‘Sahur saatlerinde online alışveriş 2 kat arttı’

Kliksa.com verilerine göre online alışveriş, Ramazan ayında sahuru da içeren 02.00-05.00 saatleri arasında 2 kat artış gösterdi.

Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu Kliksa, Ramazan ayı boyunca yaşanan alışveriş yoğunluğu ve en çok tercih edilen ürünlerine ilişkin verilerini açıklandı. Buna göre, online alışveriş, Ramazan döneminde sahuru da içeren 02.00-05.00 saatleri arasında 2 kat arttı.

Türkiye genelinde Ramazan’da gün boyunca en çok akıllı telefon, bebek bezi, oto lastiği, parfüm ve elektrikli süpürge satın alındı. Bilgisayar, telefon, anne bebek ve oyuncak, elektrikli ev aletleri ve beyaz eşya kategorileri ise yoğun rağbet gördü. En çok online ürün satın alınan iller sırasıyla; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nin ardından Konya, Adana, Antalya, Mersin, Balıkesir, Manisa, Muğla, Hatay ve Gaziantep oldu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen kliksa.com Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, Ramazan’da iftarın etkisiyle saat 20.00’den sonra ziyaretçi sayısında ve alınan ürün adedinde düşüş gözlemlendiğini belirterek, 02.00-05.00 saatleri arasında ise online alışverişin 2 kat arttığını aktardı.

Alınan ürün miktarı açısından, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nin tutar anlamında ise İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Bursa’nın öne çıktığı bilgisini veren Safkan, “Ortalama ürün fiyatı baz alındığında ise 3 büyük şehrin sıralamada geride kaldığını, Aksaray, Adana, Bingöl, Batman ve Kars’ın bu illerin önünde yer aldığını gördük” ifadelerini kullandı.

Safkan, Ramazan’da kadınların bebek bezini, erkeklerin ise akıllı telefonu tercih ettiğini bildirerek, “Kadınlar, akıllı telefon, elektrikli süpürge, parfüm ve tablet bilgisayar satın aldı. Kadınların en çok alışveriş yaptığı iller sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Antalya, Adana, Balıkesir, Manisa ve Mersin oldu.

Erkeklerin rağbet ettiği ürünler; akıllı telefon, USB bellek, oto lastiği, parfüm ve televizyon olarak sıralandı. Erkeklerin en çok alışveriş yaptığı iller ise sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Konya, Mersin, Adana, Balıkesir, Antalya ve Muğla oldu” değerlendirmesinde bulundu.

Yazıyı Oylayın
İlginizi çekebilir:  ‘Hiper bireyselleşme’yi anlayan kazanacak

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir