RFID Bagaj Kartı

RFID Bagaj Kartı nasıl kullanılır?

Türk Hava Yolları, RFID Bagaj Kartı uygulaması başlattı. Uygulama sayesinde yolcular, seyahatleri sırasında bagajlarıyla ilgili yaşayabilecekleri aksaklıklara kısa sürede çözüm bulurken, aynı zamanda bagajlarının belirli noktalardaki hareketlerinden haberdar olabiliyor.

İşte RFID Bagaj Kartı ile ilgili bilmeniz gerekenler:

Kartınız bagajınızın içine yerleştirildiğinde belirli noktalarda bulunan okuyucular tarafından algılanarak, ilgili birimlerimize anlık bildirimler iletilmesini sağlar. Bu sayede herhangi bir aksaklık durumunda sizlere etkin ve hızlı bir çözüm sunabiliriz.

Ek olarak, uçuşunuz sonrasında bagajınız bagaj teslim alanına ulaştığında SMS ile bilgilendirilirsiniz. Böylece bagajınız teslim alanına ulaşana kadar beklemek zorunda kalmaz, o sürede diğer ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.

RFID Bagaj Kartı “Radyo Frekansı ile Tanımlama” anlamına gelen RFID teknolojisi ile çalışır. Türk Hava Yolları tarafından sunulan RFID teknolojisi belirli havalimanlarında bulunmaktadır.

Nasıl kullanılır?

RFID Bagaj Kartı, Miles&Smiles üyeliğinizle entegre çalıştığından, kart içerisinde kişisel bilgileriniz yer almaz. Sizinle Miles&Smiles hesabınızdaki iletişim bilgileriniz aracılığıyla iletişime geçilir.

Bagaj kartınızı aşağıdaki 4 adımı takip ederek kolayca kullanabilirsiniz.

Kartınızı tanımlayın.
Kartınızı bagajınızın içine yerleştirin.
Bagajınız teslim alanına ulaştığında SMS ile bilgilendirileceksiniz.
Bagajınızla ilgili aksaklık yaşanması durumunda havalimanındaki yetkili personele bagajınızın içinde RFID Bagaj Kartı olduğunu bildirin.

1. Bagaj kartını tanımlama

Bagaj kartını kullanabilmeniz için öncelikle sisteme tanımlatmanız gereklidir. Tanımlama işleminden sonra kartınız sistem tarafından tespit edilebilir olacaktır.

Kart tanımlama işlemini kolayca yapabilirsiniz.

  • Miles&Smiles hesabınıza giriş yapın.
  • “Kişisel Bilgilerim” sayfasını ziyaret edin.
  • “Bagaj kartlarım” bölümünde yer alan “Farklı bir bagaj kartı ekleyin” butonuna basın.
  • Kartınızın üzerindeki 11 haneli kodu ilgili bölüme girin ve kaydedin.

Eklediğiniz bagaj kartlarınızın aynı sayfada listelendiğini göreceksiniz. Miles&Smiles bilgilerinizin güncel olmasına ve uygun formatta olduğuna dikkat etmelisiniz. Bagajınızla ilgili aksaklık yaşanması durumunda buradaki iletişim bilgileriniz aracılığıyla sizinle iletişime geçilecektir.

2. Bagaj kartının bagaja yerleştirilmesi

Bagaj kartınızı tanımlandıktan sonra bagajınızın cep bölümüne yerleştirin ve seyahatiniz sırasında bagajınızın içinde olduğundan emin olun. Bagajınızın içinde yalnızca bir adet bagaj kartı olması yeterlidir. Bagaj kartınızı elektronik cihazlardan ve gıda malzemelerinden uzağa yerleştirmeniz gereklidir.

3. Bagajın teslim alanına ulaşması

Bagajınız, uçuşunuzun sona ermesi ile bagaj teslim alanına yönlendirilir. Bagaj kartınızın içinde yer aldığı bagajınız teslim bandına ulaştığında size SMS ile bilgilendirme yapılacaktır. Bu bilgilendirme mesajını alabilmeniz için cep telefonunuzun uçuş sonrasında açık konuma getirildiğinden emin olun. Bu hizmet şu an için sadece Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Geliş Terminali’nde geçerlidir.

4. Bagajla ilgili aksaklık yaşanması

Bagajınızla ilgili aksaklık yaşanması durumunda havalimanındaki ilgili personele bagajınızın içinde Türk Hava Yolları RFID Bagaj Kartı olduğunu mutlaka söyleyin. Bagaj kartınız, yaşanan aksaklığa çözüm aşamasında devreye girer ve aksaklığın hızlıca çözümlenmesine yardımcı olur. Bagajınız tespit edildikten sonra Miles&Smiles üyelik bilgileriniz aracılığıyla sizinle iletişime geçilir.

RFID Bagaj Kartı, Shop&Miles’dan uçuş mili karşılığında satın alınabiliyor.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın