Super Bowl finalinde web trafiğinde yüzde 20 artacak

Dünyada en ilgi çeken ve seyirci toplayan spor organizasyonlarından birisi hiç kuşkusuz Amerikan Futbol Ligi’nin şampiyonluk maçı Super Bowl. Milyonlarca insan Pazar günkü maçın skorunu merakla bekliyor. Gerçek şu ki, birçok kişi ellerinde yiyecekleriyle dev ekran TV’lerinde Super Bowl maçını izleyecek ve tuttukları takımın sayı yapmasını bekleyecek. Çevrimiçi ve çevrimdışı medya arasındaki etkileşim karmaşıklığını sürdürmekle birlikte, etkili reklam kampanyaları oluşturmak için birden fazla medya aracının analiz edilmesi ve optimum seviyeye çıkarılması büyük önem taşıyor.

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden biri olan Adobe, dijital pazarlama bloğu “Adobe Digital Marketing Blog” da Super Bowl ile özellikle reklam sektörünü yakından ilgilendirecek öngörülerini paylaştı. Adobe Dijital İndeks ekibi; cihazlara göre sporla ilgili içeriklere yönelik tüketim yönelimlerini ve Super Bowl odaklı televizyon reklamlarının web trafiğini nasıl etkilediğini anlamak için iki farklı analiz gerçekleştirdi.

Öngörülere göre; Super Bowl için reklam verenlerin web trafiklerinde ve tesadüfi site ziyaretlerinde %20 artış bekleniyor. Super Bowl’un oynanacağı pazar günü mobil cihazlardan video izleme sayısının iki katına çıkacağı tahmin ediliyor. Buna göre, Super Bowl için reklam verenlerin televizyon harcamalarına ek olarak mobil video tüketimindeki çevrimiçi video reklamcılığına yönelik eğilimi de dikkate alması gerektiği vurgulanıyor.

Rapora göre; “Mobil reklamcılık karmaşıklığını koruyor ancak hedef kitlenin büyümesine ve daha fazla harcama yapmasına rağmen fiyatlar görece düşük kalmaya devam ediyor. ABD’de reklam verenler 2012 yılında 180 milyar dolar harcadı ancak bunun sadece yüzde 2’si mobil reklamcılığa yönelikti. Super Bowl sırasında TV’de reklam veren şirketlerin sitelerine yapılan ziyaretlerde ve sayfa görüntüleme oranlarında maç günü %20 artış gerçekleşiyor ve maçtan sonraki hafta da ortalamanın üzerinde bir trafikle karşılaşılıyor. Ancak bir sonraki haftadan itibaren trafik normal seviyesine geliyor. 2012 yılında giderek daha fazla marka maçtan önce Super Bowl videolarını çevrimiçi yayınladı. 2012 verileri, reklam verenlere yönelik trafiğin Super Bowl öncesinde çok daha erken aşamada en üst düzeye çıktığını göstermektedir. Ancak Super Bowl’dan sonraki hafta 2011’de %15 olan sayfa görüntülemeye göre %12 ve yine 2011’de %23 olan site ziyaretlerine göre 2012 yılında %12 artış görüldü. Bu veriler, ilk gösterimlerin toplam etkiyi artırmak yerine trafiği yukarı çekmede daha etkili olduğunu gösteriyor. Elbette, Super Bowl reklamlarından elde edilen dijital geri dönüşlerin optimum seviyeye çıkarılması hala üzerinde çalışılması gereken bir konu.”

Cep telefonlarından video izleme sayısı iki katına çıkacak.

Dijital Endeks ekibi 2012 yılında gerçekleşen 10 büyük spor olayı sırasında 1,4 milyar video başlatma etkinliğini analiz etti ve bunları etkinlik gerçekleşmeyen normal günlerle karşılaştırdı. İzleyiciler cep telefonlarından sporla ilgili videoları izleme yönünde büyük bir yönelim gösterirken, spor açısından önemli bu günlerde videoları tabletlerinden izlemek için daha yüksek bir ilgi gösteriyor. Bu veriler etkili olmakla birlikte, en önemli veri; tabletlerden ve cep telefonlarından erişilen çevrimiçi videoların oranı. Önemli bir spor etkinliği gerçekleşen günlerde %16 gibi bir orana ulaşılıyor ve bu spor açısından normal günlere göre %100’lük bir artışa karşılık geliyor. Bu büyüklükteki reyting düzeyleri önemli olmaklar beraber, medya web sitelerinin mobil içeriklerin optimizasyonuna, tasarımına ve kullanılabilirliğine yatırım yapmaya devam etmeleri gerektiğini gösteriyor.

Reklamcıların iki şeyi çok iyi düşünmesi gerekiyor

Birincisi, daha fazla hedef kitleye ölçülebilir sonuçlarla ulaşmak için Super Bowl reklamımı online video ile desteklemeli miyim veya nasıl destekleyebilirim? İkincisi, Amerika’nın en pahalı 30 saniyelik yayın zamanını (2013’te 3,8 Milyon Dolar) karşılayamıyorsam, diğer online yollarla avantaj sağlayabilir miyim? Dijital Index ekibinin gerçekleştirdiği analize göre, iki sorunun cevabı da Evet olmalı. Mobil reklamcılık hala uçsuz bucaksız bir deniz, ama kitlesi hızlıca büyümesine rağmen maliyeti diğerlerine göre daha düşük. 2012’de Amerikalı reklamcılar 180 Milyar dolar harcadı, ancak sadece %2si mobil reklamcılık için harcandı. (Kaynak: eMarketer Worldwide Ad Spending Forecast, Ocak 2013).

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın