Türk Telekom’un fiber müşteri sayısı %31 arttı

Türk Telekom, 2013 yılı ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup gelirleri 2012 yılının ikinci çeyreğine kıyasla %6 artarak 3,4 milyar TL’ye ulaştı. Fibere yapılan yatırımlar ses getirdi; fiber müşteri sayısı bir önceki çeyreğe oranla %31 arttı.

Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani Türk Telekom’un 2013 Yılı İkinci Çeyrek sonuçlarına dair şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türk Telekom Grubu, 3,4 milyar TL gelir ve 1,3 milyar TL FAVÖK’e ulaşarak 2013 yılının ikinci çeyreğini de güçlü operasyonel ve finansal performans ile tamamladı.  Genişbant ve mobil faaliyetlerde devam eden büyüme bu çeyrekte yıldan yıla % 6 seviyesinde bir gelir artışı kaydetmemizi sağladı.

Kurumsal müşterilerimizle ilişkilerimizi daha da iyileştirerek daha yüksek hızda yeni teklif ve çözümler sunuyoruz. Geliştirilen bulut hizmetlerimiz ile verimlilik sağlayarak kurumsal müşterilerimizin performanslarını artırmalarına yardımcı oluyoruz.

Genişbantta gelirlerimiz yıldan yıla % 9 büyüdü. İkinci çeyrek genişbant için mevsimsel olarak durgun bir dönem olmasına rağmen, yeni paket tekliflerimiz ve cihaz kampanyalarımızla, Lokum ürününün kademeli olarak sona erdirilmesinin etkisini hariç tuttuğumuzda, net 34 bin genişbant abonesi kazandık.

Fiberle beslenen üst paketlere geçiş trendi bu çeyrekte de devam etti. Fiber abone tabanımız ikinci çeyrekte % 31 artış göstererek 361 bine ulaştı. Perakende kolumuz TTNET’in genişbant aboneleri arasında sınırsız paket kullananların payı her geçen çeyrek artarken ortalama aylık data kullanımı 33 GB’a ulaşarak büyük artış gösterdi ve pazardaki daha fazla data tüketiminin ve hız iştahının somut bir şekilde devam ettiğini göstermiş oldu.

Geniş bantta 360 derece vizyonumuz IPTV, müzik, kitap, uygulamalar ve bulut teknolojiler dâhil geniş kapsamlı bir dijital dünya ve bunun yanı sıra sınıfının en iyisi internet hizmetleri sunmamızı gerektiriyor. Bu vizyon, pazarın gelişmiş ülkelerde görülen genişbant penetrasyon seviyelerine doğru ilerlemesinde etkili olmamıza yardımcı olacaktır.

İlginizi çekebilir:  Arçelik'ten yenileme kampanyası

Mobil tarafta Avea yıllık bazda % 17 gelir büyümesi ile çift haneli büyüme başarısını sürdürdü. Mobil abone sayısı ikinci çeyrekteki net 161 bin abone kazanımı ile 13,9 milyona ulaştı.

Mobil data, % 30’a ulaşan akıllı telefon penetrasyonunun olumlu etkisi ile Avea için mobil büyümenin öncü kuvveti olmaya devam etti. Avea’nın pazardaki en yüksek akıllı telefon penetrasyonuna sahip olması mobil data büyümesinden daha fazla yararlanmamızı sağladı.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir