PC pazarının lideri Lenovo

Lenovo, IDC raporuna göre %17,7 pazar payı ile dünyadaki liderliğini sürdürürken, Türkiye’de de hem PC pazarının hem de dizüstü bilgisayar pazarının açık ara birincisi oldu.

Dünyanın en büyük PC üreticisi Lenovo, dünya nüfusunun dörtte birini oluşturan en büyük yedi PC pazarının beşinde pazar liderliği elde etti. %17,7 rekor pazar payı ile bir numaraya yerleştiği 2013/14 yılı ikinci finansal çeyrek boyunca 9,8 milyar ABD doları çeyrek dönem geliri elde etti ve art arda 18 çeyrek boyunca pazarın genelinden daha fazla büyüyen marka oldu. Çeyrek dönem boyunca dünyada her saniye 4 Lenovo ürünü satıldı.

Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA bölgesinde pazar,%16 küçülürken, %15 pazar payı ile ikinciliğini pekiştirdi. Şirketin “koru ve saldır” stratejisini küresel ölçekte güçlü bir şekilde yürütmesi, yenilikçi ürün portföyü ve PC+ gelirlerinin artması bu başarıyı beraberinde getirdi.

Dünyadaki istikrarlı başarısını Türkiye’de de sürdüren Lenovo, %11,3 oranında küçülen PC pazarına rağmen yıldan yıla %95,4 büyüyerek, %18,2 pazar payına ulaştı ve Türkiye’de pazar lideri oldu. Lenovo, Türkiye’de ayrıca %11 küçülen dizüstü bilgisayar pazarında yıldan yıla %95 büyüyerek, %23,6 pazar payı ile liderliğe yerleşti. Ayrıca yine %11,8 küçülen masaüstü bilgisayar pazarında ise yıldan yıla %111 büyüyerek 3.sıraya yerleşti.

Lenovo, PC pazarında kazanmış olduğu liderliğin yanı sıra, pazara sunalı henüz çok kısa bir süre olmasına rağmen, yıldan yıla iki kat büyüyerek toplam iş hacminin %15’ini oluşturan PC+ alanındaki ürünleri ile olağanüstü performans göstererek, PC+ çağında gelecek için güçlü bir temel oluşturmaya devam ediyor. Uzun yıllardır yatırım yaptığı tablet, akıllı telefon, akıllı televizyon ve diğer akıllı mobil cihazları içeren PC+ pazarındaki büyümesi ile adından söz ettiren Lenovo, benimsemiş olduğu yenilikçi yaklaşımı ile liderliğini koruyarak faaliyet alanını çeşitlendirmeye ve sektörü yönlendirmeye devam ediyor.

Lenovo Başkanı ve CEO’su Yang Yuanqing “Rekor gelir ve rekor kâr elde ederek kârlılığımızı büyük ölçüde artırdık. Sektörün gidişatı konusunda oldukça umutluyuz. Kurumsal canlanmadan fayda sağlayan PC pazarı gücünü topluyor ve tablet alanındaki büyüme, gelişmekte olan pazarların yanı sıra, giriş ve giriş seviyesinin hemen üzerindeki segmentlere kaymaya devam ediyor. Bunlar Lenovo’nun güçlü olduğu alanlar. Bu fırsatları yakalayacağımızdan ve güçlü bir şekilde büyümemize devam edeceğimizden eminiz.” dedi.

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı ise elde edilen birincilik ile ilgili olarak “1,5sene öncesinde başlayan yeniden yapılanma sürecinin ardından, pazardaki liderliğimizi elde etmiş olmaktan son derece memnun ve gururluyuz. Pazarda, kurumsal segmentteki başarımızı, tüketici segmentine de taşıyarak, yenilikçi ürün portföyümüz, dinamik ve tüketici ihtiyaçlarına önem veren Lenovo ekibimiz, değer katan iş ortaklarımız ve şirket kültürümüz ile lider marka olduk. Ancak oyunun henüz yeni başladığını düşünüyorum. Türkiye, Lenovo için stratejik ülkelerin arasında ilk sıralarda gelmektedir. Dünyada PC+ alanında elde ettiğimiz başarıyı, Türkiye’ye de taşıyacağız. Tabletlerimizin, tasarım, kullanım kolaylığı ve dayanıklılık gibi avantajlarının tüketicimiz tarafından beğeni ile tercih edileceğine eminiz. Her alanda pazar büyümesinin üstünde büyüyerek tüketicimize en iyi ve yeni ürünleri en hızlı şekilde sunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın