'te yarışacak araçlar

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir