kırmızı otomobil

Araç renginde hayaller kırmızı gerçekler beyaz

Dijital pazarlama platformu SEMrush’ın verileri araç satın almada ilk tercihimizin kırmızı olduğunu, ancak satın alma sürecindeki diğer dinamiklerin bu seçimi değiştirdiğini ortaya çıkardı. Kırmızıyı sırasıyla mavi, sarı ve siyah takip ediyor.

İnternette aranan kelimeler üzerinde araştırma yapan dijital pazarlama platformu SEMrush, Türkiye’de son 1 yıl içinde yapılan araç rengi arama sonuçlarını ortaya koydu. Türkiye’de yapılan araç rengi aramalarında kırmızı, diğer renklere büyük fark atarak ilk sıraya yerleşti.

Kırmızıyı sırasıyla; mavi, sarı, siyah, beyaz ve gümüş renkleri takip etti. Geçen 12 ay içinde yapılan araç rengi aramalarında kırmızı rengin aranma oranı yüzde 60 oldu.

Kırmızı renk hız, heyecan ve tutkuyu yansıtıyor

İnternette en çok aranan araba renkleri araştırması, yollarda rastladığımız araba renkleri ile reklamcıların tüketicinin ilgisini çekmek için kullandıkları renklerin birbirinden çok farklı olduğunu da ortaya koyuyor.

Araştırma Türkiye’de araç rengi aramalarının büyük farkla önde olan kırmızı ve diğer renkler olan mavi, sarı, siyah, beyaz ve gümüş arasında bölündüğünü gösteriyor.

Kırmızı rengin çekiciliği Türkiye’de yapılan araç rengi arama sonuçlarında da kendisini gösterdi. Psikologlara göre kırmızı; hız, heyecan ve tutkuyu yansıtıyor.

Satın alma esnasında tercih değişiyor

Türkiye otomotiv pazarının dinamikleriyle bölgenin dikkat çeken pazarları arasında yer aldığını kaydeden SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan, Türkiye otomotiv pazarının bölgenin dikkat çeken pazarları arasında yer aldığını belirtti.

Zeidan, şöyle devam etti: “Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre Türkiye’de 2017 yılında yaklaşık 1 milyon aracın satılması pazarın dinamizmini gözler önüne seriyor.

Renk seçiminde ikinci el satış kararı da etkili

Araştırmamızın sonuçları, insanların reklamlarda kullanılan araba renklerinden etkilenerek internette arama yaptığını gösteriyor.

Araç satın almada en önemli kriterlerden biri olan renk seçimi, çoğu zaman aracın ikinci el satışı düşünülerek yapılıyor.

İnsanlar satın alma noktasına geldiklerinde renk konusunda karar değiştiriyor. Hayal edilen araba kırmızı iken, satın alınan araba gri, beyaz ya da siyah oluyor.”

Vatandaş reklamcılarla aynı fikirde değil

Dijital pazarlama araçları kullanılarak analiz edilen bu tip tüketici tercihlerinin pazarlama ve reklam uzmanları için kritik önem taşıdığına dikkat çeken Zeidan, araba kampanyaları geliştirilirken tüketicinin hayalleriyle satın alma kararı arasındaki makasın açıklığının analiz edilmesi gerektiğine dikkat çekti.

İnternette en çok aranan araba renkleri araştırması, yollarda rastladığımız araba renkleri ile reklamcıların tüketicinin ilgisini çekmek için kullandıkları renklerin birbirinden çok farklı olduğunu da ortaya koyuyor.

Diğer en çok aranan araç renklerinin karakterleri şöyle:

Mavi: İstikrar ve dinginlik
Sarı: Neşe ve olumluluk
Siyah: Gizem ve mevki
Beyaz: Tazelik ve pratiklik
Gümüş: Yenilikçilik ve teknoloji

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın