MÜYAP, Youtube’tan fazla para almak için hile mi yaptı?

Milliyet gazetesi yazarı Ali Eyüboğlu, Müzik Yapımcıları Derneği’nin (MÜ-YAP) Youtube üzerinde açtığı kanalda, daha fazla reklam geliri elde etmek için hile yaptığını ileri sürdü. Eyüboğlu’nun, “Müzik Dünyasında Büyük Sahtekarlık” başlıklı yazısı şöyle:

MÜZİK DÜNYASINDA BÜYÜK SAHTEKÂRLIK

Şarkıların görüntülenme sayılarının manipüle edildiğine dair söylentiler vardı. Sonunda Youtube, 261 milyon sahte görüntülenme yapıldığını saptadı. Büyük sahtecilik…

Türkiye, uluslararası yarışlarda bir yığın milli halterci veya atletin “dopingli” çıkmasının şokunu üzerinden atamadan “er meydanı”na düşen bombayla iyice sarsıldı.
Çünkü “doping” sahtekârlığı sonunda “er meydanı”na da sıçradı.
“Altın Kemer” tarihinde ilk kez “doping” yüzünden el değiştirdi…
Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nun birincisi bile dopingli çıkan Türkiye’ye bir darbe de Youtube’dan geldi…
Youtube da “doping” yapan şarkıcıları saptadı.
Nasıl mı?
Şöyle:
Türk müzik sektörünün ürettiği şarkıları yasal olarak görüntüleme mecralarından biri Youtube…
O yüzden müzik yapımcılarının temsilcisi MÜ-YAP da bir kanal açtı bu sitede.
O tarihten bu yana müzik yapımcıları, repertuvarlarındaki eserleri üyesi oldukları MÜ-YAP’a gönderdi, onlar da bunları Youtube’da açtıkları kanal üzerinden müzikseverlerin hizmetine sundu.

Denetimde ortaya çıktı

Youtube’un şarkı görüntüleme trafiğini aylık düzenli olarak yayınlayan tubefilter.com adlı bir site var. Temmuz 2013’e kadar MÜ-YAP bu listede hep zirvedeydi.
“Top 100”de 2’ncilikle 20’ncilik arasında gidip gelen MÜ-YAP, Temmuz 2013’te ilk 100’e bile giremedi.
Müzik sektörünü şoke eden bu duruma tubefilter.com, listesinin başına düştüğü şu notla açıklık getirdi:
“MÜYAP, bu ayki listede yok. Çünkü Youtube, yaptığı denetim sonunda MÜYAP’ın
261 milyon görüntülemesini gerçek indirme ya da görüntüleme olmadığı gerekçesiyle sildi. O yüzden MÜYAP sıralamaya giremedi.”
Az-boz bir sahtekârlık değil bu…
Sporcuların doping kullanarak şampiyon olup, madalya kazanması neyse, bir şarkıcının gerçek olmayan rakamlarla internette rakipsiz gösterilmesi aynı şey…
Haksız rekabetten öte, haksız kazanç da söz konusu…
Bu sahtekârlığı, hileyi yapanların kimler olduğunu bilmiyorum.
Şarkıcıların bizzat kendileri de organize etmiş olabilir bu sahtekârlığı, menajerleri, yapımcıları ya da şarkıcıların hayranları…

İlginizi çekebilir:  Google'dan New York'ta bedava internet erişimi

Ne kadar tık, o kadar para

Sonuçta bu hilenin marjinal faydasının kime ya da kimlere yaradığı belli.
Şarkıcıya ve yapımcısına…
Çünkü bu sitenin reklam gelirini MÜ-YAP, tıklanma sayılarına göre dağıtıyor yapımcılara…
261 milyon görüntülemenin silinmesi ne demek?
Twitter, aktif olmayan hesapları temizlemesine benzemez Youtube’un MÜ-YAP’ın hanesine yazılan 261 milyon şarkı-klip tıklanmasının silinmesi…
Reklam pastasından kocaman bir dilimin hak edenlere değil de hilekârlara verilmesi, bazı şarkıcıların da, “Şu şarkım internette şu kadar tıklandı” diyerek haksız rekabete yol açması demektir bu…
Türkiye’de bazı yapımcılar ve şarkıcıların, şarkıların
görüntülenme sayılarını manipüle ettiğine dair söylentiler vardı.
Hatta bazı yapımcılar MÜ-YAP’tan Youtube’a başvurup, denetim yaptırmasını dahi talep etti, ama nedense bu mümkün olmadı.
Nasıl olduysa oldu, sonunda Youtube, denetim mekanizmasını devreye soktu ve 2013’ün altı ayında MÜ-YAP’ın sitesi üzerinden 261 milyon sahte
görüntüleme yapıldığını
saptadı.
Şimdi MÜ-YAP yönetimine düşen görev, Youtube’un ortaya çıkardığı bu sahtekârlığı kimin ya da kimlerin yaptığını ortaya çıkarmak.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir